Balkán

Zkusenost: Vlakem Thesalonika, Volos

Mirek

Zkusenost z konce zari 2014:

Cena pro dva z Prahy byla asi 8100 za Ateny nebo pod 7000 za Thessaloniki (tj. 4050 nebo 3500 na osobu). Ve 3-5 vychazi lepe. Jizdenky: CityStar KutyGr-BudKeleti-Kelebia-Beograd-Skopje-Thessaloniki + skupinova Brno-KutyGr + akcni (nebo lepe: vcasna) Praha-Brno.
Lehatka Beograd-Thessaloniki lze take koupit v CR na normalni mezinarodni kase, za asi 240 Kc. V Belehrade Avala a vlak do Recka nenavazuji (nazpatek teoreticky ano, ale prakticky ne), je vhodne vymyslet si program v Belehrade (Novem Sadu, Subotici).

Stav trati v Srbsku je priserny, rychlost jizdy vsude do 50 km/hod. Pocet spoju je jeste zalostnejsi. Na vyhledavaci serbian railways pozor na spoje se zertovnou poznamkou „nejede vubec“(nebo tak nejak).
Mistni jizdne osobaky vychazi levne, tipuji 0.70/km (bus asi 2.5x drazsi). Listky prodaji vzdy jen do cile vlaku (ne na prestupy), celkem bezne se da platit kartou.

Prechod Madarsko:Kelebia-Srbsko:Subotica lze prekonat jen cca 2x denne (Avalou a nocnim rychlikem), jinak nejede vubec nic, silnicni prechod je daleko (12km srbskou stranou (taxi jsme ve 4 meli za 8 Eur), 8km madarskou stranou (na rozdil od hlavniho tahu byl uspesny stop).
S prechodem Szeged-Horgos(YU)-Subotica bohuzel nemam zkusenost, devce v informacich v Subotici neco povidalo, ze to nejezdi – nejde (ale to vubec neni smerodatne).

Lehatkovy vuz do Recka jede jediny, ale kupodivu ke konci sezony byl temer prazdny (casto asi lze uchranit samostatne kupe). Je potreba pocitat s horsim stavem vozu, zminenymi zpozdenimi, kourenim (nekdy i pruvodciho), dlouhym cekanim na hranicich (i Makedonii lze jen s OP; ale odnaseji si vsechny doklady asi na pulhodinu pryc). Celkem se ale vyspite dobre. U pruvodciho konak, pivo, vino za fajn ceny.

Recko: CityStar neuznavaji na IC Thessaloniky-Atheny, jen na asi 2 dotovane rychliky (kde v pokladne na CityStar ziskate bezplatnou rezervaci). Osobaky jinak rozumne a velmi rychle jedou jen do Larisy (koupani v Leptokarii pod Olympem a dalsi stanici), takze pro cestu na Pilion se asi nevyplati CityStar Ateny, ale jen Thessalonika, cena do Larisy je pak asi 8 EUR, do Volosu 3 EUR, zpatecni jizdenka se symbolickou slevou plati 1 mesic, na pripadne preruseni jizdy by mel byt papir z kasy napr. predem, takze radeji koupit zpatecni jizdenky po castech. Nebo z Thessaloniki bus. Mistni busy stoji asi (odhadem) 1.80 CZK/km, takze to jde, jezdi vetsinou tak 2 denne.

Drby:
– prima Avala uz od prosince jezdit nebude,
– Cinani maji v Srbsku stavet vysokorychlostni trat (mistni to povazuji za dobry vtip)

Zkušenosti čtenářů

Mirek

ad drby: tak to vypadá, že za 2 roky v létě se tím můžeme svézt, snad za 3 hodiny z Budapešti do Bělehradu. Ještě je otázka za kolik (kromě dalších). A už se těším, až pojedu do Ankary.
http://www.worldbulletin.net/haber/150952/belgrade-budapest-railway-part-of-chinese-express-lane-to-europe

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: