Cestovní ruch patří mezi odvětví zasažená koronavirovou krizí nejvíce. Poskytovatel mobility FlixBus, jehož zelené autobusy staví v desítkách českých měst, turismus podpořil zvýhodněnou cenovou pobídkou ve formě 30% slevy na jízdné pro měsíce říjen a listopad, kterou svým zákazníkům rozeslal e-mailem. Navíc rozdá přes 1000 volných jízdenek těm, kteří motivují své okolí na sociálních sítích k dalšímu cestování.
Cestovní ruch patří mezi odvětví zasažená koronavirovou krizí nejvíce. Podle Českého statistického úřadu přijelo ve druhém čtvrtletí do hromadných ubytovacích zařízení v České republice na 988 tisíc hostů, z toho 861 tisíc domácích a 127 tisíc zahraničních. To je 70% propad v případě tuzemských turistů a 96% propad v případě zahraniční klientely ve srovnání s předchozím rokem. I když jsou první ukazatelé za červenec pozitivnější, celkové ztráty v cestovním ruchu může zmírnit zejména prodloužení sezony do podzimních měsíců.
S absencí tuzemského turismu během jarních měsíců a zkraje léta se snaží vypořádat iniciativa #VyletproCesko. Čechy nabádá k tomu, aby si po hlavní cestovatelské sezoně, která byla v létě, naplánovali ještě jeden výlet do konce roku a pomohli tak k uzdravení ekonomiky a českého turismu. Pochopitelně za dodržování aktuálních preventivních bezpečnostních opatření.
„Iniciativa #VyletproCesko stojí na solidaritě. Každý z nás může pomoci subjektům v oblasti cestovního ruchu, které koronavirová krize a opatření s ní spjatá zasáhla nejvíce a mohou ještě do konce roku čelit finanční tísni a existenčním problémům. Stačí naplánovat si jeden výlet navíc, sednout do autobusu nebo vlaku, ubytovat se v rodinném penzionu, dát si dobré jídlo. Cestování po hlavní sezóně je navíc finančně výhodnější a přinese intenzivnější zážitky, protože je všude méně lidí,“ uvádí Martina Čmielová, mluvčí společnosti FlixBus, která za iniciativou stojí.
Poskytovatel mobility FlixBus, jehož zelené autobusy staví v desítkách českých měst, plánuje turismus podpořit zvýhodněnou cenovou pobídkou ve formě 30% slevy na jízdné pro měsíce říjen a listopad, kterou svým zákazníkům rozešle e-mailem v úterý 22. září. Navíc rozdá přes 1000 volných jízdenek těm, kteří motivují své okolí na sociálních sítích k dalšímu cestování. Podmínky uplatnění slev a volných jízdenek jsou zveřejněné na stránce www.flixbus.cz/vylet-pro-cesko.
Domácí poptávku po cestování má ještě i na podzim podpořit kampaň agentury CzechTourism #světovéČesko. Podle červencového průzkumu agentury plánuje podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v ČR zatím 35 % dotázaných. Nejčastěji (40,2 %) ji chtějí trávit odpočinkem – procházky v přírodě, wellness, lázně. Následuje poznávání památek, hradů, zámků nebo zábavních parků (28,2 %), aktivní dovolená – pěší turistika, cykloturistika, horská turistika (23,1 %) a zážitková dovolená – návštěva měst, kulturních akcí, koncertů, gastronomie (8,5 %). Na podzimní výlety zvažují Češi nejčastěji lokality v Jihočeském, Jihomoravském a Středočeském kraji (tyto kraje zmiňuje 17 % lidí).
Bezpečnostní opatření během cestování i na podzim
Ani během podzimu se nevyhneme preventivním bezpečnostním opatřením. V případě cestování autobusy FlixBus je nástup na palubu autobusu umožněn pouze zadními dveřmi, u kterých je k dispozici dezinfekce na ruce. Cestující jsou dle vládního nařízení od 1. září povinni cestovat s rouškou i v meziměstské dopravě.
Samotné odbavení probíhá přes mobilní telefony a digitální snímač. Řidiči cestujícím připomínají nutnost dodržovat při nástupu do autobusu patřičné rozestupy. Dezinfekce a větrání vozidel po každé jízdě probíhá podle pokynů pro dezinfekci dle předpisů a nařízení Světové zdravotnické organizace.
Souhrn opatření má dopravce uveden na webových stránkách a cestující jej dostávají spolu s potvrzením rezervace jízdenky přes webové stránky nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Společnost i tak apeluje na samotné cestující, aby se vydali na cestu pouze ve výborném zdravotním stavu, dodržovali základní bezpečnostní opatření a hygienické návyky, aby tak během cesty chránili sebe i své okolí.