TUNIS 2004 – 4.díl

8.8. Douz – 06.00 get up, snídaně – kafe, máslo, jam, sýr a k tomu hodně ale hodně hutná placka upečená v popelu – pár soust a člověk je maximálně plnej, všude skarabeové, balíme a zase velbloudí jízda z5 do Douzu, na konci výletu mám trošku menší výstup s Malekem ohledně peněz za turbany

Fakt chudák – myslím, že jsme za ten výlet do pouště zaplatili hodně slušnou cenu (to, že mu jiný turisti dají možná víc, ho neomlouvá), ale chtít ještě skoro 40 Kč za 1 kus hadru, je nehoráznost, nakonec mu to platíme, ať máme pokoj, on dělá, jak je strašně uraženej, taxíkem k hotelu, sprcha, balíme, platíme a rychle na busák, za 10 minut má jet bus do Gabesu, ale Alča má nakonec super nápad risknout to radši s louage – vyplatilo se na max, už před 10h odjezd do Kebili a odtud vzápětí do Gabesu, v Gabesu už po půl hodince odjezd směr Jerba, vedro je úmorný, cesta vede nejdřív směrem na medenice, ale pak odbočka a za hodinku jsme v přístavu – šílená fronta aut na trajekt, asi přes hodinu se smažíme, nedá se kejchat, rozmazlenej fracek vedle mě se nudí a vymejšlí píčoviny, tak ho (možná trošku podrážděně) trochu usměrňuju, ať se kouká uklidnit, 15 min trajekt a pak dalších 15 min do města Houmt Souq, maník nás dovede až k super hotýlku Erriadh, pokoj s klimoškou, včetně snídaně, přímo v srdci města, oba jsme po přesunu na infarkt, takže sprcha a usínáme, spíme jak zabitý až do 19.30, večer jen krátká procházka po městě – sháníme pizzu – nakonec pohodová restaurace kousek od hotelu, good night

9.8. Jerba – Plážový den #1 – fajn snídaně – hruškovej jam, sýr, kafe, vejce, busem č.11 do Zone Touristique, netušíme, kde máme vystoupit, z busu vylejzáme na zastávce u hotelu Mövenpick, úplně zpocený ještě asi 15 min pěšky a konečně na pláži, platíme něco za slunečník a lehátka, WC a sprcha hned vedle nás – chtěj za to special prachy, ale Alču většinou pustěj zadarmo a já se tam taky občas vloupal zadarmo, moře má barvu do zelena, při vlezu do moře jsou šutry, takže člověk musí hodně opatrně, aby se nerozsekal, ve vodě občas nějaká tráva, ale dál od břehu už čisto, čteme si, sledujeme místní můry, jak se koupou v hábitech, okolo nás fakt šílený family s mrakama dětí, bus z5 do Houmt Souqu má jet v 17.15 – samozřejmě nic, přijíždí až s půl hodinovým zpožděním a za dalších 20 min jsme doma, večer jdeme na zákusek a kafe, oblejzáme krámy a pak už chrupkat

Nejširší nabídku průvodců a map Tuniska (turistických, cyklistických, horolezeckých a jiných) najdete v prodejně a na eshopu KnihyNaHory.cz

Jerba

10.8. Jerba – Plážový den #2 – klasika snídaně, Alča pak kupuje pro Lucku super plyšového velblouda, busem do ZT – čtení, koupání (Alča jen na chvilku, protože po chvíli se to kolem ní začíná podivně zahušťovat chlapama :-)), večer jídlo v restauraci Les Palmiers – Alča pečenou rybu, já keftu = zeleninový karbanátky, jako předkrm harisa – pálivá jak blázen, večer ještě procházka k pevnosti a spinkat

11.8. Jerba – Plážový den #3 – 06.00 letím do přístavu s tím, že tam takhle po ránu uvidím mumraj, jako jsem zažil např. v Maroku, vůbec nic, vracím se přes pevnost z5 na hotel, snídaně, ještě běžím udat na poštu pohledy a vyměnit peníze, zase scénka při vysvětlování, že chceme půjčit kýbl na praní (navíc neteče teplá, takže vyprání není zrovna ideál), klasika na pláži, při cestě zpět na busáku kupujeme lístky na další den – jede naštěstí přímý bus až do Sousse, jdeme na marché central – potkáváme asi největšího vyděrače, kterej nám zkoušel prodat 2 nektarinky za 50 Kč!!!, určitě nás obral o něco i na tom hroznovým víně, večer zase pizza v restauraci u hotelu, už platíme za hotel, protože ráno vyrážíme brzy, poslední krátká vycházka a spát

12.8. Jerba – 05.00 vstáváme, oba nafouklý, takže slušně prdíme, balíme a chvíli po 6h odjíždíme busem státní společnosti SNTRI do Sousse, v přístavu má bus přednost, takže předjíždí všechny auta a rovnou na trajekt, bus už je trošku vysekanej, v buse je až šílená kosa z klimatizace, 8.15 Gabes, kousek za Gabes pauza na kafe v 1 motorestu, 10.45 Sfax – docela pěkně zachovalá medína, 13.30 Sousse – taxíkem do centra a za chvíli už jsme v hotelu Emira kousek od brány Bab el-Jedid, dáváme sprchu, pak objevujeme, že nesplachuje hajzl, takže nás naše „ochotná madam“ z recepce prej přestěhuje do vedlejšího pokoje, vůbec se neozývá, takže tam na ní vlítnu a konečně přesun, není klimoška, takže vedro, ale má to fajn balkónek, večer jdeme probíhat medínu – lezeme do karavanseraje Kalkat Kouba a pak do místní pevnosti Ribat, odkud jsou super výhledy z hlavní věže, všude okolo plno otrapů se suvenýrama, hledáme vlakový nádraží směr El-Jem, dojdeme bohužel na jiný nádraží, odkud jezdí vlaky do Monastiru a Mahdie, vracíme se přes přístav (šílenej smrad) na správný nádraží, vlak má jet druhý den v 8h, jdeme na pobřeží do jedný kavárničky a pak už na hotel, v supermarketu jsem si koupil teplý pivo a to si dávám s rybičkama na terase, Alča výborném ananasovej juice, good night.