Dobrý den, teď jsem se vrátila po třech týdnech z Thajska, s plážemi neporadím, ale zbylo mi cca 3000 BTH, kdybyste měly zájem. email helenajer@centrum.cz
Slunečné počasí může vyjít i kdekoliv v Thajsku při troše štěstí (nebo ten déšť přijde až později odpoledne a bude spíš jen zataženo), ale jistota slunečného počasí v té době je v oblasti jen na východním pobřeží Malajsie, kam je třeba letět přes Kuala Lumpur. Např. Perhentiany (let do Kota Bharu), ale jsou i jiné ostrovy. Šnorchlování je tam lepší než kdekoliv v Thajsku. V tom případě si kupte multicity letenku do Bangkoku a zpět z Kuala Lumpur.
Dnes byla mimořádná sleva na knihy lonely Planet. 40% Zkuste se s nimi spojit, třeba je zítra ukecáte.
Ahoj Martino, ráda bych od Tebe koupila průvodce Vietnamem. A kdyby jsi měla čas a chuť se podělit o zážitky a zkušenosti, ráda Tě při té příležitosti pozvu i na kávu :) Napiš mi prosím na lucisek1@seznam.cz. Pekny den, Lucka
Souhlasím s Petrem. Nečekal bych, že ještě dnes bude někdo propagovat Sapu a okolí. Procestoval jsem v předchozích 2 letech téměř celou JV Asii (a velkou část východní Asie) a Sapa a turistická vesnice Tavan na JV od Sapy bylo asi to nejhorší z turistických i neturistických míst JV Asie. Četl jsem mnohá varování, ale měl jsem to blízko přechodu Lao Cai, odkud jsem přijel z Číny a chtěl jsem si trochu odpočinout (třeba i v turistickém místě). Raději jsem ale odjel dříve a odpočinul jsem si po výletě v Ha Giang až na ostrově Cat Ba. Zbytek Vietnamu (dále Ninh Binh a střední Vietnam) se mi líbil (Hanoji jsem se raději vyhnul) a předčil má očekávání, ale Sapa i přes nízká očekávání propadla.
Když už do Sapy a okolí (protože máte nedostatek času a chcete vidět rychle a pohodlně rýžové terasy), tak jedině v době, kdy jsou rýžová pole s rýží, což je asi od května nebo června do září (na rozdíl od některých jiných míst mají jen 1 úrodu ročně), ale to je zároveň období dešťů (aspoň je ale méně turistů). Já tam byl začátkem října, kdy tam byla strniště jako v září a říjnu u nás a ještě občas slámu v bezvětří pálili. A podobně jako autorka to chce jít do odlehlejších vesnic a tam si najmout průvodce, protože jinak jsou pěší výlety předražené (zvlášť na vietnamské poměry) a většinu zisku shrábne prodejce (obvykle ubytování v Sapě či Tavanu). Já jsem šel na párhodinový výlet nad Tavan sám, což bylo pěkné (stihnul jsem nahoře závěr sklizně), ale na delší treky to chce průvodce.
Jezdit na kole ve vietnamských městech nebo turistických oblastech nedoporučuju. Pro zkušené je nejlepší skútr a když to není daleko tak pěšky. Jinak bus (pokud jezdí) nebo taxi, které je ale v okolí Sapy dost drahé.
Článek taky doporučuje turistický balíček do Ha Long Bay z Hanoje, před čímž zkušení varují, protože pak se obvykle dostanete do těch nejpřeplněněnjších míst na rozdíl od výletu lodí z Cat Ba. Vhodný je jen pro lidi, kteří si na tuto oblast vyhradí ke své škodě pouhé 2 dny (ani 3-denní plavba nemusí být lepší, známí už 3. den nic nového neviděli, byl jen odpočinek a návrat), ale měli by jet do trochu vzdálenější klidnější Bai Tu Long Bay. Doporučuju jet na ostrov Cat Ba a strávit tam další dny kromě výletu lodí projetím ostrova na skútru s návštěvou NP nebo procházkou po pobřeží u města včetně koupání na plážích (kromě zimy).
Ještě musím polemizovat s větou o Hanoji v úvodu: "Tak jako ve většině asijských velkoměst i tady je šílená doprava bez pravidel..." To určitě neplatí o vyspělých nebo vyspělejších zemích jako Japonsko, Malajsie, Čína, ale dokonce i třetí největší vietnamské město Danang působí poměrně civilizovaně (projížděl jsem ho celé po hlavním tahu na skútru ve všední den v podvečerní dopravní špiččce). Hanoj a Ho Či Minovo Město mají srovnání v JV Asii v příšerné dopravní situaci snad jen v indonéských městech.
Škoda že se neustále propagují ty stejná místa, toto jsou ty top turistická a ne vždy dobrá místa na severu, doporučuji se zaměřit i na jiná místa. Cestovky sem jezdí protože to je snadno dostupné a jsou tu služby, to je ale tak vše.
Rádi bychom také viděl Ho Chi Minhova stezka. S partnerkou jsme se tam chtěli podívat na vlastní oči už loni. Tam,kde a kudy vedla dobře promyšlená zásobovací smyčka. Od několika známých v Dá Latu jsem dostal přes mail pár tipů na nejzajímavější místa k zastavení tak snad se příští rok vydáme na tuto akci. Prý je lepší nejprve vyrazit na západ směrem na kambodžskou hranici a po pokračovat na sever.
Absolvoval někdo z vás toto už někdy? Máte nějaké typy a rady na tuto cestu? Co všechno vidět, kudy cestovat, kde ubytko a pod? Marcela a Karel
Ten 1. odstavec je nějak podivně zkopírovaný z článku. Jestli je to vážně míněná otázka, tak ačkoliv se v tom moc nevyznám, upozorňuju, že Ho Chi Minhova stezka vedla přes Laos a ve Vietnamu to byly jen koncové úseky:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ho_Chi_Minh_trail
Nicméně výlet po centrální vysočině může být pěkný a jistě se na webu najdou nějaké cestopisy.
Ahoj,
ráda se přidám :)
Luciiclaw@gmail.com
Ahoj :) sice se nehlásím jako parťák, ale prodávám své vouchery na letenky se společností Scoot, která létá mimo jiné právě do Thajska. Vouchery jsou v hodnotě 13 a 11 tisíc a jsem je ochotna prodat za 8 a 7 tisíc. Jen teda létají pouze z Berlína, ale to by snad nebyl problém :) pokud by jsi měla zájem, dej vědět a dohodnem se podrobněji :)
Ahoj, taky nejsem parťák, ale zbyly mi po třítýdenním tripu po Thajsku bahty, jeslti máte zájem. helenajer@centrum.cz
Ahoj, plánuji cestu do Barmy (přes Bangkok), cca 3-4 týdny a to v datech 23.2.-25.3.19. Pokud má zájem parťák/parťačka ve věku +-40 :), samostatnost a jistá zkušenost s cestováním po vlastní ose vítaná, hlavně však dobrá nálada a chuť poznávat svět nechť se ozve co nejdříve na mail: olg2(zavinač)seznam.cz
Pa O