Ahoj,
tuhle trasu jsem nejel, ale s cestama po Turecku nějaký zkušenosti mam. Předpokládam, že chcete jet asi do Goreme? Přímá linka asi nepojede, ale s nějakým přestupem se tam určitě dostanete. Rezervovat lístky dopředu nemá asi smysl, přijďte na nádraží, obejdi všechny společnosti, usmlouvejte na nejnižší cenu a jeďte.
Nejlepší asi bude abyste jeli taxíkem/dolmusem/stopem do Denizli a tady zkusili buď přímou linku nebo přes Ispartu, popř. Konyu do Goreme..
Jinak, i přes skvělý služby dopravců v Turecku můžu stopování jen doporučit.
Pro hledání spojů doporučuji stránku http://www.rome2rio.com/
Na kazdym autobusaku se domluvis a hlavne je takove mnozstvi firem , ze pophoda si mysml
Autorka vystudovala údajně žurnalistiku, nicnémě asi ve škole často chyběla. Pravopisné (začínám mít tak nějak s Ankary lepší pocit), stylistické (...pěšky východně od nádherného bulváru se skrývá nádherná mešita ...) i jiné (...jen malou vesničku s asi třiceti tisíci obyvateli...) nedostatky jsou do očí bijící :-(.
Co se týče vlastního popisu Ankary, tak autorčiny zážitky a popis odpovídá téměř přesně i mým postřehům a dojmům z tohoto města, které jsem navštívil před několika lety. V tom bychom se shodli :-).
Ja bydlim teda ne v male vesnicce, ale v extremne male vesnicce Melniku. Ma 20 000 lidi.
http://www.seat61.com/Turkey.htm#.U6djHmuKDIU
Pro všechny zájemce o cestování vlakem po Turecku posílám odkazy na online jízdní řády tureckých drah.
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=2518
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=495
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=599
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=233
http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=234
Východní Turecko, Ararat (5167 m)
Autobusem – Ústí n.L., Praha, Hradec Králové, Brno – Maďarsko, Srbsko, Bulharsko (Mercedes, 2 řidiči) z ČR prakt. nonstop (cca 3 dny).
Příjezd do Erzurum pod pohořím Kackar se stejnojmennou nejvyšší horou (3937 m) na severu u Č.moře, treky s aklimatizací.
Přejezd do Dogubeyazitu a 3 denní výstup klasickou cestou s tureckým a českým průvodcem na bájný Ararat. Výstup není technicky obtížný, sněhové resp. ledové pole až od výšky cca 4950 m.
Popis výstupu např. http://horalka.org/ararat/popis-vystupu/
Relaxace u jezera Van., sopka Nemrut. Cestou zpět možno Sanli Urfa a Nemrut Dag (obří hlavy), řeka Eufrat, resp. jiná místa ve východním Turecku dle doporučení.
Původně zamýšlený plán s návštěvou Arménie (Aragats) nelze bohužel uskutečnit z důvodu uzavření hranic.
Vybavení: stan, spacak, teplé oblečení, vaření, teleskopické hole, mačky, brýle.
Naprosto bezkonkurenční cena zájezdu: cca 10.000 - 12.000,-Kč (dle obsazení) + 100 U$ poplatek za výstup na Ararat (CK běžně vybírají 250 U$)
Nákup jídla v Turecku bez problému (supermarkety).
Zájezd bude organizovat RNDr. Vlačiha (ochranář přírody v Č. Středohoří), který byl v již mnohokráte v Turecku (vč. výstupů na Ararat), zná velmi dobře místní poměry a má zde již i známé.
Termín: od 10.8. poslední 3 týdny v srpnu 2014
Přihláškou na zájezd bude složení zálohy ve výši 5.000,-Kč (osobně nebo zasláním na účet) a to do 31.3.2014.
Vaše dotazy rád zodpoví Faust – Radko Chadima, Hradec Králové
tel. 734644353, mail: r.cha@email.cz
Kontaktujte mne v případě vašeho zájmu !!
Ahoj všichni,
rád bych požádal o tipy na ubytování v Istanbulu. Nepotřebuji nic super,ale ani úplný lowcost. Rozumně čistý pokoj, kde se dá přespat a kde je toaleta a koupelna.
Netušíte někdo, jaké jsou aktuální ceny? Termínově jde o duben, tedy snad ještě nesezónní ceny. Hádám, že bude rozdíl mezi cenou, kterou bych si usmlouval na místě a cenou, kterou zaplatím při rezervaci přes internet. Proto přemýšlím, že bych si rezervoval jen jednu noc a vyrazil pak do ulic hledat. Bojím se však rizika, že v našem termínu (velikonoce, 17.-24.4) tam bude hodně turistů a obsazeno.
Za jakoukoliv informaci díky.
Mirek
V devadesátých letech min. století jsem byl v Istanbulu více jak 30 krát. Do Asijské části kde je mj. televizní vysílač, jsme velmi často jezdili. Tehda byly 3 mosty, ale lanovým mostem do asijské čtvrtí Beylerbeyi jsme jezdili zřídka.
Tehda stál ještě zvedací Ataturkův most, nedaleko bazaru koření.A v paměti mám, jak se v Istanbulu budovala tramvajová doprava a po zprovoznění se také jezdilo zdarma a to celý týden.
to František : to byl starý pontonový most Galata Koprusu a mosty přes Bospor byly dva.
Pro Ivana Brezinu : vyzkoušel jste nebo vyzkoušíte také v rámci Vaší práce na průvodci Cesta na Východ jet pouze a jenom po kolejích z Prahy přes Istanbul až do Dillí nebo z Prahy přes Sibiř až do Lhasy či do KLDR,Japonska ??
Pane Josefe,děkuji za informace takříkajíc od pramene.Takže minimálně do r.2015 bude nádraží Sirkeci a Haydarpasa v provozu coby konečná pro tzv.banliyo tren?A to nové nádraží bude pod zemí někde v oblasti Sirkeci?V Istanbulu jsem byl naposledy v r.2009,od té doby se tam muselo tolik toho změnit,to je prostě fofr.
S dovolením tady přispěju něco málo, jelikož v Istanbulu již druhý měsíc žiji.
Tunel byl sice otevřen, ale hned při první veřejné jízdě se objevil menší problém a vlak tunelem neprojel, takže lidi museli odněkud z poloviny tunelu po svých. Od té doby je tunel opět uzavřen a dodělávají se nedodělky, které se kupodivu objevily.
Co se týká nádraží, všechny jsou zatím zachovány a minimálně z počátku budou fungovat. Samotné vlakové spojení světa s Istanbulem bude v provozu teprve od roku 2015 a v té době bude v provozu i nové vlakové nádraží.
Co se týká budoucnosti nádraží, tak už teď v nich jsou z 90% obchody a restaurace, takže jediná změna co bude, tak že se zavřou pokladny v budovách a místo nich budou další 2-3 obchody či restaurace, což nebude nic zvláštního, protože lokalita kde se nachází je i beztak plná restaurací a obchodů pro turisty :)
Ahoj vsem, jeste bych se rada zeptala na Vase zkusenosti s taxikama v Istanbulu. Budu muset vyuzit taxika na presun z autobus. zastavky do hotelu, ze ctvrti Taksim do ctvrti Fatih. Zhruba 6km. Jak se pohybuji ceny v teto metropoli? Abych byla v obraze, jaka cena je ok a jaka uz nadsazena. Dekuji moc vsem za rady.