Sunheron sladí vaše cestovatelské plány s počasím

Sunheron sladí vaše cestovatelské plány s počasím

Mladá webová aplikace Sunheron se zrodila předloni na vltavské náplavce, a dnes to vypadá, že vyplnila „díru“ na globálním trhu. V angličtině fungující služba pomocí pokročilého filtru unikátním způsobem propojuje meteorologická data s populárními cestovatelskými destinacemi. Uživatelsky přívětivý rádce má v zásadě dvě cesty vedoucí ke kýženým informacím.

Ve vyhledávači si můžete zadat konkrétní lokalitu, po níž pošilháváte. Webová aplikace vám odpoví přehlednou infografikou se základními údaji o počasí pro vybraný měsíc (průměrná teplota ve dne a v noci, teplota moře, množství srážek a deštivých dnů, počet hodin denního světla a slunečního svitu, vlhkost). Rolováním směrem dolů se dostanete k jednoduchým grafům se zmíněnými veličinami (rozšířenými o sílu větru) a také o jejich textový výklad ve formě otázek a odpovědí. 

Druhou možností je postup přes filtr. V něm definujete v první řadě to, kdy chcete odcestovat, kam (jednotlivé kontinenty nebo celý svět) a co tam hodláte dělat, přičemž v nabídce jsou tři základní varianty – užívání si na pláži, objevování přírody a městská turistika. Dále je možné výběr zúžit definováním požadovaného rozpětí teplot vzduchu (den a noc) i vody a rovněž množství deštivých dnů v měsíci. Tímto způsobem vás Sunheron „nasměruje“ do konkrétní země nebo oblasti.   

   

A jak český startup s ambicí celosvětového dosahu vznikl? Nadšený cestovatel, programátor a vystudovaný kartograf Tomáš Loukotka se před dvěma roky náhodou v coworkingovém prostoru potkal s Patrikem Posteltem z firmy integritty ventures. „Tenkrát Tomáš odjížděl na 3 měsíce pryč a vyprávěl mi o nápadu, který by chtěl začít pomalu realizovat. Když jsem viděl jeho nadšení a obrovský přesah znalostí z programování do počasí i kartografie, řekl jsem si, že lidí s takovou kombinací know how není mnoho. Taky jsem ho ale rovnou upozornil, že dnes už je velká výjimka postavit celou službu na nohy sám, jelikož je potřeba řešit hned v konceptu SEO, strojové generování textu, linkbuilding, celkovou strategii marketingu a nakonec hlavně business model,“ konstatuje spoluzakladatel integritty ventures Patrik Postelt, který se věnuje výše zmíněným oblastem.

Od čištění dat k přehledné aplikaci

„Ze začátku bylo nejvíce práce na mě. Sbíral jsem data z desítky veřejných zdrojů a ty dlouhé stovky hodin očišťoval o nekonzistentní údaje a porovnával s dalšími zdroji, tak aby se na výsledná čísla dalo stoprocentně spolehnout. Vznikla z toho databáze více jak 16,5 milionu záznamů o počasí, sahající do historie posledních čtyřiceti let u tří stovek destinací na celém světě,” rekapituluje geoinformatik Tomáš Loukotka dějiny služby Sunheron.

Ta momentálně poskytuje údaje k 284 destinacím, přičemž v jejich rámci lze dále vybírat konkrétní lokality se stručnějším výčtem informací. Sunheron slibuje, že už brzy v jeho databázi přibude přes tisícovku specifických míst a ve vzdálenějším horizontu další tisíce. Aplikace by také záhy měla umět sestavit itinerář pro „dovolenou na klíč“ podle zvolených parametrů, na nichž „se pracuje“ (nabídka aktivit v místě, cenová dostupnost, složení cestovatelských skupin apod.)… 

Na rozšíření služby se mohou těšit třeba příznivci Afriky, kde je dnes výběr ještě poměrně omezený. Sunheron například zatím doporučuje jediný cíl po zadání následujících požadavků: Afrika v lednu, užít si pláže, mimo období dešťů, denní teploty 23-30 stupňů Celsia, noční teploty 18-27, teplota moře 22-27, deštivých dnů méně než 10 v měsíci. A vítězem jsou? Kapverdy! Pokud odstraníte z filtru Afriku, můžete vyrazit například na Tahiti

Tahiti, autor: Sunheron

Aplikaci jsem pro jistotu prověřil ještě otázkou, jestli by byl dobrý nápad odletět na můj oblíbený Zanzibar v červenci. Odpovědí je jednoznačné ano. „Průměrná noční teplota je 21 stupňů, což je velmi příjemné pro dlouhé večerní procházky, zábavu a drink venku, nebo ranní sportování. Jestli bude k mání, rezervujte si přesto raději pokoj s klimatizací… Vlhkost vzduchu v červenci je na Zanzibaru 78 %. To je spíše nad průměrem, ale s výjimkou citlivých jedinců by to pro člověka neměl být problém…,“ vzkazuje Sunheron, který už také postupně rozšiřuje svůj záběr o obecně cestovatelské informace, které nejsou zaměřené výhradně na počasí. Zatím jde o texty publikované ve formě blogu. Brzy přibydou články převzaté (a do angličtiny přeložené) z našeho webu Hedvabnastezka.cz.   

O projektu Sunheron

Vymyslel ho a založil Tomáš Loukotka (vystudovaný geoinformatik, nadšenec do nových technologií, map, cestování a deskovek; živí se jako fullstack vývojář) ve spolupráci s Patrikem Posteltem a jeho firmou integritty ventures (digitální agentura, 25+ lidí, zaměření na vývoj e-commerce, výkonnostní marketing a expanzi), která se mimo klientské projekty orientuje i na budování nadějných startupů, do kterých investuje kromě peněz primárně svojí knowledge.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář:

Články v okolí