Národní historický park – Citadel, Sans Souci, Ramiers (National History Park – Citadel, Sans Souci, Ramiers)

Národní historický park – Citadel, Sans Souci, Ramiers (National History Park – Citadel, Sans Souci, Ramiers)

Département du Nord

Haitské památky ze začátku 19. století, z doby po vyhlášení nezávislosti. Citadela, palác San Souci i budovy v Ramiers se staly symboly svobody, protože to byly první stavby, postavené bývalými otroky po získání nezávislosti.

Zkušenosti čtenářů

Rosta

Ahoj Yardo, na podzim plánuju cestu do Ekvádoru nebo Peru – ještě zvažuji. Mám v plánu účastnit se rituálu s indiánským šamanem pití ayahuascy, proto jsem se chtěl zeptat, zda je možné se na tebe obrátit s prosbou o pomoc při hledání šamana a orientací na místě? Po přečtení mnoha stránek kde se popisuje jak je jednoduché někomu nalítnout se mi to nechce riskovat. Pokud se ozveš budu moc rád. Dopředu díky.

Yarda

Hola amigo Rosto, muj nazor na Ayahuasca je ze clovek to nemuze pit jak colu. Indiani se na to pripravuji urcitou dobu tak se tim prosim rid a nedej to prez vikend jak je to ted hodne popularni. Jsem schopen Ti poradit s orientaci na miste, ale pouze zde v Peru kde to znam docela dobre. Pokud se rozhodnes do toho jit sam tak Ti doporucim bud hodne opatrny neni to prdel
🙂
Zdar Yarda

Mapalano
Yarda:

Yardo,tak to si napsal naprosto presne,jen nesouhlasim,ze Peru znas docela dobre.Znas ho vyborne a jsi nejvetsi borec v celem Peru 🙂 a kazdemu doporucuji tour de Peru s Yardou Grussem

petr
Yarda:

Ahoj Yardo,
Mám na tebe velkou prosbu.S přítelkyní odlétáme 9.6.2013 do Peru…konkrétně do Lima.Mohli bychom se tam někde sejít?Přítelkyně by ráda poznala a strávila nějaký den u šamanů.Budeme tam 10dní a tak bychom chtěli vidět něco zajímavého.Mohl by jsi nám v tomto pomoci.
S pozdravem
Petr

Yarda
petr:

Hola amigo,prave jsem v amazoniia nevim kde budu v cervnu,napis mi 4.2. To uz budu doma. Jinak nejsem z Limy ale z Arequipy. Zdar Yarda

petr
Yarda:

ahoj Yardo, děkuji za odpověď a chápu, že je to hodně dopředu.Mohl by jsi nám nějak pomoci s tou džangl?
ať se daří
Petr

Yarda
petr:

Hola amigo,prave jsem v amazoniia nevim kde budu v cervnu,napis mi 4.2. To uz budu doma. Jinak nejsem z Limy ale z Arequipy. Zdar Yarda

petr
Yarda:

Ahoj Yardo,
tak dneska ještě jeden mailík.Plánujeě nějakou expedici a nebo vzal by jsi nás někam mezi šamany v době 10.6.2013-18.6.2013??
Děkuji
Petr

Yarda
petr:

hola amigo,snazil jsem se odpovedet na Tvuj mail ale vraci se to, prosim napis na mail v pondeli zase odjizdim : Hola amigo,

odpovidam az ted, jsem dost na cestach a vetsinou kontroluji mail nez HS.
Samozrejme neni problem udelat amazonii a setkani se samany .
Prozatim mam 10.6. volno .
Z expedice se vracim 6.6. Tak pokud mas zajem dej mi vedet zda chces udelat program /na jak dlouho/ podle Tvych predstav na jungli nebo mista kam mas zajem zajet.
Tady Ti posilam predstavu co delam v jungli http://www.amazonas.estranky.cz

Zdar Yarda

petr
Yarda:

Ahoj Yardo. dostali jsme doporučení na Yuorimaguas, že bychom letěli z Lima do Tarapota a potom autobusem do Yori…tam zůstali 5-6dní a já bych rád viděl MP. budeme tam celkem 10dní. mohl by jsi nám pomoci a naplánovat to trošku???
Petr

Yarda
petr:

Hola amigo, Yurimaguas neni nic moc je to vetsinou prestup na lod. Nejcasteji odsud lidi jezdi do Iquitos, Lagunas nebo Puerto Balsa . Nezustavej v Yuri ale pokracuj jinam , nevym co Te zajima. Pokud zvirata a indiani, samansky obrady doporucuji Iquitos. Zdar Yarda

Yarda
petr:

Hola amigo, Yurimaguas neni nic moc je to vetsinou prestup na lod. Nejcasteji odsud lidi jezdi do Iquitos, Lagunas nebo Puerto Balsa . Nezustavej v Yuri ale pokracuj jinam , nevym co Te zajima. Pokud zvirata a indiani, samansky obrady doporucuji Iquitos. Zdar Yarda

petr
Yarda:

Ahoj,
děkuji moc z odpověď. a máš někoho, na koho se tam obrátit??kdo by nás tam doprovázel?
petr

petr
petr:

Ahoj Yardo,
už jsme si vyměnili pár informací a psal jsi mi i na můj mail. Teď jenom čekám na tvoji odpověď jestli by jsi měl na nás čas.
moc děkujem za odpověď
petr

Yarda
petr:

Amigo Petre, preposli mi to prosim na mail :

in********@li**.com












Dekuji a domluvime se. Zatim v tomto terminu mam cas:-) Zdar Yarda

Zdeněk

Ahoj chtěl bych navštívit Ekvador. Mužeš mi poskytnout nějaké informace.

Yarda

Hola Zdenku, napis co Te zajima a rad odpovim pokud to budu vedet. Pis na mail. Zdar yarda

Jana

Ahoj Yardo.

Chcela by som sa opytat, ci by si mi mohol poradit. V Decembri, cca 19 alebo 20,21 tohto roku by som potrebovala zohnat jednosmernu letenku so Santa Cruz (Bolivia) do Lima (Peru).Skusala som pozerat LAN, TAM, American Airlines, Hahn air a TACA aerolinky. Vsetky ponukaju tento jednosmerny let za cca 7000Kc (280 Eur).Nevies nahodou o niecom lacnejsom?

Diki 🙂

Jana

Renáta
Jana:

Jani, obrať se na CK Bemett http://www.bemett.cz/ nejsem si jistá a nehkledala jsem, zda tam lítá Star peru, ale právě přes CK Bemett jsme měli kupované super letenky v Peru. Ono to přes net nešlo koupit. Napiš jim, nebo zavolej, třeba budeš mít štěstí.
http://www.cestovani.nafoceno.cz

Jana
Renáta:

Ahoj Renatka. Diki pekne za radu, uz som tam pisala asi pred mesiacom a ponukli mi letenku tiez za 7000KC 🙁

Yarda

Hola Jano, zkus jeste aerosur ale dobra je i Taca. Nejlevnejsi to je busem. La Paz – Arequipa 8 hodin a AQP – Lima 16 hodin. Celkem Te to vyjde na cca $ 100USD. Zdar Yarda

Jana
Yarda:

Yardo, dakujem za radu 🙂 Aerosur uz nelieta od Aprila 2012, co je skoda, lebo boli najlacnejsi. Asi ich prevalcovali tie velke aerolinky. Skoda.
Problem je v tom, ze mam strach, ze by mohlo byt zle pocasie (podmyte cesty atd..)a potom cesta zo Santa Cruz de la sierry do Limy bude trvat trebars aj niekolko dni.Tym preletom usetrim cas, len keby nebol taky drahy.Stale zvazujem rozne kombinacie ako to spravit co najefektivnejsie.A lieta nieco z Arequipy?

Yarda

Hola Jani, je to pro me nova info, dekuji. Z Arequipy zatim mezinarodni leta akorad do Arica a Santiago de Chile, ale pry behem pristiho roku se ma zacit letat do La Paz a nekam do Brasilie. Zdar Yarda

Jana
Yarda:

Yardo.

Dakujem za rady. Vedel by si mi povedat, ako je to s obsadenostou letou v predvianocnom obdobi? Ak by som nechala kupu letenky na poslednu chvilu a chcela si ju kupit priamo v Peru v den odletu (napriklad Juliaca – Lima, alebo Cuzco – Lima) myslis, ze by este mohli mat volne miesta, alebo su lety vacsinou dopredu vypredane.

Yarda
Jana:

Jani, omlouvam se ze jsem neodpovedel drive, ale byl jsem v nasem amazonskem lese. Asi uz jsem Ti odpovidal dnes pres diskuzi, ale radsi jeste jednou. Letenku pravdepodobne sezenes Juliaca – Lima ale ze dne na den je drazsi. Zitra odjizdim na expedice a budu po 11.11. Zdar Yarda

Eva

Ahoj Jardo,
prosím až se vrátíš z expedice, ozvi se mi na můj email. Mám pár dotazu.
díky Eva

Chalupova Vladimíra

prosím, potřebuji poradit a případně i pomoc., Jsme 4, a přiletíme do Limy 11,1,2013 v 19,15- můžeš nám poradot nejaké slušní a levné ubytování ?a jestli by bylo možné nám doporučit případně i zajistit prohldku Limy a pak máme zájem pak i o návštěvu Macchu Picchu- nutní předem zajistit nějakou vstupenku.?kde si to mám zajistit ? Budu ráda když se ozveš a již ted Ti moc děkuji. Zdraví Vladka

Renáta
Chalupova Vladimíra:

Ahoj Vlaďko,
nějaké užitečné info najdeš na mých stránkách, třeba ti pomůže. kdybys měla další dotazy, klidně mi napiš na mail. Ráda pomůžu.
http://www.cestovani-nafoceno.cz

Yarda

Hola Evo, jsem jeste na expedici do 21.12., ale 13 a 14 prosince budu doma tak napis jak Ti mohu pomoci.

Vladko, pred navstevou MP je potreba vstupenka dopredu a take listky na vlak do Aquas Calientes, koupis to v cestovkach v Lime ,ale drazsi v Cusco je to za stanovene ceny, pokud se dostanes do Arequipy tak v lednu zde budu. Zdar Yarda

nikol

Ahoj, chcela by som sa opytat, ci je v Peru mozne navstivit Machu Picchu bez sprievodcu alebo sa tam da dostat aj ivdividualne, popripade kolko to vyjde so sprievodcom. Chystame sa do Peru v aprili, tieto informacie ma kamarat z internetu. Mame taky nizkonakladovy vylet, tak planujeme vsetko dopredu a zistujeme ceny. Popripade co by si nam este urcite v Peru odporucil 🙂

dakujem velmi pekne!:)

Jirka Gazárek

Ahoj Yardo, 15.4 – 6.5. se chystáme v sedmi lidech do Peru. Zrovna plánujeme cestu a narazil jsem na tyto stránky. Bude to náš první pobyt v Peru, plánujeme tedy klasický okruh…okolo Arequipy, Cusca. Proto bych se chtěl zeptat, jestli by se dalo zamluvit místo u Tebe v Hostelu. Také bychom se rádi podívali na pár dnů někam do pralesa. Zatím jsem pátrali hlavně v oblasti Manu a také kolem Purto Maldonado. Hlavně proto, že nám to přišlo blíže ke Cuscu. Sleduju, že Ty pořádáš cesty do Iquitos. Tam jsme zatím nic nehledali, hlavně proto, že nám to přišlo dál. Chtěl bych se zeptat, jestli máš zkušenosti i s oblastí Puerto Maldonado, případně s Manu a jestli bys mi to mohl ve zkratce nějak srovnat s pralesem v Iquitos.

Děkuji moc za odpověď.

Bára

Ahoj, chtěla bych se zeptat něco ohledně dobrovolničení v Peru, koukala jsem že jsi do diskuse psal, že tam něco připravuješ, díky moc Bára

Yarda

Hola amigos, omlouvam se ze odpovidam nepravidelne jsem porad na expedicich. Z posledni jsem se vratil 6.1. a zitraq 11.1. odjizdim do Amazonie a vracim se 16.1. Nejprve odpovim Nikol: na Machupicchu muzes bez pruvodce, dale zde muzes videt petroglyfi Toro Muerto, zvirata na Pacifickem pobrezi, Marcahuasi, nadherny Colca kanon nebo zajet do Amazonie kde muzes pozorovat zvirata, chytat rybky nebo dat samansky ritual.
S Jirkou jsme v kontaktu 🙂
Baro delam pomoc v rodinach nebo v Amazonske jungli uceni malych indianku….. ozvise po 16.1. na mail a domluvime se. Zdar Yarda

Petra
Yarda:

ahoj Yardo, take by me zajimalo vic o dobrovolniceni v Peru, bylo by mozne si po mailu vymenit par informaci? Predem diky a hezky den, Petra

Jenda

A Yardo, co sever ? Ten je docela vopomíjenej, ale sou tam místa k vidění. Takovej Pán ze Sipánu…
A zapomněl si na hory ! Eště že mě máš…hihi

Yarda
Jenda:

Hola amigo Jendo, jsem rad , ze Te mam 🙂 to co pises je super a mas pravdu, ze tam jezdi malo gringu. Ja tam jezdim s myma gringama 🙂 Pyramidy Tucume, Chan Chan, Huaca del Luna y Sol, Huaca del Brujo.. to co Ty vzpominas pan ze Sipanu… je to nadhera. Mej se krasne a jak jsem Ti uz psal dame u me pivko nebo pisco a nebo slivku 🙂 Zdar

Markéta

Ahoj Yardo,chtěla jsem tě poprosit o radu a pomoc. Tento rok bychom rádi navštívili Peru. Moc mě zaujaly tvé stránky i navrhované výlety (nejvíce 14ti denní tour po Peru). Pořádáš ještě tyto tour? Mohla bych tě poprosit o aktuální informace? (kdy je nejlepší jet, ceny, a také jestli je to stále ve tvé režii) 🙂
Moc dík za odpověď.

Yarda

Hola amiga Marketa, jasne poradam expedice. To co jsi nasla je jen pro orientaci, delam pro kazdeho klienta original. Das mi co chces navstivit a ja tam dodam veci o kterych vim , ze stoji za to navstivit a udelam program. Datum si urcis sama ktery Ti vyhovuje a domluvime se. Cenu udelam spolecne s programem. Pruvodcuji zatim sam :-). Mas-li jakoukoli otazko ozvi se na mail nebo na skype jarda.gruss Zdar Yarda

Bára

Ahoj Yardo, chystám se v létě do Peru a úplně nejraději bych se na čas zapojila nějakým způsobem do místního života… četla jsem zde nějaké zmínky o možnosti dobrovolnictví, například učením indiánků – řekl bys mi k tomu prosím nějaké detaily? Jsem otevřena všem zajímavým možnostem. Jaký máš kdyžtak email, abych Ti mohla napsat? Díky 🙂

Yarda

Hola Barus, odjizdim na sopku Misti a budu az v pondeli rano.

ya*********@gm***.com











Zdar Yarda

Honza

Dobrý den.
chtěl bych se zeptat zda je ještě v dnešní době,možné dostat se v Peru na místa kde ještě žijí domorodci původním způsobem života.Jak se na taková místa dostat a s kým,kde sehnat průvodce atd.
Za jakékoli informace bych byl moc vděčný

Yarda

Hola Honzo,jsou tu mista kde ziji puvodni obyvatele svym klasickym zivotem nepoznamenany nebo ne moc civilizaci. Jednou za cas poradam expedice k temto kmenum, ale neni to nejlevnejsi…Zdar Yarda

Honza
Yarda:

Díky za odpověd,
mohl bych se ještě zeptatje nějaká taková expedice plánována v budoucnu,kolik by to tedy stálo a jak dlouho trvá a kam přesně by byla.
Byl bych vážný zájemce

Yarda

Hola amigo Honzo na podobnou expedici jedu tento mesic 23 unora do polovicky brezna. Trva ruzne tak jak si lide preji a da se to za tu dobu zvladnout. Ja tyto expedice zatim neplanuji. Klienti me oslovi a udelam to na zakazku. Pokud bych mel nejakou tuto expedici otevrenou tak Ti dam vedet. Dej mi na Tebe kontakt. Zdar Yarda

Katka

Dobrý den Yardo,Já jsem se Vás chtěla zeptat, měla bych zájem o Peru nejen zeme Inku – po stopach UFO..Ten 14 dení zájezd,nenašla jsem k tomu žádné podrobnější informace,kdy se ta cesta koná atd.
Mě to moc zaujalo,jsem fotografka na volné noze a nadpozemské bytosti tzv.Ufo mě hodně zajímá.
Ráda bych se té cesty učastnila.
Mohl bys jste mi napsat ,nějaké informace?
Děkuji Kateřina Pesičková (21 let).

Yarda
Katka:

Hola Katko, nadpozemske veci me take moc zajimaji , a proto poradam tyto expedice. Termin zadny nemam expedice jsou, ze si lide sami urci termin. Expedice delam od 2 ucastniku. Nekoho si sezen a muzes si urcit termin ktery Ti bude vyhovovat nebo kdyz se mi nekdo samostatny ozve tak se spojime a dame to dohromady. Zdar Yarda

Katka
Yarda:

To je úžasné ,já bych chtěla jet sama:) Tak, když to sněkým spojíme bude to ideální. Ještě by mě zajímala cena té expedice a popřípadně se zeptat,kde bych sehnala nejlevněší letenku do Peru,v tomhle ohledu cestování na dálku nemám ,žádné zkušenosti tak se zeptám zkušeného Yardy 🙂 Pěkný den:)

Veronika

Dobrý den Yardo,
z diskuze jsem vyrozumněla, že nebudete v Arequipě zrovna v době, kdy my ano…a měli jsme v plánu se ubytovat u Vás. Tedy jednoduchý dotaz – i v době Vaší nepřítomnosti hostel funguje? A poradí nám tam někdo stejně fundovaně ohledně putování po Peru, jako Vy? 🙂
Díky za Váš čas! Veronika

Yarda
Veronika:

Hola Veroniko, nevim presne kdy chcete prijet, ale hostel mi funguje porat, kdyz zde nejsem tak je tam moje zena s klukama Yarou a Yindrou 🙂 informace jsem schopen Vam dat pres manzelcin telefon. ted budu na velmi kratkych expedicich. Napiste mi na mail kdy chcete prijet. Zdar Yarda

Yarda
Veronika:

Mapu s umistenim meho hostelu najdete na http://peru.txt.cz/fotoalbum/12966/12966/mapa-arequipy/
je to deset minut pesky od hlavniho namesti. Zdar Yarda

Barbora

Varování: pozor na Yardu Grusse (Inca reisen), Arequipa

Přístup a chování pana Grusse velmi negativně ovlivnil průběh naší dovolené, a proto jsme se rozhodli zveřejnit názor naší šestičlenné výpravy a varovat tak ostatní cestovatele.
Naše zkušenosti jsou velmi podobné těm, které líčí JUDr. Ivana Hermanová: http://blog.hedvabnastezka.cz/JUDr-Ivana-Hermanova/Peru-2012-s-Inca-Reisen-v-Arequipe-s-Jaroslavem-Grussem/POZOR-na-JAROSLAVA-GRUSSE-a-jeho-CK-INCA-REISEN-v-AREQUIPE-v-PERU

Jaroslav (Yarda) Gruss provozuje agenturu Inca Reisen v Arequipě, také nabízí ubytování ve vlastním hostelu. Číslo účtu a celá Inca reisen je však psaná na jeho manželku. Poslali jsme mu předem zhruba třetinu peněz, zbytek jsme mu zaplatili v hotovosti po příjezdu, tudíž na to nemáme žádný doklad a nemáme možnost tuto skutečnost doložit.

Yarda Gruss využívá, lépe řečeno zneužívá neznalosti klientů k vlastnímu obohacení. Z naší výpravy tři členové mluví španělsky, tak jsme neměli problém cokoli si hned ověřit. Již po několika dnech bylo jasné, že Yarda lže prakticky ve všem.
Nejvíce nám vadilo, že Yarda svévolně měnil dohodnutý a zaplacený program. Hned na začátku oznámil, že musel program změnit kvůli epidemii horečky dengue v Iquitos. Jak jsme záhy zjistili, toto onemocnění se naposledy ve větší míře objevilo před několika lety v úplně jiné části Peru. Místo toho bez našeho vědomí koupil letenky do Tarapota, kde měl vlastní zájmy, plánuje tam koupit pozemky a vybudovat vlastní lodge. Nakonec jsme se přeci jen do Iquitos podívali. Kvůli tomu, že nám uletělo letadlo (hrubá chyba průvodce), jsme si však letenky museli zaplatit sami, neboť jemu prý došly peníze. Yardův návrh zůstat poslední týden naší dovolené v Limě jsme odmítli.
Také nám zatajil, že s námi bude týden cestovat úplně jiná „expedice“. Kvůli tomu nám zkrátil program v Cuscu a strávili jsme navíc dva dny v Limě, kde potřeboval onu výpravu vyzvednout. Vyzvedl ji v noci na letišti a ráno nám naše kolegy jednoduše představil. Absolvovali jsme tedy druhou prohlídku Limy místo prohlídky inckých památek.

Kvůli druhé skupině jsme nebydleli ve dvou, ale ve čtyřlůžkových pokojích. Cestovali jsme tři páry, za dvoulůžkové pokoje jsme zaplatili předem (nemalou sumu). Samozřejmě že je tato varianta dražší, ale chtěli jsme mít na cestě soukromí. Za tři týdny jsme na dvoulůžkových pokojích strávili asi tři noci.
Program je navržen tak, aby Yarda navštívil co nejvíc svých známých, kteří často vlastní hostely či restaurace. Jsou to vesměs zařízení nízké kategorie, ve většině z nich nebylo čisté povlečení a na postelích složené špinavé ručníky. Pokoje byly často plesnivé, neměly okna a cena byla velmi nízká, oproti tomu, jakou sumu jsme za ubytování předem zaplatili. Yarda se většinou ubytoval jinde.
Yarda sice žije v Peru už řadu let, bohužel víc informací (například o inckých památkách) jsme se dočetli v turistických letácích. Jeho znalosti kultury a historie Peru jsou velmi podprůměrné, často jsme věděli víc než on.

Smutnou zkušenost máme z Amazonie. Yarda neváhal ubytovat osm osob v ubytování pro čtyři, a navíc odmítl zaplatit ochotným indiánům směšnou sumu, kterou za stravu a ubytování požadovali (příjem pro celou vesnici), čímž vznikly velmi trapné situace.

Bohužel, dojem z jinak překrásného Peru nám pan Gruss svým chováním a svou naprostou neprofesionalitou zkazil.

Barbora Procházková a ostatní členové výpravy

Yarda
Barbora:

????????

Yarda
Barbora:

Hola amigo, jsem na expedici a odpovim Ti v sobotu. Zdar Yarda

jo cechacek se nezapre
Barbora:

zajimave cteni. neni to jmeno yarda gruss nejaka kryci identita? procpak se asi premistil do Peru, ze by v CR horka puda…???

martin

Dobrý den Yardo,
koncem dubna vyrážíme do Peru na cca 14 dní, jsme čtyři, a proto bychom se velmi rádi informovali o všem, co bychom mohli využít a měli znát. Využili bychom tvůj hostel v Arequipe (pokud budeš mít volno), asi na 2-3 noci, termín bych ještě upřesnil. Případně i jiné hostely, pokud nám nějaké výhodné doporučíš. Máme v plánu cestovat autem, a proto by nás hlavně zajímalo, jak je to v Peru s půjčením auta na celou dobu pobytu, jsou s tím komplikace a neposlal bys mi nějaký typ, kde by se dalo levně auto zamluvit?
A jak je to se vstupem na Machu Pichu – musí se rezervovat a případně jak???

Za všechno předem moc díky a budu se těšit na osobní setkání. Martin

Yarda

Hola Martine, jsem zase v terenu, ale odpovim Ti, posli mi prosim mail a rozepisu Ti vse, jak ubytko po Peru ta kam je dobre se podivat.Auto neni spatny napad:-) budes nezavisly. Pokud budes chtit 4*4 mohu Ti v tom pomoci a posat nabidku. Se vstupenami na MP je to tak. Pokud to koupis mimo Cusco a Mp zaplatis cca o 25 soles. Zdar Yarda

Yarda

Hola Martine, jsem zase v terenu, ale odpovim Ti, posli mi prosim mail a rozepisu Ti vse, jak ubytko po Peru ta kam je dobre se podivat.Auto neni spatny napad:-) budes nezavisly. Pokud budes chtit 4*4 mohu Ti v tom pomoci a posat nabidku. Se vstupenami na MP je to tak. Pokud to koupis mimo Cusco a Mp zaplatis cca o 25 soles. Zdar Yarda

Mario

Hola amigo Yardo ! Rád bych touto cestou veřejně poděkoval tobě a tvé rodině, za po letech opětovném a neměnném přístupu k lidem, kteří se snaží poznat Peru a okolní země. Tvé informace se opírají o skutečnou realitu, ve které žiješ již opravdu dlouho a tak se na ně dá fakt spolehnout. To, že máš rád růžovou barvu a někdy rád lezeš v noci do ubikace k turistům s tím, že se bojíš tmy a potřebuješ si „prý povídat“, to je jiná stránka věci… ale nikdo nejsme dokonalý a já rozumím tomu, že takovej hubeňour s trpasličím jezevčíkem po boku, potřebuje trochu něhy 🙂
Ne, vážně, spousta lidí v dnešní době jezdí do zemí J.Am. „na dovču“ a očekávají něco, na co jsou zvyklí z USA a Evropy. Pak jsou tu ti, kteří mají touhu tyto země opravdu poznat a možná i najít odpovědi na jisté otázky… těmto lidem jsi skutečným pomocníkem. To, že země, ve které působíš je plná kompromisů, nedochvilnosti a vůbec jiných priorit a hodnot, na které jsme zvyknutí u nás v Evropě, se zákonitě občas musí promítnout i do tvých tour… Takže Yardo, i když nejsi žádné neviňátko s rukama připláclejma u tělíčka, uděluji ti za tvůj přístup a opakovanou podporu, velký červený puntík… ale zase aby ti to nevlezlo do hlavy, furt mi vrtá v hlavě, kam se poděly mé růžové slipy přes noc ze šňůry a také ty šminky… no, nevím… říkal jsi vítr… tak asi joo… ?? Zdravím tebe, ženu, prcky a Arese, včetně papoušků, jedovaté žáby v bazénu a nastražených drátů vysokého napětí 🙂 Mario Mačetovič Vegetarionov

Yarda
Mario:

Hola amigo Mariane, dekuji….??? 🙂 za podporu. Fakt to byl vitr::-) . Zdar Yarda

Mario:

Ovšem není dovolená jako dovolená, vyšší standard, tedy zaplatit průvodce a služby, které sliboval (a nakonec neposkytl),jsme se rozhodli kvůli věku a zdravotnímu stavu některých účastníků. To, že jsme většinu dovolené, výletu, nebo jak říkáte expedice, strávili dohadováním se s Yardou, který se nám vysmíval do obličeje a ujišťoval, že „už se to víckrát nestane“, je za ty peníze, které vydělal, opravdu smutné. Když jsme chtěli změnit program, nešlo to, ale sám ho měnil, i přes naše protesty, dost často. A nechte ho jít v půlce expedice, když má všechny vaše peníze…Netvrdím, že nemá příjemnou rodinu, ale způsob jeho chování a podnikání už nikdy nechceme zažít. Nechali jsme se holt napálit.

Yarda

Hola anonyme, vzdy kdyz se lidi domluvi tak zmenim plan podle jejich prani nevidim v tom problem:-) Zdar Yarda

Yarda:

Aha, takže to nešlo jen u nás…z inckých památek jsme neviděli prakticky nic, protože jsi spěchal do Limy vyzvednout další expedici, další dolary….
za anonymitu v předchozím příspěvku se omlouvám, B. Procházková

Luděk

Hola Yardo!
Tak už zase v Evropě, snažíc se zase aklimatizovat na odlišné místní poměry.
Chci se přidat k děkovačce za skvělé dny strávené v Arequipě a okolí. Díky za spoustu užitečných rad a tipů na cestování, příjemné večery u pivka a přátelskému rodinnému zázemí. Poslední dny v Peru jsem si díky tomu fakt užil. Doufám zase v brzké setkání. Pozdravuj rodinu a tu funící obludu 🙂 Dík!

Jo abych nakonec nezapomněl. Vaše společné zážitky s Mariánem tady rozmazávat nebudu … Jen aby bylo jasno chlapi, ty slipy mám já :)))

Mario
Luděk:

Nooo, Luďku… já nabírám dojmu, že jste v tom totiž jeli organizovaně ( bacha – vyšší sazba )s Yardou spolu, mezi tím, když jsem byl přivázaný na řetězu a pod hrozbou vypuštění Arese, musel okopávat Yardovi zahrádku, umývat auto a přepočítavat balíčky dolarů. To, že jsem u toho musel mít na sobě jen tanga, je druhá věc… Ale zase musím říct, že společná svačina za odměnu, z misky s Aresem, byla parádní ! Kdepak, ideální soustředění v Yardovo nápravném campu ! Děkuju Yardo… děkuju ! Je ze mne lepší a poslušnější člověk… :-))

Yarda
Mario:

Ludku a Mariane jsem rad, , ze jste byli spokojeni jak u me tak na expedici:-) . Tak ted uz vim ze se musim chovat tvrdeji a je vse v poradku:-) Ares take pozdravuje:-) Zdar Yarda

Věra Míšková

Ahoj Yardo,
v září se chystám do Peru (Lima nebo Cuzco, zatím se rozhoduji) jako dobrovolník (učitelka AJ) na cca 2 měsíce. Pak až se trochu rozkoukám, ráda bych si našla nějaké zaměstnání (ať už v mém oboru – školství nebo mimo na další 4měsíce). Tak se chci zeptat, jaká je situace v Peru co se týká úspěšnosti hledání práce?

Děkuji za odpověď, at se daří, Věra

Yarda
Věra Míšková:

Hola Vero:-) s praci to zde neni moc jednoduche:-) Za posledni rok prislo do Peru spouta zajemcu o praci ze Spanelska, Francie., Anglie…. a vice nez polovina zamirila do skolstvi a zbytek do stavebnictvi a zdravotnictvi. Ja hledam pruvodce na rijen, ale pouze na 20 dni.
Pokud mas zajem o konkretnejsi info tak se ozvi na mail nebo skype. Jsem doma do konce tohoto mesice, potom odjizdim na expedici:-) Zdar Yarda:-)

Přemek

Hola grande Yarda,
je to měsíc, co jsem společně s expedicí Comba a s tebou brázdili převážně jižní část Peru. Chci poděkovat za skvělou organizaci, přístup a velkou legraci, kterou jsme si vzájemě zpříjemňovali celý pobyt. Díky tobě jsme měli možnost poznat část světa, kam se obyčejný středoevropan jen tak nevypraví. Chci poděkovat tvé ženě za báječnou večerní baštu, kterou nám vždy připravila v první části pobytu. Chtěli jsme toho vidět, poznat co nejvíc v poměrně krátkém časovém úseku. Tys nám ušil itinerář zcela na míru, tak že to klaplo do puntíku. Chci tobě poděkovat za trpělivost, vstřícnost i pomoc při dohledání mého ztraceného zavazadla.
Mimochodem, pořád mi leží v srdci Torro Muerto, kam se mi původně moc nechtělo. Pustá měsíční krajina, vedro, všude písek, balvany. Člověk by si řekl nic ke shlédnutí. Ty obrázky na kamenech vypovídají, že zde kdysi existovala lidská civilizace. Neskutečný klid, umocněný velice intenzivním pocitem všudypřítomné energie, je však pravým opakem. Doporučuji všem, kdo navštíví Peru.
Pozdravuj manželku, oba krásné kluky, Arese, Adama, sympaťáky Julia a Alda. Určitě zůstaneme ve spojení a rádi s tebou podnikneme podobný výlet zase v jiných částech Jižní Ameriky.
Pokud by měl některý z tvých potenciálních klientů zájem a potřeboval by informace, nechť se obrátí na můj e-mail. Rád se podělím o své dojmy.
Upřímně zdraví
Přemek alias Náušnička

Yarda
Přemek:

Hola grande senor Nausnicko:-) dekuji za duveru, rad jsem Vasi expedici dopravazel a budu se tesit na dalsi staty v JA , ze spolecne navstivime. Pozdravuj Tve kolegi:-)
Dekuji a zdar Yarda

Ivo
Přemek:

Ahoj Přemku! Spolu s Combou si expedici do Peru moc chválíte a lebedíte si. To je fajn a přeji vám to! Příští rok se chystám do Peru, tak bych vám rád trochu „olízl mozek“. 🙂 Combo nabízel zájemcům itinerář – mohl bys mi jej zaslat jako tipa + nějaké užitečné rady dle tvé úvahy? Díky předem! Ivo

Comba

Hola Grande Yarda, Grande K+P (osoba ukrytá hluboko v kaňonu ti to přeloží :)),

i já se musím připojit k Naušničce s poděkováním za Expedicion Comba z konce května tohoto roku. 14 dní, které jsme spolu dali v itineráři dohromady, bylo opravdu maximálně nabitých a mám pocit, že je skoro zázrak, že to všechno takhle klaplo. Pominu tvé permanentní simulování nějaké nemoci, na kterou jsem ti naordinoval HALLS proti kašli a nějaký šarlatáni v Arequipa to překvalifikovali, proti mé vůli, na malárii:). Je vidět, že v tom zdravotnictví máte co dohánět hahaha. Zbytek viděného v Peru byl ale fičák a v případě zájmu někoho dalšího o kratší pobyt v Peru, mohu přeposlat náš itinerář spolu s doporučením na tebe. Důležité je si předem uvědomit tu skutečnost, že pobyt v Peru je podřízen místním zvyklostem. Prostředí, v kterém se budete pohybovat, není moc srovnatelné s žádným jiným zájezdem/dovolenou v Evropě. Z toho mohou plynout asi i některá nedorozumění, o kterých jsem se tady dočetl. Navíc považuji osobního průvodce za výrazný nadstandard oproti jinému typu cestování, takže při eventuálním přepočítávání ceny za služby Yardy, je potřeba k tomuto asi přihlédnout. Za mě, jako plánovače Expedicion Comba, mohu potvrdit pouze to, že na čem jsme se s Yardou domluvili, to platilo a vždy jsme byli předem seznámeni s případným návrhem změn, které momentální situace přinesla.

Konkrétně v Cusco jsme po vzájemné dohodě trochu poupravili prohlídku města a zapůjčili si dodávku na návštěvu vzdáleného Moray a Maras. Tady se ukázala obrovská výhoda Yardovo místních znalostí a kontaktů, které má na lidi, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. Stejně tak dohoda o brzkém ranním ubytování, když lůžkový autobus přijel nečekaně brzy ráno a nebylo se kam vrtnout a dospat se:). To by se mi samostatně asi těžko podařilo promptně zařídit.

Z těch častých telefonátů, které tě doprovázeli po celé naší společné cestě usuzuji, že o klienty není nouze a rozhodně se o tobě v Čechách ví:). Kdyby tvé služby nebyly dobré, lidé by si tvůj kontakt asi nepředávali, takže i my díky tomu měl tu čest.

Stejně jako Naušnička, pozdravuji ty „tvý kluky chlupatý/ušatý“, pana psa Arese, vřeštící papagáje (dávej jim pravidelně jíst nebo tu klec rozštípou), pana Mňau (jednou si s ním popovídáme u paprikové omáčky a knedlíku:), ale Jindříšek to nesmí vidět) a samozřejmě manželku, s kterou jsem měl dlouhý oční kontakt (více jak 2 sec), i když ti to asi nikdy nepřizná:). Nezapomeň na Adama, Julia i cyklistického mistra Alda………hmmm, hned bych si to celé zopakoval! Máme pořád nedořešenou akci, kterou jsme chtěli absolvovat, ale předposlední den nám to překazil Naušnička se svým plastovým kelímkem hahaha. Na tomto místě by tedy chtělo zopakovat si naše nevyslyšené heslo výpravy Expedicion Comba „paráda, takže si konečně zazpíváme:)“. Očekávám pokračování společných kvízů!:)

Měj se chlapáku

Comba

Terka
Comba:

Ahoj 🙂
Za pár dní odlítáme na měsíc do Peru po vlastní ose a máme spoustu plánů, ale jeden nám pořád vrtá hlavou : Jak nejlíp do Colka kaňonu??? Nějaké rady?
Dík Terka

Yarda
Terka:

Hola Terko, do Colca mas moznost nekolika zpusoby. Vtinou se jezdi z Arequipy. Muzes jet mestskym busem neb privatnim pro 15 osob cena je zhruba stejna a ten rivtni Ti zaridim. Dale muzes privatni dopravou jen pro Tebe a Tvou partu a to je drazsi nez ty dve varianty , ale zastavi kde chces , to take mohu zaridit. Jinak nez pojedes o Colca tak se aklimatizuj!!! Pokud se u me zastavis / v Arequipe/ tak I dam mapu a vyvtlim cestu a muzes jet bez pruvodce. Vyuzij to prooze od ledna 2014 uz to nepujde:-) Masli dotazyna dalsi casti Peru se klidne ozvi. Zdar

d.
Yarda:

Proc uz to od ledna 2014 (colca canon) nepujde?
dekuju

Yarda
d.:

Hola D 🙂 pujde to, ale s mistnim pruvodcem, neni jeste 100% potvrzeno , ale budu to vedet do konce zari. Uz to bylo v platnosti asi 3 mesice v roce 2011. Zdar

Yarda
Comba:

Hola amigo Comba, s kvizama pokracuji i nadale:-) jsem rad, ze jste byli spokojeni:-) , kdyz je kvalitni pruvodce tak to ani nemohlo doadnout jinak:-) Dik, ze se na tebe a tvou expedici mohou obratit i budouci zajemci o me sluzby, tak rikej prosim Te jen pravdu:-) Dik a zdar v ARGENTINe na dalsi expedici:-) Yarda – grande:-)

Viky

Ahoj Yardo,
Nemas nejake doporuceni na levny, ale rozumne bezpecny prechod/prelet/prevoz ze San Jose do Quita pro dva lidi? Mame letenky z USA do San Jose, ale nas hlavni cil je Ekvador, Peru a Chile. Bohuzel Darien Gap se zda jako neprekrocitelny vzhledem k bezpecnosti… Cestovani vlakem ci autobuem nebo lodi nam vubec nevadi a casu mame relativne dost.
Dekuju,
Viky

Yarda
Viky:

Hola Viky, ted nejsem schopen na Tvou otazku odpovedet.Yarda

Hanka

Hola Yardo,

chci jen pozdravit a napsat všem cestovatelům, že my byli u tebe loni v září a velká spokojenost. Báječný trek do Colca Caňonu bychom bez tebe neudělali a stále na to vzpomínáme. Výlet na Torro Muerto s tebou taky bezva. Jo není to pro čedokáře, ale my, baťůžkáři, byli nadšení.

Moc zdravíme Tebe i tvou rodinu a pochopitelně Arese

Hanka a Fanda

Yarda
Hanka:

Hola amiga, take Vas zdravime. Jak zijete? Az pojedete kolem tak se zase stavte na pivko:-) Zdar a dekuji

Jakub

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli fungují nějaké vývozní limity z Peru. Konkrétně se zajímám o doutníky a rum. Bohužel se mi ani na stránkách ministerstva zahraničí nepodařilo objevit bližší informace. Pouze dovozní limity, ale vývozní?
Díky za odpověď..

Kuba

Yarda
Jakub:

Hola Kubo, alkohol muzes vyvest 2 litry a u doutniku nevim. Rum je dobry doporucuji Cartavio 🙂 zdar Yarda

Jitka

Ahoj Yardo,
za 14 dni se chystame do Peru, kolem 20/10 bychom chteli byt v Areguipe.
Prosim te nemel bys u sebe 2 volna mista, na 2/3 noci?
dik
Jitka

Yarda

Hola Jitko, mas rezervaci hotovou:-) . Budu se tesit. Yarda

Yarda

Hola Jitko, mas rezervaci hotovou:-) . Budu se tesit. Yarda

Jitka
Yarda:

Diky moc 🙂 muzu Te jeste poprosit o mapku nebo adresu?

muchas gracias

Jitka

Yarda
Jitka:

Hola Jitko, ted jsem na cestach od 15 budu doma. Pokud budes chtit tak Te vyzvednu:-) kdyz budu v dosahu. Mapa http://peru.txt.cz/fotoalbum/12966/12966/mapa-arequipy/
Adresa : pasaje Saenz Pena A1 /por el filtro/ vse najdes na http://www.pisco.txt.cz
Zdar Yarda

Jitka
Yarda:

Diky moc a tesim se 🙂

Kate

Ahoj Yardo,
V únoru letíme na 5 týdnů do Jižní Ameriky, kde chceme 3-4 týdny strávit v Brazílii a zbytek v Peru.
Do Ria přiletíme 21.2.2014 a z Limy odlítáme 27.3.2014.
Hrubý plán cesty máme, ale vzhledem k tomu, že jsi člověk více zasvěcený a s větším přehledem o životě v dané zemi, chtěla jsem se tě zeptat, jestli by jsi nám mohl doporučit místa, která určitě nevynechat a kterým se naopak vyhnout a také jak si rozvrhnou čas, abychom viděli co nejvíce. Popř. vytvořit cestovní plán na míru.
V Peru určitě nevynecháme Machu Picchu. Dočetla jsem se, že vlastníš cestovní kancelář. Pokud by bylo možné přes tebe koupit i lístky na MP, bylo by to super. Podle mých informací je potřeba je pořídit alespoň 3 měsíce dopředu.
Prosím ozvi se mi na

ka***********@se****.cz












Dík moc.
Kate

Yarda
Kate:

Hola Kate, odpovim pozdeji jsem na expedici s lidma pres Hedvabnou stezku 🙂 🙂 🙂 Zdar Yarda

Jakub

Ahoj chlape.
Mám takový zapeklitý dotaz, no snad mi s vyřešením pomůžeš.

Asi před osmi měsící jsm vycestoval do USA , na turistické vízum ESTA tudíž povolení na 90 dní.. Zalíbilo se mi tu a tak jsem tu zústal. momentálně se mi nabízí práce v Peru, ale k tomu bych musel přiletět do Čr a je mi více než jasné, že do Ameriky dostanu stop minimálně na tři roky.

A tak mě zajímá, jestli ta stopka bude platit i pro jižní ameriku a popřípafě, kdyby ne, (letenku mám placenou zaměstnavatelem) , a já musel přestupovat někde v té horní americe, jestli by v tom nebyl na imigračním problém..

Děkuji moc za jakékoliv informace

Yarda
Jakub:

Hola amigo, pokud dostanes stopku na severu tak zde je to jedno. Pokud budes mit prestup prez usa tak te tam nepusti:-) . Zdar Yarda

Marek Jelínek

ahoj, 5.11. přilétám s ještě dvouma lidma do Peru do Limy, chceme se mrknout do Arequipy,Puna..atd..a do La Paz,
ale ještě před tím vším bychom rádi do pralesa..který doporučuješ?Kolik stojí letenka do Iquitos?Puerto Maldonado ..je v podstatě při cestě..co doporučuješ.Chceme i za šamanem a ayahuascou.Dík za odpovědi.

Yarda
Marek Jelínek:

Hola Marku, doporucuji pravou amazonskou jungli bez pristupu aut:-) Delam tam treky, pozorovani zvirat….i samansky ritualy primo v jungli. Vice info najdes na http://www.amazonas.estranky.cz
Zdar Yarda:-)

Petra
Yarda:

Zdravim pane Yardo. Muzete mi prosim podat vice informaci o rostline „Maca“? Na netu jsou k dispozici informace nektere kladne nektere zaporne. Jelikoz se jedna o rostlinu, ktera je domovem v Peru myslim, ze bych mohla u Vas nalezt presnejsi info zvlaste kdyz Vase manzelka je Peruanka a urcite bude vedet o cem je rec. Dekuji.

Marek Jelínek
Yarda:

dík ,myslel jsem si že to napíšeš, jde o to, že bychom rádi, do Arequipi..Puna..atd..Iquitos je docela dálka což?Maldonado je blíž..a teď babo raď 🙂 Na Tvoje stránky jsem koukal, otázka taky je kolik stojí letenka..do Iquitos.Celkově v Peru budem měsíc.

Yarda

Zdravim pani Petro:-) mlety koren z Maca se zde hodne pouziva ke kazdodenimu piti hlavne rano a to s dalsimi jako je kiwicha…je dobry na potenci – rika se ji peruanska viagra, kdo rad cvici v posilovnach tak pri piti maca mu roste vice svalova hmota a nemusi zobat hormony:-) 🙂 Celkove je na regeneraci organizmu, pomaha rozvijet pamet /takze clovek blbne pomalu/, zklidnuje. Po operaci se rychle zaceluje vnitrni rez, ale na to muzes pouzit take mizu z chlebovniku. Zde v Peru mame lecive rostliny,kere, stromy na vsechny neduhy a nemoci:-)
Maca Muze i skodit, pokud je clovek nemocny rakovinou tak se mu muze rychleji rozvijet,. Neni to u kazdeho, ale clovet nemocny rakovinou by to nemel uzivat. Na rakovinu jsou jine rostliny. Zdar Yarda

Petra
Yarda:

Gracias!

Kate

Ahoj Yardo, nezapomnels na me? E-mail

ka***********@se****.cz











Marie

ahoj Yardo, obracim se na tebe s velkou prosbou.Ja a muj pritel bychom radi do Peru za praci.Prosim mohl by jsi mi poradit kam nebo na koho se obratit.Pritel je vsestranny co se tyce prace,veskere zednicke prace, prace se drevem,kovar,zamecnik,ja v kuchyni. prosim porad ml kam se obratit. dekuji Matie

Libor
Marie:

Nechápu, jak si někdo může myslet, že takto někam přijede za prací. Pokud by to náhodou v Peru šlo zařídit legálně, napiš jim Yardo, kolik by si asi tak vydělali, když obvyklá cena tzv. menu v restauraci (polévka, hlavní jídlo a nápoj z ovoce) je 5 solů, tedy 33 Kč.

Mara

Zdar Yardo

Jaky je tvůj názor na návštěvu MP v únoru.
Má to význam, nebo je to jenom o dešti sesuvech půdy a záplavách ?

dik za odpověď )

mara

Yarda
Mara:

Hola Maro,letos zacaly deste drive a mistni rikaji , ze bude sussi rok 🙂 ale priroda je sva a tezko predvidat. Zdar Yarda

Yarda
Mara:

Hola Petre, surfovat se da kolem Matarani, Lima, Huanchaco – Trujillo a Mancora. To jsou oblasti kde v klidu najdes na plazi spoustu skoul surfu. Klidne vanoce 🙂 Yarda

Petr

Ahoj Yardo,
chtěli bychom s přítelkyní jet do Peru a vedle cestování zde i surfovat, dokázal by jsi mi doporučit nějakou školu nebo místo na surfing?
Pozdravy a díky !
Petr

renata

Ahoj Yardo,
v polovině února se chystáme (3 ženy) do Peru, v Arequipě bychom byly asi 17 či 18.2. Dalo by se u Tebe přespat 1-2 noci. Prosím ještě o radu jak cestovat do Arequipy z Pisca,Paracasu, kde kupovat odstud lístky na bus.
Děkuji za odpověď Renata

Misa

ahoj Yardo,
od 23.4. do 13.5. budeme s pritelem cestovat po Peru…batoh na zada a dobre boty 🙂 Zaciname davat dohromady plan cesty a tak jsem se te chtela zeptat na par veci. Z diskuzi a clanku jsem se dozvedela, ze podnikas a organizujes ruzne vylety do amazonie, treky apod. jde se nekde dozvedet o tvych nabizenych cestach? Dalsi dotaz je na Machu Picchu…zatim zjistuji informace, tak se omlouvam,zda se ptam jako zacatecnik, ale jak dlouho trva cesta ma Machu Picchu kdyz chceme jit pesky, kde si to muzeme zarezervovat a je lepsi jit na zacatky nasi vypravy nebo spise pred odjezdem domu? Plus dalsi, kdyz bychom se treba potkali, kdyby si chtel, muzeme ti neco z CR privezt 🙂
Diky za rady,
Misa

Yarda
Misa:

Hola Miso, cesta na MP z vesnice trvq cca 1 hodinu a dest minut cesta je horskou jungli po schodech , prevyseni je 400 metru. Mas jeste moznost jet busem za 9,5 usd .
Podnikam cesty do amazonie skoro kazdy mesic, mam tam kemp bud primo v jungli nebo v indiansky vesnici. Kemp v jungli je mimo civilizaci v prirode 30 minut pesky od indiansky vesnice San pedro kde mam druhy kemp – zakladnu. Podivej na http://www.amazonas.estranky.cz a na http://www.pisco.txt.cz. do knce unora budu mit jednu webovk kde bude vse prehledne.
Ted budu nejaky cas doma tak pokud budes mit dotazi se klidne ptej Zdar Yarda 🙂

Libor
Yarda:

Míša možná myslela Inca Trail nebo nějaký alternativní, když se ptala i na rezervaci.

Mokas a Mirek

Reference – 7days jungel experience Yarda Gruss

Při naší cestě v Peru jsme s Mirkem chtěli navštívit Amazonii, hledali jsme možnosti lodžií na internetu, až jsme narazili na Yardu, který nabízel různé druhy pobytů u sebe v lodžii San Pedro. Na základě nabízeného programu jsme si nakonec vybrali 7denní expedici v ceně 450 USD za osobu s místním průvodcem Ernestem. Proběhla lehce zmatečná výměna několika emailu, poté převod peněz na Yarduv účet, při kterém jsme narazili na problém. Z účtu jsem odeslala 900 USD, v dobré víře, že cena je konečná. Nicméně se Yarda ozval s tím, že na účet obdržel pouze 850 USD a že máme doplatit zbylou částku. Vysvětlení bylo takové, že mu banka strhla poplatek za transakci, což neodpovídalo, protože z mého účtu bylo strhnuto 90 CZK. A tak jsme zbytek doplatili na místě. Yardova lodžie čítá 3 přístřešky ze dřeva a listí, spí se ve stanu, vaří na ohni, myje v potoce. Pobyt maximálně znepříjemňují, vzdor repelentům, všudypřítomné mraky komárů. Jakékoliv činnosti jsou značně omezené, neustále jste pod atakem. V okolí se nevyskytuje velké množství zvířat a ta která tam jsou, nejsou vidět. 30 minut chůze od tábořistě se nachází „indiánská vesnice“ – rozuměj plně civilizovaná vesnice s eletrospotřebči, generátory, žádní autentičtí původní obyvatelé. Podnikali jsme procházky po okolních vesnicích, které vypadají všechny stejně (náves, řeka, škola, obchod apod.). Co se pralesa týka, tak jsme podnikli pár vycházek do primárního porostu, který se pouhým okem od sekundárního moc neliší, bohužel až na pár informací jsme od Ernesta žádné průvodcování neobdrželi. Programu, uvedeného na wwstránkach, jsme se nedrželi. Předposlední den jsem se rozhodla absolvovat Ayahuasca rituál, který stál 150 USD. Ernesto tvrdil, že peníze nejdříve musím předat jemu a on je předá šamanovi.. ptám se proč..? Za mých 150 USD se ceremoniálu zúčastnili i Ernesto a jeho bratr. Podrobnější vysvětlení ohledně průběhu rituálu se mi nedostalo.
4.den došlo ke zmatku z Yardovy strany, který volal Ernestovi, že je to náš poslední den a že pokud chceme zůstat déle, musíme si pobyt zaplatit. To se nakonec objasnilo, nicmeně jednu noc jsme nad ramec programu přetáhli a zaplatili za ni 35 SOL/os. Poslední den volal Yarda Ernestovi a co ho jediné zajímalo, bylo to, zda jsme opravdu těchto 35 SOL zaplatili. Ernesto mu nabízel, že se mnou muže mluvit (byla jsem vedle něho), ale Yarda o to nestál (už jsme pro něj nebyli jako zákazníci zajímaví?). Jeden den jsme strávili v Iquitosu, kde v původním plánu byla prohlídka města (Železný dům, Belem, čarodějnický market). K Železnému domu nám Ernesto žádné informace kromě jména nesdělil, na trh, kam se musí jít ráno, jsme přišli odpoledne, kde nás čekaly již pouze odpadky a smrad a čarodějnický trh jsme minuli.
Co se nam líbilo:
exceletní byla strava (snídaně, oběd,večeře), snaha Ernesta zachránit, co se dalo( i když evidentně s průvodcováním velké zkušenosti neměl), jízda na kanoi po řece, pozorování delfínů, chytání ryb.
Sumasumárum musím říci, že tento pobyt neodpovídal našim výdajům ani představám, připomínal spíše skautský tábor u Berounky v období množení komárů.
Nemáme zkušenosti s jinými pobyty nabízenými ostatními agenturami, ale co jsme hovořili s turisty, tak se jim jejich pobyt v Amazonii zamlouval. Toto hodnocení píšeme proto, že při vyhledávání informací o možnostech výletů do džungle jsme u Yardy nenašli žádné reference.

Moki a Mirek

Yarda
Mokas a Mirek:

Hola Moki a Mirku,, v lodgi se spi v hamakach nebo ve stanu, Ty jsi chtela stan, privatni koupelna tam neni, vari se na ohni, sou tam pristresky ze dreva a palmoveho listi vse je to v jungli:-) 🙂 . Privatni sedmidenni tour v jungli je za 450 dollaru s mistnim pruvodcem – indiaem z jungle ktery zde zije cely zivot. sou tam take lodge ktere maji vse i privatni koupelnu, ale tam den stoji od 200 usd za den a osobu. Komary tam take maji. Leden – unor je vsede v jungli spousta komaru vrcholi obdobi destu:-) a s priroou nic neudelas:-) . Jsou druhy lidi kteri by nemely vychazet ze sveho obejvaku a prirodu by si mely uzivat pouze z televizni obrazovky:-) 🙂 Zdar Yarda

MOKAS

Reference – 7days jungel experience Yarda Gruss

Při naší cestě v Peru jsme s Mirkem chtěli navštívit Amazonii, hledali jsme možnosti lodžií na internetu, až jsme narazili na Yardu, který nabízel různé druhy pobytů u sebe v lodžii San Pedro. Na základě nabízeného programu jsme si nakonec vybrali 7denní expedici v ceně 450 USD za osobu s místním průvodcem Ernestem. Proběhla lehce zmatečná výměna několika emailu, poté převod peněz na Yarduv účet, při kterém jsme narazili na problém. Z účtu jsem odeslala 900 USD, v dobré víře, že cena je konečná. Nicméně se Yarda ozval s tím, že na účet obdržel pouze 850 USD a že máme doplatit zbylou částku. Vysvětlení bylo takové, že mu banka strhla poplatek za transakci, což neodpovídalo, protože z mého účtu bylo strhnuto 90 CZK. A tak jsme zbytek doplatili na místě. Yardova lodžie čítá 3 přístřešky ze dřeva a listí, spí se ve stanu, vaří na ohni, myje v potoce. Pobyt maximálně znepříjemňují, vzdor repelentům, všudypřítomné mraky komárů. Jakékoliv činnosti jsou značně omezené, neustále jste pod atakem. V okolí se nevyskytuje velké množství zvířat a ta která tam jsou, nejsou vidět. 30 minut chůze od tábořistě se nachází „indiánská vesnice“ – rozuměj plně civilizovaná vesnice s eletrospotřebči, generátory, žádní autentičtí původní obyvatelé. Podnikali jsme procházky po okolních vesnicích, které vypadají všechny stejně (náves, řeka, škola, obchod apod.). Co se pralesa týka, tak jsme podnikli pár vycházek do primárního porostu, který se pouhým okem od sekundárního moc neliší, bohužel až na pár informací jsme od Ernesta žádné průvodcování neobdrželi. Programu, uvedeného na wwstránkach, jsme se nedrželi. Předposlední den jsem se rozhodla absolvovat Ayahuasca rituál, který stál 150 USD. Ernesto tvrdil, že peníze nejdříve musím předat jemu a on je předá šamanovi.. ptám se proč..? Za mých 150 USD se ceremoniálu zúčastnili i Ernesto a jeho bratr. Podrobnější vysvětlení ohledně průběhu rituálu se mi nedostalo.

4.den došlo ke zmatku z Yardovy strany, který volal Ernestovi, že je to náš poslední den a že pokud chceme zůstat déle, musíme si pobyt zaplatit. To se nakonec objasnilo, nicmeně jednu noc jsme nad ramec programu přetáhli a zaplatili za ni 35 SOL/os. Poslední den volal Yarda Ernestovi a co ho jediné zajímalo, bylo to, zda jsme opravdu těchto 35 SOL zaplatili. Ernesto mu nabízel, že se mnou muže mluvit (byla jsem vedle něho), ale Yarda o to nestál (už jsme

pro něj nebyli jako zákazníci zajímaví?). Jeden den jsme strávili v Iquitosu, kde v původním plánu byla prohlídka města (Železný dům, Belem, čarodějnický market). K Železnému domu nám Ernesto žádné informace kromě jména nesdělil, na trh, kam se musí jít ráno, jsme přišli odpoledne, kde nás čekaly již pouze odpadky a smrad a čarodějnický trh jsme minuli.

Co se nam líbilo:

exceletní byla strava (snídaně, oběd,večeře), snaha Ernesta zachránit, co se dalo( i když evidentně s průvodcováním velké zkušenosti neměl), jízda na kanoi po řece, pozorování delfínů, chytání ryb.

Sumasumárum musím říci, že tento pobyt neodpovídal našim výdajům ani představám, připomínal spíše skautský tábor u Berounky v období množení komárů.

Nemáme zkušenosti s jinými pobyty nabízenými ostatními agenturami, ale co jsme hovořili s turisty, tak se jim jejich pobyt v Amazonii zamlouval. Toto hodnocení píšeme proto, že při vyhledávání informací o možnostech výletů do džungle jsme u Yardy nenašli žádné reference.

Moki a Mirek

Helena

Ahoj Yardo, chystam se brzo navstivit Peru a zajimalo by me jak moc slozity je tam cestovani s malym psikem (miniaturni pudl) a za druhy jak moc slozity a drahy (levny?) je koupit si stary auto na tech par mesicu. Diky za info, Helena

Yarda
Helena:

Hola amiga, cestovani s pejskem neni zde sranda do autobus Te s nim nepusti takze jedina sance je mistni prelety letadlem, pronajem auta nebo zakoupeni auta zde jak pises:-) . Auto zde stoji zalezi co budes chtit, ale napriklad VW brouk kolem 3 tis usd. Pronajem Toyota Hilux 4×4 od 90 usd za den.
Mam zde hostely po Peru s kterymi spolupracuji kteri akceptuji psiky:-)
Mas-li dalsi otazky klidne se ptej odpovim . Zdar Yarda

Tereza

Hola Yardo!
Díky moc za všechny Tvé rady, tipy a triky. Skvělé ubytování, skvělý přístup a nejlepší pobyt v Amazonii 🙂
Jen tak dál, at se Ti daří. Těm co se něco nelíbí hold očekávají moc velký komfort od „rozvojové“ země. Ale za mě velký dík a určitě se ještě setkáme 🙂

Yarda
Tereza:

Hola Terko, dekuji a jsem rad , ze Ti to dalo co jsi ocekavala:-) V jungli nikomu nenabyzim luxus , kazdy ho ma doma vic nez si zaslouzi 🙂 Uzdrav se a budu se tesit na tvou zpravu nebo dalsi navstevu:-) Zdar Yarda

Alena

Ahoj Yardo, jedeme za pár do Peru a máme v plánu navštívit Titicaca, MP, Cuzco. Přílet i odlet je z Limy, takže jistě i tu 🙂
Jsme tam 14 dní, co ještě doporučuješ a ideálně v jaké posloupnosti, příp. jakou dopravou?
Díky
A.

maca
Alena:

Mozna, ze Yarda je stale ve vysetrovaci vazbe.

Yarda

🙂 hola amigos, ano byl jsem svazan s jungli 🙂 ucastnil jsem se dlouhe expedice kolem horniho toku rio Tigre. Omlouvam se tem kterym jsem neodpovedel, pokud budete mit zajem zacnu odpovidat v prubehu unora. Za to Vam pripravim clanek o zajimavych jungelnich indianech. Mejte se , preji klidne svatky vanocni. Na netu budu pravidelne od unora. Zdar Yarda

Eva

Dobrý den Yardo, chtěla jsem se zeptat, zda víte něco o ohnivých kuranderách a jak je najít, případně aspoň oblast? potřebuji ho najít, ideálně do půl roku, znáte nějaké? můžete mi napsat na

el***********@se****.cz











, cokoliv co by mi pomohlo? plánuji jet na v září 2015 děkuji

Yarda
Eva:

Hola Evo, ohnivy kurandero nevim co to je, vim co je to curandero – lecitel, saman, clovek ktery vyuziva prirodu na leceni. Je pravda , ze muze byt za nejake situace i ohnivy 🙂 Curanderos najdes . klidne se ozvi na muj mail. Zdar

Mira

Ahoj Yardo,
koncem května letíme do Peru a Bolívie. Můžeš prosím poradit nějakou levnější, ale rozumnou agentúru s kterou můžeme na Inca trail(ještě lépe průvodce anglicky mluvícího)? Četla jsem, že bydlíš v Arequipě. S kým tedy na jednodenní Chachani? Moc děkuji, pokud si najdeš čas na odpověď.

Yarda

Hola , vsichni prodavane Inca Trail za 450 USD a vise. Jednodenni Chachani nezvladnes je to na 2 dny. Sopka Misti se da zvladnou za den. Ja ji chodim : vyjizdim z domova v 10 pm kolem pulnoci vylezu z auta a mezi 5am a 6am jsme na topu. Zdar

Iva

Ahoj Yardo, mám na tebe prosbu. Příští týden vyrážíme do Cuzca a zvažujeme prodloužení do Puerto Maldonado. Rádi bychom se dostali do pralesa, nevím však, zda se to na 3 dny vyplatí…Zda je reálné v toto období a na tak dlouho něco vidět a poznat. Popř. co konkrétně v této oblasti stojí za to vidět a jak se pohybují ceny (cca 2-4 dny). Díky Iva

estranchero

ahoj Yardo,mám možná pro tebe zvláštní dotaz,ale protože poznáš podmínky v Peru asi velmi dobře,ptám se Tebe.Bylo by velmi složité založit si v Peru,nebo případně v Bolívii firmu s podobným zaměřením jako mají-:Peru4x4.com ??myslím,že ty jejích certifikáty o absolvování kurzu já nikomu vydávat nepotřebuju,zajímá mě,jak to je s legislativou na podobnou činnost.Nejspíš bych to chtěl mít jako cestovní agenturu.díky,Majo

TeKra

Ahoj Yardo, ráda bych se v Peru zdržela déle, než pár týdnů. Nemáš nějaké rady ohledně hledání zaměstnání či dokonce konkrétní tipy na místa? Odjet bych chtěla v září.
Díky moc 🙂

Yarda

Zajimavy doteze, nevim 🙂

Yarda:

Tak se to brzy dozvite. Vase minulost v CR je velmi pestra.

Yarda

🙂 ty pestra minulosti 🙂

Yarda:

Uz brzy pane Jaroslave… uz brzy…..

Dita

Ahoj Jardo, se skupinou přátel se chystáme v zimě do Peru a hledáme případně průvodce, dá se s Tebou nějak zkontaktovat ? děkuji Dita

Jirka

Dobrý den,
tomuto člověku se vyhněte!!!!!Jsou s nim špatné zkušenosti.Čtěte blok Pozor na Yardu Grusse

Yarda
Jirka:

Vazeny pane, vsecny cestovni kancelare na svete maji vseobecne obchodni podminky, kde maji i storno podminky. Takze klient/jako ve Vasem pripade/ pokud nenastoupi  z jakeho koli duvodu na svuj zaplaceny tour v den nastupu a predem to neoznami nemuze diktovat  svevolne svoje podminky od toho jsou pravidla. Muzeme Vam ve Vasi situaci vyjit vztric a udelat toto : pokud budete mit zajem domluvime s provozovatelem lodge : Vas tour ktery jste neuskutecnili pricinou z Vasi strany muzete uskutecnit do jednoho roku , a to do 20 cervence 2016, nebo muzete sehnat nahradniky take maximalne do jednoho roku , a to do 20 cervence 2016. V obou pripadech je manipulacni poplatek 20% z ceny Vaseho tour. Toto je vynatek z vseobecnych obchodnich podminek :
Storno podmínky
Pro stornování objednávky produktu ze strany zákazníka platí tyto podmínky:
V případě, že chce zákazník stornovat objednaný produkt, je povinen o tom informovat CK písemně (výhradně dopisem). Při stornování objednaného produktu má CK právo na stornopoplatek, jehož výše je závislá na době storna a ceně stornovaného produktu.
Výše stornopoplatku:
počet dní před 1. dnem poskytnutí
objednaného produktu procento z ceny produktu
více než 41 dní 10%
40 – 31 dní 25%
30 – 21 dní 50%
20 – 11 dní 60%
10 – 5 dní 80%
méně než 5 dní 100%
Zákazník za sebe může sehnat náhradníka. Změnu jména lze provést do 5-ti pracovních dnů před 1. dnem poskytnutí objednaného produktu. Za registraci náhradníka uhradí zákazník CK manipulační poplatek ve výši 20% z ceny produktu. Registrace náhradníka méně než 5 dní před 1. dnem poskytnutí produktu je možná jen v případě dohody zákazníka s CK. Výše manipulačního poplatku je v takovém případě individuální. Zájezd může být stornován i ze strany CK, a to při nenaplnění kapacity zájezdu.

Yarda:

Proc jste hledam Policii CR? Stale jste nedal zadne vysvettleni. Peru a CR nemaji dohodu o vydavani tak proto jste tam usadil?

týna

Ahoj Yardo. Právě jsme dorazili s přítelem do Puna a chystáme se udělat takové 15-20 denní putování po peru s návratem do la paz odkud nám letí letadlo. Tím že je neuvěřitelné množství informací o krásných místech je pro mě desne težké vymyslet kam a co? neporadil bys? zde v puno bych ráda na isla dela sol a plovoucí ostrovy,dále se posunout do cusca a na machu pichu, a dál se rozmýšlím jestli to vzít přes nazcu-dolu do arequipi, popřípadě na co se zaměřit? slyšela jsem o zajimavých místech v této cestě,popravdě nejsme na dlouhé dvoudení výšlapy do hor, tedy já ano ale momentálně se tu potýkám z výškovým přesunem a děným kašlem takže minimálně týden musím klidněji…..také mě velmi zaujalo  iquitas ale tam se dá pouze letecky z limy a vyjde to docela draho. Poradil bys? nejradši bych stihla vše a vím že to nejde 🙂 klidně piš na email pokud budeš mít na mě chvilku čas. díky týnka

kr******@se****.cz











Libor
týna:

Isla del Sol je v Bolívii a jezdí se tam z Copacabany. Stavte se tam až cestou do La Pazu.
Jak jste se dostali do Puna? Letadlem? Pokud z Bolívie, už bys byla aklimatizovaná, ne?
Kromě Cuzca a MP navštivte i Posvátné údolí (Sacred Valley), více tady:
http://www.hedvabnastezka.cz/diskuse/jizni-amerika/jak-na-machu-picchu-/?page=3#post-252517
Do Iquitos se dá dostat i autobusem a pak lodí, ale trvá to mnoho dní.

Yarda
týna:

Hola Tyno, mas to na mailu. Zdar Yarda

Vojta

Ahoj,
Nechystá se nekdo do peru vyzkoušet
Ayahuascu? Popř. Nekdo už byl a nejake zkusenosti, jestli si sehnat předem, nebo až tam nejakeho pruvod, bo kde atd. ? Díky!

Ondra
Vojta:

Ahoj, už jsi byl někdy v Peru? Já se tam chystám 3.prosince do Iquitosu? CO ty?

Marketa

Dobrý den,
potřebovala bych sehnat letenky z Limy do Cusca na pondělí. Mohla bych Vás poprosit o nějaké rady? Děkuji.

ma*****@se****.cz











Marketo,
To je velice jednoduchy – zajdi si do kterekoliv cestovky v Lime a rekni si o letenky a nebo o cenu nejlepsi. Pak jdi jeste do par a pak se vrat do te nejlacinejsi – je jich tam dost.
My jsme to tak udelali a lita se brzo rano.
 
Michael

Jana

Dobrý den,
chystáme se cca na 3 týdny do Peru a chceme cestovat autem.Předběžný plán zatím je z Limy, přes Nazca, Arequipa, Puno, Cusco a zpět do Limy. Prosím o info, zda je to reálné a jak je to s půjčením auta, resp.je to bezpečné? Máme autem projeto Mexiko, část Austrálie, JAR, atd.takže najeto máme:-) díky moc za rady a jakékoli tipy  doporučení!Jana

Petr

Čau Yardo,
jedeme do Bolívie, kde si půjčujeme auto. Chtěli bysme i přejet do Peru, ale různě čtu, že je problém přejet hranice z Peru do Bolívie? Nevíš, zda je to jen kvůli Peruánským půjčovnám, nebo všeobecně problém na hranicích?
 
Díky,
 
Petr

Paťka

Ahoj, na konci června 2019 se s kámoškama chystáme do okolí Cuzca. Rády bychom si prošly Inckou stezku a navštívili Machu Picchu, ale láká nás i okolní krajina a zříceniny.
Nemohl bys mi poradit nějakou schopnou agenturu, která má ještě volná místa kolem termínu 1.7.2019? Jedná se nám o třídenní- nebo čtyřdenní trek Inckou stezkou. Dále informaci, jak si nejlépe zakoupit vstupenky na Machu Picchu.
Pokud bys měl nějaké nápady kam se kouknout….. Předem moc děkuji Paťka

Libor
Paťka:

Nevím, jestli Yarda odpoví, když v tomto vlákně byl naposledy před 3 lety a v jinak asi jen jednou za poslední 3 roky na HS. Na nic nečekejte a zkuste si najít nějaké agentury přes google a zeptat se. Nic jiného by pro vás Yarda stejně nemohl udělat. Na MP by vstupenky zařídila agentura a pokud už Inca Trail neseženete, neměl by být problém si lístky koupit třeba 2 dny předem (obvykle stačí i 1 den, ale v červenci možná víc, lze i na webu).
Abyste si užily okolní krajinu, nemusíte jít jen drahý Inca Trail. Nejlepší výhled je z hory Machu Picchu, která je za příplatek (rezervace raději o pár dní dříve, volná místa jsou vidět na webu), dále z průsmyku Abra Malaga, kudy se jezdí na či z MP, když nechcete platit za drahý vlak, a krásné výhledy jsou z ruin nad Pisacem, zvlášť když půjdete aspoň v jednom směru pěšky. A jsou i další možnosti. Když neseženete Inca Trail, jděte Salkantay trek.

Paťka

Díky za bleskovou odpověď. Už jsme zkoušely pár agentur oslovit, ale vše bylo plné. Proto jsem se obrátila na vás o zoufalou radu :D.
O Salkantay treku jsem taky uvažovala. Asi není tak hodně profláklý jak Inca Trail.
Ještě se vás zeptám na Duhové hory? Byl jste tam? Jaké máte zkušenosti?
Předem moc děkuji Paťka

Libor
Paťka:

Tak to je asi opravdu pozdě. Na Inca Trail bylo třeba rezervovat už dříve tak aspoň půl roku dopředu a červenec a srpen ještě déle. Já ho nešel, ale podle fotek mi nepřijde, že by tam bylo kromě pár menších ruin něco, co se nedá vidět jinde (a památky jsou jinde lepší). Nejhezčí krajina je až na samotném Machu Picchu a okolí.
V Duhových horách jsem v Peru nebyl (v jiných zemích jsem viděl i hezčí), protože před 7 lety nebyly moc známé a ani jsem neměl moc času. Něco jsem si teď přečetl a jsou to docela rozdílné názory. Turistické 1-denní výlety jsou masovka, ale když vyjde počasí (což v červenci má dobrou šanci), tak to za to stojí (určitě ale jen s dobrou aklimatizací tj. ne hned po příletu do Cuzca). Výlet bez CK by se mohl provést půjčeným autem nebo taxíkem. Pokud by se přespalo ve stanu u parkoviště a vyrazilo se za svítání před 6 h., bylo by to nejlepší, ale davům by se úplně nevyhnulo, protože ty tam dojedou mezi 6 a 7 h. A spát ve 4300 m n.m., když je venku pod -10°C v červenci (mám zkušenost z Bolívie z druhé půlky května), není sranda. Vzhledem k tomu, že jde podle fotek zejména o jednu vyhlídku, vícedenní výlet nemá smysl.
https://theplanetd.com/rainbow-mountain-peru/
http://www.therealgone.com/2016/07/rainbow-mountain-1-day-self-guided-trip/
http://blog.antonindanek.cz/clanek/pet-vejru-v-pejru-v-peru-2017/
Vícedenní trek v té oblasti Ausangate je kvůli nadmořské výšce už spíš pro drsné trekaře (je tam i proklik na Salkantay):
https://www.mountainphotography.com/gallery/ausangate/

Pavel Průcha [email protected]

Yardo nevím jestli má význam psát do této rubriky ,protože je tu nejnovější datum 2014 !!! a také jsem někde postřehl ,že už nekomentuje, či nerealizuješ firmu .  Jesli je vše ok prosím odepiš mě na E-mail : hledám levné golfové hřiště v Limě nebo od Miraflores do 30 km ??????????????????????? Děkuji Pavel Budu tam cca od 30.8.  do 3.9. 2020

Pavel Průcha [email protected]

Yardo nevím jestli má význam psát do této rubriky ,protože je tu nejnovější datum 2014 !!! a také jsem někde postřehl ,že už nekomentuje, či nerealizuješ firmu .  Jesli je vše ok prosím odepiš mě na E-mail : hledám levné golfové hřiště v Limě nebo od Miraflores do 30 km ??????????????????????? Děkuji Pavel Budu tam cca od 30.8.  do 3.9. 2020

Pavel Průcha [email protected]

Yardo nevím jestli má význam psát do této rubriky ,protože je tu nejnovější datum 2014 !!! a také jsem někde postřehl ,že už nekomentuje, či nerealizuješ firmu .  Jesli je vše ok prosím odepiš mě na E-mail : hledám levné golfové hřiště v Limě nebo od Miraflores do 30 km ??????????????????????? Děkuji Pavel Budu tam cca od 30.8.  do 3.9. 2020

Pavel Průcha [email protected]

Yardo nevím jestli má význam psát do této rubriky ,protože je tu nejnovější datum 2014 !!! a také jsem někde postřehl ,že už nekomentuje, či nerealizuješ firmu .  Jesli je vše ok prosím odepiš mě na E-mail : hledám levné golfové hřiště v Limě nebo od Miraflores do 30 km ??????????????????????? Děkuji Pavel Budu tam cca od 30.8.  do 3.9. 2020

P.
Pavel Průcha [email protected]:

Ono je otázka, jestli vůbec můžou turisti (nečlenové klubu) hrát někde u Limy golf. Jinak celé pobřeží Peru má pouštní klima, což asi těžko zajistí nízké ceny golfu, takže doporučuju hrát golf někde jinde a Peru využít na návštěvu krásných a zajímavých míst, která se jinde nenajdou.
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294316-i819-k11058051-Golf_in_Lima-Lima_Lima_Region.html

P.
Pavel Průcha [email protected]:

Ono je otázka, jestli vůbec můžou turisti (nečlenové klubu) hrát někde u Limy golf. Jinak celé pobřeží Peru má pouštní klima, což asi těžko zajistí nízké ceny golfu, takže doporučuju hrát golf někde jinde a Peru využít na návštěvu krásných a zajímavých míst, která se jinde nenajdou.
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294316-i819-k11058051-Golf_in_Lima-Lima_Lima_Region.html

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: