Na konci roku 2008 jsem dal takovy mensi okruh pulkou Ciny, Tak jestli te to zajima tak se mrkni na muj cestopis na www.journey.cz
to mas pravdu, ze cinanum je cesky pravopis suma fuk, ale proste to bije do oci! Jenom v teto casti vety: "kdyby jste radeji zanechaly kritiky meho pravopisu a radeji mi daly" je nekolik hrubek.
Ale k veci. Co presne te o Cine zajima a kam tam a jak chces jet?
hele super vodní buvol tam na hore
Já také nechápu takové přísné odsuzování Pavla a Zdenka. Potkávám na svých cestách samozřejmě i batůžkáře z Čech a nepřipadají mi horší než příslušníci jiných národností. Když už bych si stěžoval na chování někoho, tak by to byli tlupy Izraelců v Jižní Americe... Konkrétně v Číně jsem na podzim 2002 potkal 3 krajany, s jedním dodnes kamarádím.
Vůbec nechápu, proč dva Češi v Číně nemohou domorodce mezi sebou nazývat šikomookými. Rozumí jim snad někdo ? A i kdyby. Tušíte vůbec, co si o nás myslí Číňané ? Jsme pro ně bílí barbaři s velikými nosy. Dokonce to píší svými znaky na trička a ty pak prodávají cizincům. Cizinec pak chodí po Číně a každý domorodec si čte na jeho hrudi: "bílý, nosatý barbar". Když jste takoví zastánci slušnosti, toto vám nevadí ?? A jestlipak víte, co znamená mzungu ve svahilštině ? Je to běloch, ovšem nikterak lichotivě. Každý druhý černoch to na mě v Keni křičel. Proč jim tedy mezi kamarády nemohu říkat negři ?
Ekocesty - zážitky z Indie (Stanislav Miller, 29. červen po - 18:30 Karavanseraj)
Čerstvé zážitky z petiměsíčního putování Stanislav Milera po Indii malým obytným autem poháněným použitým rostlinným olejem. Navštívíte zajímavá místa, ekologické komunity a indické vesnice. Dozvíte se jaké mají indové největší přání a jak vidí budoucnost své země. Uvidíte jak se dá vyrábět eletrický proud z kravského trusu a jaké dopady na životní prostředí přináší ekonomický růst a stále rostoucí populace. Tento projekt byl podpořen Expedičním fondem.Vice na www.ekocesty.info
Co se tyce negativnich vlivu biopaliv ma pan Brezina ma v mnohem pravdu. Soucasna snaha o nahrazeni ropy biopalivy samozreme neni reseni a v masovem meritku muze zpusobit i velke ekologicke skody (pouzivani umelych hnojiv, kaceni destnych pralesu pro pestovani palem, monokultury, GMO plodiny a hlavne velka spotreba vody pro pestovani plodin). Priznavam, ze pred dvema lety jsem si vetsinu techto negativnich vlivu ziskavani biopaliv, take moc neuvedomoval. Ja vidim moznost vyuzivani bipaliv, jako dobrou alternativu pro male komunity, ktere si biopaliva samy vypestuji a take pouziji, pripadne recykluji jiz pouzity rostlinny olej.
Snahou mojich ekocest neni propagace biopaliv, ale informovani o formovat o životě lidí v různých zemích, vlivech naší civilizace na životní prostředí a cestách vedoucích k rovnováze člověka a přírody.
Pro pohon sveho maleho obytneho Eko auta jsem jako nejdostupnejsi a "nejekologictejsi" reseni nasel pouzity rostlinny olej, ktery je odpad a v mnoha zemich se stale vyleva do zachodu. Me ekokino je navic napajeno energii ze solarnich panelu a pro cestu do Asie planuji vyuzit i malou vetrnou turbinu. Jde mi o to prakticky si vyzkouset a ukazat jak je mozne vyuzivat obnovitelne zdroje.
Soucasti mojich ekocest jsou i prezentace a projekce Eko kina a prakticke ukazky moznosti vyuziti obnovitelnych zdroju energie - pouzity rostlinny olej), solarni panely a vetrna energie. Je zarazejici, ze po 100 letech od vynalezu dieselova motoru, ktery byl pohanen rostlinnym olejem stale pouzivame smradlave naftove spalovaci motory misto mnohem ucinejsich a ekologictejsich eletrickych. Problem neni v technlogiich, ale v systemu, pro ktery jsou temer bezudrzbova a energeticky ucinna eletricka auta komercne nezajimava.
Soucasny problem nasi "ropne" konzumni civilizace vidim hlavne v nadmerne spotrebe a rustu, ktery je zakladem nasi trzni ekonomiky. Bohuzel, zadny rust nemuze byt nekonecny. Cesta k rovnovaze cloveka a prirody je jednoducha snizit nasi spotrebu a negativni dopady a nebo pocet lidi. Pokavad se o to nepostarame, tak si to priroda zaridi sama.
Jeden ze zpusobu jak snizit spotrebu energie a produkci sklenikovych plynu je omezeni zivocisne vyroby. Celosvetova zivocisna vyroba se podle studie UN podili 18 % na tvorbe sklenikovych plynu (veskera doprava ma na svedomi "jen" 14 %). V jine studii japonsti vedci spocitali, ze vyroba 1 kg hoveziho masa vyprodukuje stejne mnozstvi sklenikovych plynu jako auto, ktere ujede 250 km a spotrebuje se stejne mnozstvi energie jako kdyz budete svitit 20 dnu 100 W zarovkou. Navic se pouzije minimalne 13000 l vody. Bohuzel o teto snadne moznosti, jak by se dala setrit energie a priroda se radeji moc nemluvi.
Vice na www.ecocauto.info nebo na www.youtube.com/ekocesty
Jako bych tam byl. Vynikajícím způsobem napsané. Nestálo by za to přiložit k článku i nějaké fotky?
nepopsatelně smutné oči upírají na řeznické háky... zní to blbě, asi sem slaboch, ale tohle je přesně ten důvod, proč se doposud zdárně vyhýbám návštěvě číny. navštívil jsem už velkou část jv asie, ale čína v tomhle bude opravdu úplně jiná kategorie. bohužel, jinak by mě to tam i docela lákalo...