nejake nove info ohledne tripu kathmandu-tibet-peking? v aprily ideme nato :) tak doufam ze stretnu par lidi co umi cz/svk po ceste :) dame pivko :)
Cesta přátelství je zatím uzavřená kvůli loňskému zemětřesení, je možnost, že se během léta otevře, ale zatím nejsou žádné zprávy. Takže z Nepálu do Lhasy snad jen letadlem. Nebo letadlem do Číny a potom vlakem do Tibetu...
Jo a ještě jsem si vzpomněl, že také byl někde popis cesty jednoho frajera, co jel na včelařský kongres na kole - také do Pekingu
Taky bych souhlasil s tou spodní cestou, protože zadarmo dojedeš až na konec Turecka. Íránský víza budeš mít z domu, nebo snad v Trabzonu dávají víza za pár dní (slyšel jsem dokonce, že prý za příplatek i ve stejný den), Írán nevím, ale kdyby bylo nejhůř, tak za pár šupů dojedeš až na hranice s Pákistánem. Co se týče průchodnosti Írán-Pákistán, tak to budeš muset vyhledat, jak to teď je. Každopádně v Pákistánu už budeš muset asi za stop platit, smlouvat, ale finančně tě to nepoloží. Víza budeš muset mít 100% už z domu. No a seš v Číně... Nebo kdybys to chtěl jet na kole, tak dej vědět!
http://visitkorea.or.kr/ena/GK/GK_EN_2_3_2.jsp
http://www.jinchon.co.kr/charge.asp
115,000W jednosměrná economy + 20,000 příplatek na palivo
24 hodin
ide, ale vobec by me neprekvapilo keby to vyslo drahsie ako letenka
http://wikitravel.org/en/Incheon#Get_in
co som nasiel tu tak najlacnejsi listok by mal byt udajne 115000KRW (650RMB)
http://int.icferry.or.kr/pages/0303_3/index
podla narychlo mrknutych leteniek stoja tie zhruba dvojnasobok necelych 1200RMB, takze nie velky rozdiel, plus si treba priratat pobyt v cine kedze ferry chodi len asi 2x do tyzdna podla webu + preprava do tianjin, takze ak to cloveku nepasuje presne do programu ale musi cakat na ferry tak to vyjde dokopy narovnako
Markoff
www.markoff.biz
Zkuste se obrátit na Společnost přátel Mongolska v Praze www.spm.chytry.cz oni většinou mají kontakty na mongolské hostitele mluvící i česky,kteří pronajímají soukromé pokoje v Ulánbátaru za celkem levné peníze.
Ubytování v ulánbátaru je spousta, záleží za kolik... Je k mání i hostel od 6 euro/den
Ahoj Jitko,
byl jsem v Pekingu před rokem - jestli by tě pustili z tranzitu, můžeš si zajet autobusem (1/2 h.) do centra (Peking Railway Station)a tam si to alespoň trochu užít. Když jsem letěl do Pchjongjangu v KLDR, z transitu jsem mohl. Mohlo se to změnit.
vystup z letiska by mal byt mozny na 24hod (v Shanghai je to ofic. este viac 48 ci 72hod, uz si presne nepamatam) s tym, ze si treba na transfere nechat potvrdit itinerar letenky a s nim prejst cez imigraciu kde dostane clovek spec. povolenie na 24hod pobyt, aj ked osobne nepznam nikoho kto by to absolvoval, tu su dva uzitocne thready s kopcom info:
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=2154659
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=2137114
z letiska chodi do centra Airport Express metro (25RMB) s prestupom na normalne metro (2RMB neobmedzeny pocet prestupov) ktorym sa da dostat kdekolvek po Pekingu prip. lacnejsi autobus ktory vsak nikto nepouziva
co absolvovat za tych 8-10hod je tazko poradit, zalezi co vas zaujima, kolko penazi chcete minut, v aky den a o akom case priletite...
Markoff
www.markoff.biz
ono by to nemal nikto overovat, ale tak aspon jeden hotel si nie je problem bezplatne zarezervovat cez elong.net prip. normalne hostel cez hostelbookers za deposit, tak by to korespondovalo s tvojim planovanym prvym miestom z itinerara
Markoff
www.markoff.biz
neoveruju to,ja som tam napisal len neaky hotel z wikitravel,bez rezervacie a viza mi dali,sice miesto 60 dni na 30 ale dali
taktiez neoveruju rezervacie leteniek,moja uz bola tyzden neplatna :)
ahoj,
davy turistů bude pořád všude dost - je to hold Čína, je jich tam hodně a rádi cestují a fotí :)
Auto bych nedoporučovala, vlak jede skoro všude a pak výdělku-chtiví číňani jezdí malými maršutkami za peníz. Dá se s nimi vyhandlovat fajn cena a dojet na požadované místo, pokud tam nejede přímo autobus...ten taky jede všude, i když taxikáři tvrdí že ne. Jen to chce trpělivost :D
Na začátek doporučuji horu Emei, je to třitisícovka, obsypána kláštery, mnichy a hladovými opicemi. Na vrcholu hory je motlitební chrám. V říjnu už jsme tam kromě mnichů nikoho nepotkávali ....tedy na vrcholu bylo spousty turistů a turistek v sukničkách a podpadcích... vede tam lanovka :) přespávali jsme v klášteřích (spartakiádní ale je to skvělý zážitek)
bus chengdu kangding ti zabere cely 1 den - obvykle to trva 9 hodin, ale muze i 20 hodin (vezmi si s sebou piti a jidlo, muzete zustat trcet uprostred hor v zacpe - nevim jak moc je ted silnice rozkopana, loni byla dost)
v okoli Garze (Kangding) pak doporucuji jezero Mo Ge Cuo - lze taxikem (za 150RMB) nebo na kole. dal pak Tagong + Litang. vic toho asi nestihnete. pozor na vyskovou nemoc, Tagong je 3800m, Litang pres 4000m. turisti (cinsti + par zbloudilych zapadaku) jsou v kangdingu, dal uz je to na cinske pomery temer bez turistu. pozor na busy - treba do litangu jede z kangdingu tusim jen jeden denne brzo rano a pak uz nic. taxi + najmy aut jsou tu na cinske pomery hodne drahe.
!!!
pred odjezdem si urcite over zda je prefektura Garze zavrena pro cizince zcela nebo je mozne jet aspon do Kangdingu anebo jestli je pohyb volny po cele prefekture. uzavirky pro cizince jsou pomerne, protoze Tibetaci tam porad zlobi :-) pokud budete mit smulu, tak zustanete v Chengdu (ani by vam neprodali listek na bus), pripadne Kangdingu.
Wow, marvelous blog structure! How long have you been running a blog kbgdkbgedadc
Pánové,dámy.
Příklad č.1Jeden druh hodinek casio,průměrná cena 2650 korun.Identické hodinky jsem v Číně koupil v přepočtu za 160 korun.Stejné funkce vodotěsnost osvětlení led.Tedy,ptám se.Proč tyto firmy,podotýkám značkové,předražují své výrobky,pak se diví,že schopní falzifikatoři jsou schopni vyrábět podstatně laciněji.Prostě,podívejte se na kteroukoliv prodejnu která prodává značkové výrobky jaká je prodejní cena jejich produktů.Předraženo a výsledek výprodeje tu 50 tu i 770% z ceny.Ptám se tedy,jaká jaká je tedy výrobní cena od součástek až po konečný produkt,tedy,nákladovost vstupů.To se spotřebitel nedoví.Byl jsem v té Číně a tam mi bylo sděleno,že se jedná v přepočtu o haléřové částky.To,že v inzerci se uvádí výrobek bez dph a v ceně pro kupujícího je již započteno to dph,je notně skreslená cena.Tedy mohu konstatovat že i v té Číně chtějí lidé,tedy zákazníci chtějí nosit značkové zboží,byt' je toto zboží padělek.Co se týče našeho spotřebitele,mělo by se mu dostat do krve,že prostě nebude kupovat předražený výrobek který je od renomovaného značkového výrobce.Tedy to co je na tržištích a schopnost vyrábět modní,kvalitní a levné zboží je chvályhodné.Kdyby nebylo těchto prodejců,převážná část národa chodí do sekn hendu a nosí obnošené zboží,tedy Afrika.A nebo by řadový občan by chodil jako Rumun,který obchází kontejnéry kde bydlí horních 10000.Ne každý je dobře situovaný aby si mohl koupit předražené značkové zboží.Tedy koupí sice falzum z pocitem že má funkčně stejný výrobek.Tedy,tvrdím,každý,kdo má jen trochu peněz at' si do té Číny zajede a otevře z úžasem oči,jak jsou ti Čínané šikovní.Aještě jedno,z pravidla se tyto falza dělají na stejných výrobních linkách.To ovšem u nás řadový občan neví.A celní správa? Proč též nevymáhá na značkových výrobcích a firmách proč je jejích zboží tak předraženo a tedy se dopouštějí kladného úniku zaviněného předraženým zbožím.Celní orgán by měl též vědět jaká ja cena vstupů do jednotlivých firem a tím by si hravě spočítal,jaká je skutečnost v cenách zboží a s tím i související kladný celní únik který tu již léta mají značkoví výrobci a tedy i tímto způsobem okrádají řadového spotřebitele.To je můj názor.V Číně jsem byl,viděl jsem a tedy vím co píšu.Lubomír Foldyna,Morávka 17.3.2013