Záleží na tom, kam v Thajsku chceš jet... zkus to upřesnit.
Ahoj. Bohatě staší moskytiéra. Se stanováním je to tak, že se naopak stanuje téměř výhradně v národních parcích. Tam ti půjčí stan a zaplatíte max 50kč za noc. Jinak po celém Thajsku jsou hrozně levné bungalovy, takže není potřeba stan. Platíme vždy bungalov za cca 150BT, takže za nějakých 80kč za noc pro 2 osoby. Na PHI PHI je to dražší. osobně bych se se stanem vůbec netahal, dokonce jsem tam nikdy neviděl nikoho volně stanovat. V Kambodži či Barmě je ubytování ještě mnohem levnější, takže opravdu stan jsou jen zbytečná kila na zádech:)
Vláďa
Ahoj,
nejak sem dostal chut vyrazit do Asie....no tak sem s kamosem resil jak a ja bych docela rad na motorce se sajdou (veteran). Kudy je nejlepsi cesta? Dival sem se pres Egypt (da se od tama dostat lodi do Yemenu?) a pak dal pres Oman a opet pres more do Indie az do mesta Singapore. Budu vdecny za jakoukoli radu....dik a ahoj!
R.
Chystám expedici SAJDA Europe tour 09 - se strojem Čz 250 + připojený sidecar Velorex. zatím je vše v přípravě, na stroji probíhají úpravy a seřizování + přesné plánování trasy. později bude vložen odkaz na www kam budou umístěna fota a dalsí informace o plánované cestě a po té o průběhu cesty. Přivítám každou Vaší zkušenost s cestováním s tímto nebo podobným strojem. michal icq 420-132-444 [email protected]
Ahoj,ta cesta do Indie po ose je hondně složitá, protože jso potřeba nejen víza,ale i karnet...Já bych chtěl výhledově uskutečnit cestu Kazachstánem Mongolskem až do Vladivostoku a potom Ruskem zpět,jezdím na Africe Twin,ale do tohohle se mnouo nikdo koho znám nepůjde a nejsem takový střelec,abych to jel sám..Tak kdyby to někoho zaujalo,můžem si tady na sebe nechat kontakt..
Souhlasím ,že je asi lepší auto pujcit je to bez starosti a jedes porád ,ale trochu dražší to musí každý zvážit.znam to z pohledu starého auta za 800 doláčů co nás nechalo na parkovišti u grand canonu za tři dny odlet domů z Denveru nic moc,po druhé na měsíc 11 000 mil round trip start a cíl CHicago auto z pujčovny v pohodě žádný starosti http://www.carrentals.com/. Letos to vypadá asi na Tři týdny a nejspíš pujčuji Obytnák kvuli spaní v horách.
Ahoj, prosím o radu... mé zkušenosti s cestováním jsou mizivé - zatím jen pěšky s báglem po ČR a SR (hlavně z finančních důvodů) a dovolená s rodiči v Chorvatsku jako dítě. Teď se nabízí příležitost vyrazit někam dál.. představa je moře, zeleň (můj budoucí muž by chtěl vidět palmy), jiný životní styl než v ČR ... možnost volného cestování třeba i s krosnou na zádech.
Měl by jste někdo tip kam vyrazit a kde by to třeba nevyšlo až tak draho..? Díky moc
Ahoj,
ja jen lezl Mt. Meru. Cena byla 290USd + 35USD spropitne. Cena byla tak dobra protoze nas bylo 5.
Vice je o nasi ceste napsano na techto strankach. Je tam nekde odkaz i na agenturu z Arushy, s kterou jsme ten vylez provedl. Dauby to tam docela pekne popsal.
http://www.kompas.estranky.cz/. V dolnim rohu se mrkni na kalendar od konce cervna do poloviny srpna tohoto roku.
trmácení po kopcích, pralesech a plážích, to nemyslíš Martine vážně! takhle to bagatelizovat, pokud ti zmíněné aktivity nedávají zpětnou vazbu, tak to je výlučně tvoje věc, ale rozdělit to na "smysluplnou práci" a jakési flákání, to je teda síla, svět podle mě rozhodně není černobílej a cestování pro mě neustále zůstalo výzvou, která mi toho hodně dává a dokáže překvapit a když se podívam zpátky vídím spoustu paradních projektů co stály za to a už se těsím na další. I ty jsi možná potřeboval rok travellingu aby jsi něco pochopil, možná teda.
Ahoj Láďo.
Jestli je lepší našetřit vše nebo vydělávat postupně cestou se nedá obecně říct. Záleží jednak jaká jsi nátura a taky na tvém itineráři - existují prakticky jen 3 oblasti, kde se dá na cestování vydělat - Evropa, Severní Amerika a Austrálie/Nový Zéland. Ve zbytku světa ti zaplatí tak málo, že stěží něco ušetříš.
Velkým plusem přerušení cesty a vydělávání je, že "vypadneš" z cestovního koloběhu, který po určité době fyzicky i psychycky unaví, a přijdeš na úplně jiné myšlenky. Mínusem může pro někoho být, že při přerušení cesty z důvodu vydělání určitým způsobem skončí "zábava" a začnou "povinnosti", na jejichž splnění bude záviset další cesta.