Přidat nové téma
Bromo + Iljen

Ahoj, já jsem jela na Bromo z Madiunu vlakem, který ale zastavuje ve městě Surabaya, kam pravděpodobně přiletíte. Jela jsem ekonomy třídou, která přímo z Madiunu stála 50.000 rupií, což je necelá naše stovka. Ekonomy třída odpovídala naší 2. třídě, žádná extrémní divočina. Čas už bohužel nevím, ale cesta byla příjemná. Na Bromo jsem vyrážela z města Probolinggo, odkud jezdí minibusy (angkoty) nahoru. Odjíždějí vždy, když se naplní, nebo když se čekající dohodnou, že doplatí cenu za osoby, které ještě do naplnění chybí.
Angkot jezdí do Cemoro Lawang (stejně jako u předchozího příspěvku). V Cemoro se dá vcelku snadno najít ubytování, osobní zkušenost nemám, ale Poláci, se kterými jsem se potkala cestou angkotem sháněli ubytování až na místě a měli rozumný výběr různých homestayů. V závislosti na sezóně se bude dát smlouvat o ceně. Z Cemoro Lawang pak můžete buď vyrazit na trek na svítání nebo si pronajmout jeep.

Na Kawah Ijen jsem jela z Probolingga také vlakem do Banyuwangi, kde jsem měla domluvený couchsurfing. Můj hostitel byl průvodce a domluvil mi ojek (mototaxi) přímo od jednoho z horníků na Ijen. Dají se ale pronajmout i jeepy nebo více ojeků. Když bys chtěl nějaké rady, ozvi se. Ráda předám, co vím. Případně koukni sem: http://nickiy.webnode.cz/indonesko-singapursky-denicek/

Možností je hodně. My jeli busem na Ijen ze Surabay cca 8 hodin do Bondowosa, kde jsme měli ubytování. V Bondowosu jsme si domluvili na druhý den v noci převoz na Ijen autem cca 2 - 3 hod., aby jsme tam přijeli v 8 ráno. Trek trval asi 5 - 6 hodin a pak zpátky do Bondowosa. Z Bondowosa se pak dá jet do Probolinga a odtud na Bromo. My jsme vychytali v Bondowosu za lidovku svezení přímo na Bromo do Cemoro Lawang. Záleží jenom jakou možnost zvolíš.

Bangladéš a Barma
Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

Ahoj, visa jsme v kvetnu 2015 bez problemu vyridili po priletu. 30 dni a platili jsme 51$/osobu, coz by mel byt poplatek za vizum, priletova taxa a poplatek za zpracovani.

Jinak za sebe Banglades urcite doporucuji, lide jsou snad jeste pratelstejsi nez v Barme a narozdil od Barmy jsme se zde nesetkali s komunikacnimi problémy, ale to je spise individualni (rozhodne nam prislo jednodussi naucit se par frazi bangla a s tim si vystacit po celou dobu, na druhou stranu jsme v Barme byli mimo hlavni turisticke oblasti, kde opravdu obcas nikdo nemluvi anglicky).
Jako zapadni turista urcite budete hlavni pozornosti, lide na vas budou pokrikovat odkud jste, jestli jste manzele a jake povolani vykonavate. Mnoho z nich se bude divit, ze jste jen turisti, budou vas spise pokladat za businessmany ;)
Jinak jak nam rekl jeden pan v Dhacce: We're not rich, but we have a big heart. Coz je pravda, malokdo by si asi představoval, ze bude v Bangladesi pozvan na obed a nebude moci zaplatit, ale takova byla nase zkusenost.
Nicmene neustala pozornost a mnoho lidi vsude kolem vas muze byt pro nekoho neprijemna, to je urcite vhodne zvazit.
My jsme si po priletu zamluvili ubytovani kousek od letiste v domacnosti pres air b&b, coz take doporucuji, jelikoz to pro nas bylo dobre seznameni pro zacatek, spousta informaci od mistniho, dozvite se, jak se kam dostat, kolik co stoji atd.
Jelikoz to do centra Dhaky ale trva tak dve hodiny, protoze je skoro porad traffic jam, tak jsme se pak prestehovali do hotelu do centra, je jich tu dost a da se najit celkem klidne misto. Nicmene travit mnoho casu v tomhle pestrem chaosu neni nutne ;)

Pokud byste, Dominiko, chteli jeste nejake informace, nevahejte se ozvat na e-mail.

Daniela

Railay, Ko Yao Yai, Koh Jum, Ko Lanta, Bangkok
Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

Ahoj já osobně jsem byl z Railay zklamaný a nevím co bych tam dělal 2 dny, na Lantě jsem slavil vánoce a za 3 dny máš ostrov projetý na motorce komplet. Můj původní cíl byl Tarutao (z Trangu), ale bouře nedovolila :-( byli jsme tam 21 dnů a stihli i Chiang mai na 3 dny, který bylo krásný. vše letecky, ale teď bych používal noční vlaky nebo autobusy. Pavel

Jestli se chceš pohybovat na cestách jen na motorce, opravdu není Railay příliš vhodná destinace. Já naopak raději chodím pěšky a na to je Railay ideální (tedy na pár dní a ve srovnání s jinými možnostmi). Taky je ideální pro skalní lezení. V každém případě je to dobrá základna pro výlety na okolní ostrovy, kdy min. 3 dny pobytu na Railay lze vyplnit těmito výlety. Večer je pak pěkný západ slunce.

Scenérie na Lantě podle fotek na webu zdaleka nejsou tak krásné jako na Railay, Phi Phi Ley, ostrovech Poda, Hong atd. Okolo vánoc asi bylo na Railay moc lidí a já bych tam v tu dobu nejel, ale na přelomu října a listopadu bude lidí ještě málo kromě odpoledne, kdy přijíždějí výletní lodě na Phra Nang. Byl jsi vůbec na této pláži, která je podle mě 1 z nejkrásnějších na světě? Někteří turisti o ní ani neví, když jsou na Railay a zůstanou na Railay West. Už jen ta cesta k ní pod skalními převisy se stalaktity je naprosto unikátní.

Pro Nikol: Z výše uvedených míst se na 2-denní trek do džungle nevydáš. Nejblíž je džungle s cestami u Railay, ale to jsou jen krátké výlety (na ostrovech nevím, asi tam moc nebude). V listopadu otevírají po období dešťů NP Kaeng Krachan, kam byste mohli jít z Hua Hin (staví tam vlak a jsou tam také pláže), ale chtělo by to s místní CK, zvlášť když jste začátečníci. Jinak nějaký NP z Bangkoku, ale s tím nemám zkušenost. Časově to není problém.