Ahoj všem.
Chci se zeptat jestli je tu někdo, kdo uvažuje nad trvalým pobytem do Austrálie?. Někdo, kdo po tom touží, hledá k sobě ‚parťáka‘ a ví něco o podmínkách. Nad tímto uvažuju už pár let, ale ještě to dlouho potrvá, než s tím začnu něco dělat(cca. 4-5let-i když to může utéct jako voda). Ptám se možná brzo, ale co už. Bylo by fajn s někým o tomhle pokecat a taky se s někým novým seznámit, kdo má podobné plány do budoucna.
Nemyslím si, že by se tu někdo našel, ale za zeptání nic nedám.
Tak se mějte
Ahojky, tak v tomhle plánu vůbec nejsi sám. Už nějakou dobu sním o tom, že bych chtěla v Autrálii po škole zkusit nějakou dobu žít. Vlastně ni nevím kdy a proč zrovna Austrálie mě tak dostala ale vím určitě, že po škole tam opravdu odjedu a zkusím žít 🙂
Vím, že v tom nejsem sama, ale pokud to někdo plánuje, tak už má někoho, kdo by s ním tohle absolvoval atd. Máš e-maila, že bychom pokecaly tam?
Jj klidně se ozvy:
zi***@se****.cz
Taky to mam stejny.Zrovna ziju v UK ale tady se mi popravde nelibi a rad bych ted vyskousel spis tu Australii (ta me ovela vic bere a vzdy brala).Taky planuji ze bych to skusil na nejaky delsi dobu nebo mozna i na trvalo pokud by byla moznost.Pokud by se nekto chtel pridat tak tady mam mail
ja****@vl***.sk
A coze, minule jsi psal jak se chces odstehovat do USA… Bez vzdelani v oboru v anglictine atd. se vsadim, ze ani neprelezes hranice. To si opravdu myslis, ze je to tak lehky? To uz by tu pomalu nebylo k hnuti….
Kačko, píše se „ozvi“. Až zjistíte co je potřeba na australské občanství, tak uvidíte, že to vaše „zkusím tam žít“ je mimo mísu. Pokud umíte anglicky (což určitě umíte, když se tam chcete vydat), najděte si věci ohledně emigrace na netu. Ale určitě budou informace i v češtině. Namátkou třeba tady: http://australie.informationplanet.cz/viza-do-australie/imigrace-do-australie/emigrace-do-australie-bodovy-test-skilled-immigration-program/
Pro Milana: A ty si myslíš, že jsem se jednoho krásného dne probudila a řekla si, že tam prostě odjedu a budu žít? Já se o tohle zajímám už několik let. Dívám se na net, studuju ohledně migrace různé věci. Jasně, nevím úplně všechno, když se podmínky co rok mění, ale pro to existují migrační agenti, že? Já o tom vím dost, takže si tady ty připomínky typu: tak uvidíte, že to vaše „zkusím tam žít“ je mimo mísu, nechej, hm? =)
Nedá mi nenapsat, že Australie je pro českého občana taky ze začátku pěkně drahá, migrační agent si za poslání žádosti řekne cca o 60000Kč a výsledek nezaručí.Můžete čekat i dva roky. Pokud chcete žádat o residenta musíte udělat EILTS za minimálně 6,5 bodů a být v dobrém oboru požadovaném aus. vládou, pokud máte vysokoškolský titul tak musí být uznaný aus. vládou ( pouze uznání stojí 20 000Kč ) a čeká se na něj pět měsíců. POkud chcete odjet studovat tak je to samozřejmě jiné,
Toto nie je vobec pravda. Uznanenie diplomu ma stalo asi 4 tisicky a to boli vsetko naklady na preklad. A necaka sa 5 mesiacov. Odkial cerpas tieto informacie?
Ahoj. Mám jenom menší dotaz. Jak jsi postupoval při nostrifikaci diplomu? Vím, že je moje povolání na seznamu potřebných, ale někde jsem četla, že australské úřady české tituly moc neuznávají.
@ Káťa
„ale někde jsem četla, že australské úřady české tituly moc neuznávají“
Who can assess my overseas qualifications –
https://internationaleducation.gov.au/services-and-resources/services/assessment-of-overseas-qualifications/who-can-assess-my-overseas-qualifications/pages/default.aspx
Hope this helps .. good luck !
Reakce to byla spiš na Kačku a na její hlášku, že tam po škole odjede a zkusí žít
Tak to se omlouvám. Myslela jsem ,že je to na nás obě. Sorry…
Ju tak to nejste samy a držím palce. Nedivím se, že někteří chcete emigrovat do Austrálie. Já o tom uvažuji už 5-6 let. Je mi tesne po 30ti a moje budoucnost je v prachu, co se týče ČR. Tady není demokracie, ale kapitalismus s vládou monarchního systému. Co předchúdci zažívali a cítili za doby okupace, začínají zažívat mladí lidé, kteří už od dospívajícího věku ztrácí myšlenky na budoucnost u nás. Nejste samy, přemýšlím také o Austrálii. A být jakákoliv možnost..NIKDY bych nelitoval a vzal čaru dříve než bude pozdě. V ČR nic dobrého nečeká pro budoucí pokolení. Budoucnost tu je vlastně passé. Co vlastně ve státě, který je řízen vychcanými pohlaváry, kteří na lid jako stát vlastně úplně serou. Jediné řešení. Na každý prase se najde řezník. Vzít nohy na ramena, udělat si svoji boudoucnost a ty prasata (tam nahoře), ať se v těch sračkách vykoupou samy. ČR je republika KAPITALISTICKA a kdo v ní zůstane s myšlenkama budoucí šťastné rodiny je naivní blbeček!!! Držím Všem co chtějí do Austrálie pěsti. Stojí to za to, víc než zkusit žít v ČR.
Austrálie není sice žádné terno, ale pořád – bez ohledu na její relativně nízkou vyspělost – míněno mezi opravdu vyspělými státy, nikoliv EU – je zde pořád malá míra korupce a mafiánský kapitalismus (no, vlastně socialismus) je stále v únosných mezích (narozdíl od Česka, kde je mafie fakticky legitimizována a ovce ji stále volí).
Pokud na to máš, jdi z ČR pryč.
ČR je krásná země, a Praha jedno z nejkrásnějších měst na světě (zatím, bez knihoven a Central Groupů), takže jako turista budeš nadšený.
jsi úplně mimo….Austrálie je zkorumpovanější než ČR
Mimo jsi ty. Austrálie je podle indexu vnímání korupce 13. nejlepší na světě:
https://www.transparency.org/country/#AUS
ČR až na 37. místě:
https://www.transparency.org/country/#CZE
tak se tam honem rychle odstěhuj a nevracej se
Frustrace?
Vsem mladym lidem kteri chteji odjet a zkusit zit na trvalo v Australii, chci jen vzkazat ze je to beh na dlouhou trat, mam toto vsechno za sebou a reknu Vam, ze jsem to chtel i vzdat, jak se nekdy clovek citil flustrovany pozadavky australske vlady na permanent residency. Ten proces me stal 2 roky napeti a 8tis. Euro a pokud dostanete trvaly pobyt jeste si musite zajistit penize na dalsi 2 roky pobytu v Australii, pokud byste nedostali praci po prijezdu, prvni 2 roky nemate zadny narok na vladni prispevky v nezamestnanosti, dostanete akorat pristup ke zdravotnimu pojisteni Medicare, jinak nic, ja jsem to zvladl jenom protoze jsem po stredni skole v 19 letech odesel do Rakouska a Nemecka, kde jsem 15 let zil a pracoval ve svem oboru a vydelaval tvrdou menu, tak jsem to vse ufinancoval, dnes po 7 letech v Melbourne delam praci kterou bych v Evrope asi nikdy nedostal, koupil jsem a zplatil dum v Melbourne, Australie ma jednu vyhodu proti Evrope a to je flexibilita, muzete tu zkusit vsechno co chcete, platy ty jsou takove ze i uklizecka si klidne koupi dum a auto a kdyz pracuji oba tak se maji velmi dobre, je pravda ze ta zeme je pozadu oproti Nemecku, Rakousku, Australane jsou velmi jednodusi lide, moc se s nimi nepobavite o slozitejsim tematu, coz muze byt flustrujici, ale jinak se tu zije dobre, rozhodne nelituji to ze jsem opustil CR i kdyz posloucham ceskou hudbu, divam se na ceske filmy, posloucham ceske radio kulturne jsem rozhodne bliz Evrope nez Australii (zde zadna kultura ani neni) tak bych se do CR asi nevratil, snad do Bavorska pokud by slo o Evropu. Hodne stesti vsem odvaznym mladym lidem, rozhodne to stoji za tu namahu, vzdyt ty zkusenosti jsou nejcenejsi co clovek muze mit, ty mu nikdo nevezme.
Pekne a pravdivo ste to napisali pane barberode. Mam tam tiez znamych a je to na beh na dlhu trat. vlastne sa treba rozhodnut ze to musite dokazat tam , sa presadit za kadu cenu. lebo cesta naspat by bola pre kazdeho velmi tristna.
Takze pre tych co chcu–zaklad je dobra anglictina, ucit sa od malicka, a odbornost, nemusi byt nutne znalost celeho svojho oboru v anglictine hned, to sa doucuje potom tam.
Tu na tejto stranke su dobre info a ak uz ste dostatocne rozhodnuta , mozte to cez nich skusit, je to ale financne aj psychicky narocne.-http://www.dalgety.sk/sk/nasi-klienti/
Ako kazda emigracia-) Nebojte sa, pred rokom 89 to bolo tazsie.
Robotnicke profesie nedoporucujem, je tam vela cinanov a inych pristahovalcov ktory sa tam pred casom v kratkom case nastahovali,uz im to ale zatrhuju.
znizili cenu prace aj ked je tam stale dost takej prace, pre robotnika.
Australia je dost tvrdy stat, co sa tyka zakonov, nieco ako norsko. zbytocne vela byrokracie a pokut ci vazneni za uplne banality pre nas europanov..Toto moje tvrdenie dokazuje ze stale viac mladych australanov uteka na dovolenky do zahranicia a tam sa odviazu,lebo doma by za to sedeli.-zaplavili cele Bali a suostrovia okolo..
Ak ste rodinny typ a taky jednoduchy-) zmyslanim , tak ako pisal hore barberode sice moc nepokecate o hlbsich temach ale bude vam tam dobre
Dobry den. Urcite je nas vice kdo by tam chtel bydlet nebo to aspon zkusit. Mim snem je tam bydlet od malicka :). Mam tam pulku rodiny ale jedine ceho se prave obavam je to ze nedostanu povoleni k trvalemu bydleni. Je mi lito vyhodit X tisece za neco co neni skoro mozne dostat :(. Premyslel jsem o emigraci ale ty jejich naroky jsou opravdu nemylosrdne. Bydlel jsem dva roky ve Skotksu s vidinou ze jako Austalie kolonie Anglie bude jednodusi odcestovat tam odsut.Myslel jsem si ze kdyz dostanu trvali pobyt ve Skotku tak pak neni problem se prestehovat do Austalie, ale ukazalo se ze je to snad vetsi problem nez z CR.Uz prestavam verit tomu ze se doziji toho ze tam budu bydlet.Ale vsem kteri jsou odhodlani drzim palce a preji jim moho uspechua zdaru.Doufam ze i ja se tam dostanu.
Ja pojedu do Australie !!!
zdar,tak život v australii je muj sen a chtel bych s tim co nejdriv neco delat.-)takovej perth,brisbane,gold coast,adelide…nadherny mista..akorat newím jak jej ziskat ten pobyt..kamaradka tam zila..lidi se tam dostanou snadno na studentská viza..to znamena ze tam prijedes najdes si praci,prej je to snadny..je ji tam zpousta za tri dny ses zamestnanej atd…ale že je potřeba abys tam delal nekolik let a neuztale prodluzoval ta viza nez dostanes trvalak a hlavne musis byt neuztale zamestnaný..pokud delas v naky lepsi firme a dulezitou praci tak to za tebe vyresi firma..a je to docela snadny..ale inak to prej je těžký.-)….ale kdyz to dokazes tak pak lahoda..hlavne lidi se tam na sebe jen smejou,do prace chodí vsichni na devatou…vztavaj v pet aby si ztihly zasurvovat do osmi na plazi a pak do prace z prace v 5-6 hodin….a popijeni u baru a koncerty…tak znela zkusenost mi kamaradky a jeji kamaradky..takze pokud nekdo chce do toho jit tak super
balím a stěhuje se tam natrvalo,
V Austrálii jsem žila skoro tři roky. Tři dlouhé roky na studentských vízech, statisíce korun jsem si vydělala a statisíce jsem musela dát zpátky do školy. Pracovala jsem přes 40 hodin týdně, do toho ještě trávila 20 hodin ve škole. Ač vzděláním VŠ, možnost získání PR (permanent residency) nebyla blíž ani o mrť. Najít práci v oboru bylo nemožné (tudíž i potenciální skilled visa), tak jsem se nakonec rozhodla vrátit domů. A jsem za to hrozně ráda. Do Austrálie se zase někdy vrátím. Ještě jsem ji neprocestovala celou. Je to krásná země, lidé jsou usměvaví, vstřícní, v hospodách a restauracích se nekouří a opilcům se nenalévá (jak kde, ale je na to zákon). Kdyby člověk nemusel pořád sázet ty peníze do školy, mohl by si žít jak král. Ale když se uskromníte, vyděláte si na školu i cestování. Já procestovala 3/4 kontinentu, Fiji, Singapur, byla v San Franciscu i Kuala Lumpuru, 4 měsíce na Zélandu, letěla 3x do ČR (letenka je za +- 2,000 AUD), po návratu domů jsem si odskočila na 3 měsíce procestovat JV Asii a ještě mi zbylo našetřených 2,000 AUD. A to přestože jsem pracovala v pohostinství a dosáhla na vedoucí pozici a vydělávala si 23AUD/ph (což jistě uznáte není žádná hitparáda). Bylo to jen proto, že jsem finančně disciplinovaná.
Jenže když si na to cestování vyděláte a navštívíte země např. v Asii, kde lidé nemají nic, jejich země jsou plné min a jiné nevybuchlé munice, žijí jen z mála, znají jen okolí své vesnice a bydlí v domečcích z rákosu na kůlech, nemají pitnou vodu, jejich země je, nebo byla řízena diktaturou (v Kambodži dokázal Polpot vyvraždit 1/4 populace za 4roky!!!) nebo komunismem,atp., pak teprve si uvědomíte, jak dobře se v Čechách máme. A taky si uvědomíte, jak strašně jsme závistiví a všechno chceme hned, ačkoliv jsme pro to prd udělali. uvědomte si, že přechod z komunismu k demokracii ještě neskončil. Neexistuje země zaslíbená. Každá země má své problémy. Země jménem Utopie není. Buďme rádi, za to, co máme! Máme střechu nad hlavou, v zimě si můžete koupit nektarinky, zdravotnictví máme zdarma (to v Austrálii neznají), máme poměrně levnou veřejnou dopravu (ve s rovnání s Austrálií) a za 5 hodin jízdy autem jakýmkoliv směrem jsme v jiné zemi, jiné kultuře, můžeme obdivovat jinou architekturu… Evropa je plná historie a vše je na dosah, jen to nevíme…
Lidé tam jsou usměvaví, ale třeba já jsem se naučila tady v Čechách ty negativa filtrovat. Nechci si nechat kazit den nabubřelou prodavačkou nebo státním úředníkem. prostě je ignoruju. nebo se na takovéhle lidi zkuste usmát a garantuju Vám, že minimálně 50% z nich se na vás usměje taky 🙂 JE TO O PŘÍSTUPU K ŽIVOTU!
MÁME VŠECHNO, ALE POŘÁD MÁME POCIT ŽE NEMÁME NIC. JSME ČEŠI.
Krasny prispevek!
Na to se nedá ne-reagovat. Jsem sice jiná generace a žiji tady i tam, ale napsala jsi to Kači nádherně a sama bych si z tebe měla vzít příklad. Přála bych si, aby většina lidí takhle smýšlela jako ty, protože jen na nás záleží….přeji ti, aby tvůj přístup zůstal takový jaký je a aby ovlivnil mnoho lidí :-). Přeji hodně štěstí všem….
„zdravotnictví máme zdarma (to v Austrálii neznají)“
Health insurance in Czech Republic –
The Czech Republic provides free medical care to Czech citizens through ‚compulsory contributions‘ to an approved Czech health insurance company.
http://www.medicareaustralia.gov.au/provider/medicare/
Australia has a health care system called Medicare which gives all residents access to FREE or low-cost medical and hospital care, paid for by the Australian government. When a doctor allows the entire cost of a consultation or service to be paid for by Medicare, this is known as “bulk billing”
Many doctors in Australia bulk bill patients.If a practitioner bulk bills for a service, the practitioner undertakes to accept the relevant Medicare benefit as full payment for the service. Additional charges for that service cannot be raised.
„máme poměrně levnou veřejnou dopravu (ve s rovnání s Austrálií)“
http://www.transport.nsw.gov.au/concessions
http://www.transperth.wa.gov.au/UsingTransperth/FreeTransperthServices.aspx
http://www.adelaidemetro.com.au/Timetables-Maps/Special-Services/Free-City-Services
http://ptv.vic.gov.au/route/view/1112
http://www.sydneybuses.info/free-shuttles/free-shuttle-information
We are not complaining.. 🙂
Have a good day !
Ano, máte pravdu, příliš jsem generalizovala. Pojištění si platíme v pravidelných srážkách ze mzdy, atd. … Nicméně doprava mi v AUS opravdu přišla drahá a na mnohé slevy zahraniční student nedosáhne, pokud nestuduje státní Uni. Nestalo se mi za celé tři roky, že by mi školu pro zahraniční studenty (odbornou nebo jazykovou) uznali…
Obecně předpokládám jiná pravidla pro jakékoliv výhody, pokud jste Australan (Vy tu píšete, že tam jste už od roku 1965) nebo visitor (i když legálně pracující a daně platící). ALe nechci tu zabíhat do detailů…
Jen jsem chtěla říct, že si nevidíme na špičku nosu, máme stále pocit, že máme málo a že ostatní mají víc. Samozřejmě, že někteří mají víc. Tady v ČR i jinde na světě. Ale pořád je mnohem víc lidí, kteří se mají mnohem hůř než my a to pro samou závist nevidíme.
Tak ať se Vám daří :-)!!! A jezdíte ještě do Čech?
Nazdar Kači!
Jezdim porad,ale do Cech ne. Projezdil jsem do dnesniho dne asi 60 zemi (mimo Europy),ale posledni pivo v Cesku jsem mel na nadrazi v Praze,zacatkem brezna 65,kdyz jsem odjizdel jako osmnactilety jinoch do Australie.
Na teto lodi – SS Guglielmo Marconi http://vmf-guglielmomarconi.blogspot.com.au/
Byl a porad jsem vasnivy rybar & houbar a jedina vec ktera mi tady schazi jsou ty Ceske houby – hriby,kremenace,etc..
Nevim proc,ale domu (do Europy) me to vubec nejak netahne 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=BeZH_Y5daFo !! \\// ;D
Vážený pane,
projezdil jsem hodně zemí, ale domů se vždy na rozdíl od Vás rád vrátím. Ale když nechcete tak sem prostě nejezděte, nikomu tu nescházíte.. buďte si tam kde se Vám líbí.
„tak sem prostě nejezděte, nikomu tu nescházíte..“ Nekomu schazim, ale o tom si povidat nebudeme .. a dekuji za radu (tak prece se nekdo nasel – what took you so long?) „domů se vždy na rozdíl od Vás rád vrátím..“ na rozdíl od Vás? Ja se take rad vracim domu – Australie je mojim domovem uz pres padesat let .. Vsude dobre, doma nejlepe ~Peace~
@Vladimír Prosím vás nechte si ty rady pro sebe a nerýpejte, vždyť ten člověk na vás nenarážel /zase nějaký pomatený vlastenec/ @Udalricus V Austrálii je krasně! Byl jsem tam několikrát a mám tam hodně přátel /Launceston & Devonport,Tas./ Žijte si tam v blahobytu a ‚vladimírům‘ se vyhýbejte! 😀 Good luck
Ahojky, také se mi libí jak to Katka napsala a souhlasím s ní-po 3 letech života v Oz. Napsala jak to skutečně je. Austrálie rozhodně NENÍ žádný ráj na zemi. Nikdo vám nic nedaruje jako imigrantovi.Podle mě si v Česku žijeme moc dobře-pokud máte práci a plat kolem těch 18-20tis. Já jsem se do Čech vrátila dobrovolně i když jsem měla permanent residency. Myslím, že Austrálie se bude líbit lidem, kteří jsou trochu povrchní, primitivnější typy, nemají rádi kulturu a historii a jejich jedinou hodnotou jsou peníze. Co se týče přírody-v Evropě tolik krásy na jednom místě-Austrálie se může zahrabat…
„..kteří jsou trochu povrchní, primitivnější typy, nemají rádi kulturu a historii..“
„Co se týče přírody … Austrálie se může zahrabat..“
I BEG YOUR PARDON?! Really?
How can anyone make such an unkind, ridiculous, erroneous and unjustified statement?
It takes a very intelligent and well cultured individual to make a comment like this, and which is utter nonsense.
You have learned so pitifully little about Australians and Australia!
It must have been intolerable for you living amongst people, who are so primitive, shallow-minded and uncultured.
I am just an average Joe (BSc (Hons), MSc (Hons) USyd) who has been living in Sydney for fifty years, but never heard or seen anyone saying things as you do, or have met people described by you as shallow-minded and primitive.
Sonja – good bye and good riddance; you won’t be sadly missed.
(I am sure Australia will somehow manage without you)
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=whinging+pom – it appears that these whingers are found amongst the populace of other nations as well
http://www.theguardian.com/world/2013/may/28/australia-best-place-live-work
http://www.bbc.co.uk/news/business-22685260
http://www.livescience.com/39489-the-happiest-countries.html
http://cpi.transparency.org/cpi2013/results/#myAnchor1
http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/08/daily-chart-19
http://www.gfk.com/news-and-events/press-room/press-releases/pages/london-and-sydney-knock-paris-off-the-best-city-pedestal.aspx
https://www.bcgperspectives.com/content/articles/consumer_products_brand_strategy_which_countries_best_brands/
Culture / History – Recent dating of the earliest known archaeological sites on the Australian continent – using thermo-luminescence and other modern dating techniques – have pushed back the date for Aboriginal presence in Australia to at least 40,000 years.
http://www.abc.net.au/news/2010-05-31/megafauna-cave-painting-could-be-40000-years-old/847564
http://www.theguardian.com/world/2012/jun/18/rock-australia-art
Nature / Flora / Fauna / Endemic species – http://www.conservation.org/documentaries/Pages/megadiversity.aspx
https://www.dfat.gov.au/facts/flora_and_fauna.html
http://www.youtube.com/watch?v=62v2k6kiUwQ
http://www.youtube.com/watch?v=vR1CU8NjGW0
Those were the days…without whinging, discontented and ungrateful people
Read this in H.N. the other day –
Dům číslo 42 v pražské Kaprově ulici vypadá na první pohled obyčejně. U vchodu je několik cedulek s názvy zdejších firem, včetně nenápadné vývěsky „Sídlo bez limitu“. Je v bytě ve 4. patře – vedle vstupních dveří visí obrazovka, na níž se střídají jména tisícovky společností, které by měly být na této adrese k zastižení. Podle rejstříku totiž v Kaprově 42 sídlí 1086 firem – a jejich počet každý den roste!
We are indeed a long way behind you; people there are so much ‘smarter’
(No, you don’t have to reply. I have better things to do than listen to some misguided / misinformed individual who (indirectly) rubbishes Australia and Australians. I also very much doubt that the Australian Government would grant permanent residency to someone, who has such a low opinion about Australia and its occupants)
Over…and out!
krásně jsi to napsala a výstižně…
Tak jste to Krasne napsala!!!! Souhlasim!!!!!!!
Krásnej příspěvek 🙂 A jeden dotaz, jakou máš zkušenost s hledáním jiné než nekvalifikované low endové práce? Jaké práce má cizinec šanci získat.
Uprimne jsem nikdy nepochopil, proc lidi jezdi za vydelkem do Australie, do zeme, kde nejsou skoro zadne prilezitosti. Australie ma nez dulni prumysl a zemedelstvi plus turismus (ktery ma diky silnemu dolaru tezke casy), a tim to konci. Zadne high tech sluzby, technologie, vyvoj, nic…Australie musi platit i Toyote, aby tam vubec montovala auta.
Je smutne, kdyz tam musi pracovat Cesi, lide z relativne vyspele zeme, v podradnych jobech, ktere jinak delaji nez emigranti z Asie, za mrzkou mzdu.
Navic uroven sluzeb je v Australii obecne hrozna, v pomeru k cene snad uplne nejhorsi z anglosaskych zemi.
Jsou i lepsi zeme, nez je Australie i Cesko. I kdyz Ceska je hrozna skoda.
Pokud máte možnost odjeďte si Austrálii otestovat jako Au-pair. Během pobytu jako au-pair po dohodě s rodinou můžete chodit do školy nebo si najít brigádu. Během tohoto pobytu získáte jazykové zkušenosti a také více informací co a jak tam funguje. Myslím si, že tato vlastní zkušenost prospěje těm co tam chtějí bydlet. A hlavně nevyhodíte tolik peněz.
Ahoj Luysie, hodne dlouho premyslim o au pair v AU. Mas osobni zkusenost? Mohla bych mit na Tebe par otazek?
Ahoj,
Uz jsi nekoho nasla kdo by jel? Pokud ne tak budu rad kdyz se ozves.
Ahoj
Pavel
pro Pavla: nenašla, dlouho jsem tu nebyla, tak mi kdyžtak písni e-maila =)
Ahoj Lucifere,
rad si s tebou na tema Australie popovidam, klidne i poskytnu par rad. Nejakou dobu tu jiz ziji, a privitam se rad s novymi lidmi. Pokud mas zajem ozvi se mi na email:
ps********@gm***.com
.
Ps. tvuj email jsem tu nikde nenasel…
Rady typu jed delat aupair jsou vyslovene mimo misu, s ceskym pasem nemas povoleni delat jakoukoli praci v OZ vcetne aupair, turisticke visum dostavas na max. 3 mesice vetsinou s dokazovanim financnich prostredku
Piš názvy států česky. A nehraj si na světem protřelýho, který česky zapomněl. Blbečku.
Chapu, ze tvuj intelektualni obzor ti nedovoluje vstrebat fakta a tak se uchylujes pouze k osobnim utokum.
Zlepsi svou anglictinu a zkus si zjistit neco o Australii, ve ktere jsi narozdil ode me nikdy nebyl, i ze zahranicnich zdroju. Bude to dobry zacatek.
Pak tu mozna prestanes trousit tve domnenky o zivotnich nakladech, prokazovani prostredku pro turisticka visa a dalsi moudra.
Ja tu ziju trotle……
Jo, ty urcite…
Vzhledem k tomu, co J. říká, tam rozhodně žije!!!
Klid J., nastupuje česká závist 😉
Ahoj lidi, už dlouhou dobu uvažujeme s manželem, že bychom jely na rok do Austrálie, máme 3leté dítě. Že by si manžel vyřídil studijní vízum a vzal nás s sebou, tudíž by on i já mohly pracovat 20 hod. týdně. Mě zajímá, jestli je i nějaká jiná cesta se tam dostat, pracovat a …, dokud je naše dítě ještě školou nepovinné. Zároveň si zdokonalit angličtinu, tím pádem budeme mít zde v čechách lepší práci atd. Poradí někdo? Děkuji.
Pokud tam chces jet s rodinou, pak si myslim, ze je treba zaridit s predstihem veskera visa, pokud samozrejme splanujes podminky a mas na to dostatecnou kvalifikaci, cas a finance.
Pokud chces pracovat nelegalne, pak je to s rodinou ponekud sileny napad.
V Cesku zadnou lepsi praci mit nebudes, tam je minimum prilezitosti a navic anglicky umi kde kdo. Casy, kdy se manazerem stala kazda nekvalifikovana sekretarka se skolni anglictinou, jsou jiz nastesti davno pryc.
Pokud se uchytis ve vyspelem zahranici, uz se nevratis.
Ja se do Australie stehuju po Vanocich. Manžel je Australan a tak žádám o partnerské vízum. Kdyžjsem to poslala, všechny dokumenty vážily něco přes 1kg! A to jsme legitimní pár! Stálo mě to 2680 AUD. A protože jsem z ČR tak to bude trvat až 9 měsíců než to vyřídí. Ale Austrálie za to stojí.
Jinak mám 2 kamarádky, které tam jely na studentské vizum, ale stalo je to hromadu peněz. Obě jsou ale rády, že to udělaly a klidně by se tam vratily.
Všem přeji co nejvíc úspěchů při cestování, stěhování a všemu co k tomu patří!
Ahoooj Jannise..
no konecne nekdo v me situasi.. s partnerem ( australanem )se chystame taky.. ted sme ve fazi.. papirovani stema blaznivejma vizama.. kdybmela nejaky uzitecny rady tak budu jen rada..
My teda jeste jedeme na Zeland a pak az dostanu viza tak tada australie .. :)a rikas ze si cekala 9 mesicu jo?
ja tam tam zrovna dneska cetla na tech formularich az dva roky.. tak sem z toho magor.. jinak musela si mit rentgen plic? prosim kdyz tak mi posli email s informacema ktere se mi budou hodit.. moc mi pomuzes.. ja sem z tech vsech papiru jelen 😀 muj mail
pp*********@ya***.com
predem dekujiza info mejte se tu vsichni krasne
Moje rada.. z Cech do Londyna.. kde je hodne australanu najit si frajera nebo frajerku (z australie).. nemyslim jen na oko..proste jit do vztahu.. jsou to super lidi a chlapci australani jsou fakt kusani.. jednoho ma doma 😀 pobyt tu rok ci dva.. pozadat o partner viza do australie a vypadnout…:) a ted si me dejte nejakyma hustyma komentarema.. 😀
Bk – nechceme tam pracovat nelegálně, ještě k tomu všemu s dítětem! Jak to víš, že lepší práci s anglickým jazykem mít nebudeme? Vždyt i skladník musí umět anglicky, jelikož x procent firem v ČR jsou bud americké nebo japonské, tak co plácáš za nesmysly?? Píšeš, že anglicky umí kde kdo, jakou ,,angličtinu,, máš na mysli? Tu českou 🙂 ? Finance do začátku mít budeme, ne drobné.
Mě zajímá, jestli tam bude moci malá navštěvovat např. školku.
Sorry, nechci aby mě někdo odrazoval, není to nápad jen tohoto měsíce! Já potřebuji slyšet nápady a tipy, jak to vše zrealizovat a ne odrazovat. Děkuji.
Jannis – přesně tak, taky si myslím, že Australie za to stojí, já bych tam nechtěla zůstat, jelikož tu mám rodinu a nedokážu si představit být mimo natrvalo.
Hodně štěstí.
Priste pri cteni prispevku uber emoce a zapoj mozek, pomuze ti to. Na skladnika mit opravdu toefl nepotrebujes. Asi moc pracovnich zkusenosti ze zahr. firem nemas, vid?
Zdravim vsechny diskutujici!
Chci se vas zeptat, jestli to funguje v Australii stejne jako v USA, ze kdyz si predem najdes praci, muze te zasponzorovat zamestnavatel? Ja jsem ceska, muj manzel je american a chteli bychom jit na par let zit do Australie.
Bk – ano, pravda, ze zahraničí zkušenosti nemám. Ale je fakt, že i když máme s manželem středoškolské vzdělání, všude chtějí aktivní angličtinu,i na toho skladníka!,(jestli chce člověk lepší plat a nežít jako žebrák) protože komunikuje se ,,zahraničím,, jelikož v našem kraji je požehnaně zahraničních firem, ,,angličtina,, by se nám opravdu hodila. Zároveň je náš sen navštívit Austrálii, tak by jsme mohly spojit zážitek s užitečným 🙂 Jelikož jsi jistě znalý světoběžník, dáš nám pár užitečných rad, jak vše zrealizovat, nebo se jen chvástáš :-)???
Ahoj Veroniko,
jak jsi psala ve svych prispevcich vyse, tak bohuzel jedina realtivne rychla a levna cesta jak jet legalne pracovat do Australie je na studentske vizum. Australie je krasna zeme a urcite stoji za to vyzkouset a neco obetovat, ale pocitej s tim, ze zejmena ze zacatku se nebudes stacit divit kolik penez budes potrebovat. A urcite nemuzes pocitat, ze si hned po priletu najdete praci, navic pokud se take musite starat o dite. Bohuzel limitace 20 hodin tydne je pomerne velika, takze realne budes pracovat manualne za par dolaru, protoze konkurence v podobe mezinarodnich studentu je velika, ale konkurence ruznych asiatu, kteri jsou schopni delat za par dolaru na hodinu je snad jeste vetsi.
Abych te jenom neodrazoval, tak bych ti doporucil prijet do Australie na zacatku turisticke sezony, kdy zamestnavatele doplnuji zamestnance prave z rad mezinarodnich studentu na hlavni sezonu a hlavne trpelivost…
Též chceme s přítelem a synem do AU,v Evropě už začíná být zle,nejen ekonomicky,jenou se celá Evropa díky EU položí,ale jestli jste -především rodiče,slyšeli o juvenilní justici(zákony podporované odebírání dětí)stačí si zadat do vyhledavače a číst články a budete v obraze,tu je i video http://www.youtube.com/watch?v=2UXoRhyTCXo ….pryč chci už dlouho,má vysněná zem byla nejprve Norsko,už kůli jejich mentalitě a přístupu ke všemu,ale juvenilní justice řádí už nejvíce krom Anglie i tam,být bezdětná,tak mě to tak netrápí…Austrálii jsme vyhodnotili jako zem č.1 pro nový život 🙂 ale opravdu není jednoduché se tam dostat,takže pracujeme na angličtině,musíme šetřit na ty všechny papírové procedury,těžko říct,jak dlouho ještě v politiky zbídačeném a zkorumpovaném Česku budeme muset žít,nebo spíš přežívat,nájmy jsou tu vysoké(jen o málo nižší,než platy )je těžké tu ještě šetřit,tak uvažujeme,že bysme zkusili vydělat peníze v jiné evropské zemi (ale chtěli bychom to stihnout,než syn půjde do školy,teď mu jsou 4 roky,no máme co dělat)…tu to půjde těžko,no a pak teprve AU…Na druhou stranu je ale fajn,že dostat se do Austrálie není snadné,protože už by byla plná cikánů,ukrajinců a poláků,kteří nejen že „berou“ práci,ale tvoří nemalé procento kriminality.Všem nám držím palce,aby se náš sen naplnil 🙂
Nikito, jestli počítáš s tím, že v Austrálii žádný přistěhovalci nejsou, viz. jak jsi psala výše, tak se ohromně pleteš, v Austrálii je velké procento cizinců a přistěhovalců. A že ukrajinci nám berou práci – tak budeš ty brát práci v Austrálii Australanům. Teď jsem četla na netu rozhovory s mladými australany, jsou docela dost naštvaný na ,,bílé evropany,, , kteří jim berou práci. Takže, to co jsi napsala ty, přesně to samé si budou myslet i o tobě – realita!
Vendy-o AU opravdu něco vím,takže vím i to,že je velmi kosmopolitní,ale tím,že zde existují víza,je to takové oddělování zrna od plev …. přistěhovalci tu musí studovat i p racovat aby se uživili,musejí mít nemalé finanční zajištění na pokrytí studia a i životních nákladů,takže tu pořád převažují lidé,co mají nějaký charkater,intelektuál,cílevědomost atd. atd.,což v globálu dělá tu společnost “ lepší“ ať už je odkudkoliv a co se týče práce,v Austrálii je jí z celého světa nejvíce,neřekla bych,že australené nějak trpí ….. 😉
Ty si to předstvuješ jako Hurvínek válku 🙂 Přál bych ti to, ale…. Pokud toho opravdu tolik víš, tak sis určitě zjistila, co obnáší imigrační proces, co musíš splňovat atd.. Do toho, když jste dva + dítě… nevím nevím
@Milam
Kdyz nevis tak nic nemektej. Kazdy zodpovedny rodic se snazi zajistit pro sve deti to nejlepsi. Napriklad do Kanady se rocne stehuji desetitisice rodin s detmi. Kdyz se jich zeptas tak reknou:“Sli jsme do Kanady kvuli detem a rozhodne nelitujeme.“ O Australii plati to same.
Emigrovat do Austrálie je o dost jiné než do Kanady. Pokud máš zkušenosti jen s Kanadou tak netvrď „O Austrálii platí to samé“ (když neplatí). Nejde tam jet například na Work and Travel atd.. Rozumbrado 🙂
@Milan
Rozhodne jsem nerikal, ze imigracni proces do Australie je uplne stejny jako do Kanady. Psal jsem, ze plno rodicu se jak do Kanady tak i do Australie vystehovava proto aby svym detem zajistili tu nejlepsi budoucnost. Nadto pred tim nez jsem se rozhodl pro Kanadu tak jsem si detailne prostudoval imigracni procesy do dalsich zemi jako USA, Australie, NZ, Jizni Afrika a Argentina. Kdyby bylo pristehovani do Australie bylo tak superkomplikovane jak si myslis tak by tam neslo tolik lidi ze Srbska, Makedonie a Rumunska. Tp jsou vsechno zeme kdy lide taky anglicky moc neumi a maji hluboko do kapsy.
Se.u na ČR, balim rodinu a jedeme do Austrálie!!!
Opravdu to není tak komplikované se tam dostat, to jen naši krajánci, dělají z komára velblouda, jako kdyby Austrálii objevily oni. Hurááá – jeedeeemeéé.
Až dorazíme, ozvu se a dám info jaké to tam je, rádi pomůžeme.
Ahoj Lado.jak to tedy dopadlo.diky za odpoved
Ahoj Lado,uz jste vycestovali do Australie?Prosim ozvi se jak jste na tom,dekuji Monika.
Jde to, i dnes lze se do AU dostat v roce 2020, ale žiješ ze zazačátku téměř pod mostem. Spali jsme se ženou prvních pár měsícu a s dítětem na kartonech co jsme našli u popelnic. Pořád máš strach, najdou nás, vyhostí nás? Trpíš ale chces, nestačí vidina peněz, musís cítit joo AU je můj domov, musíš mít pocit tady přece žiju od mala, to je moje, nic jiného nebylo.
I krást musíš, když to nelze jinak, musíš dělat podvody např pozměni papíru, získání falešných razítek apod.
Dokázali jsme to, plný dluhů. exekuce v CZ, strachu… po roce už byla jedna místnost v Jabiru. To je malé, ale v AU když jses, jses rád i za to. Dnes pohoda, po letech, mame 4 auta, 2 domy, ani nevíme co s penězi 🙂 Práce je to lehká, neděláš moc a máš stejně dost. Rozdíl je také třeba sbírat odpadky v ČR zametaní ulic vs zametaní v AU, Irsku – plat je prostě jinde a poměr ohodnocení. Varuji, kvůli penězům jen do AU nejezdětě!!! Nevydříš to, musís obetovat rodinu, děti. Ja to bral, že každý úspěch něco stoji, i za cenu života ženy nebo dítěte.
Jestli te laka zivot v Australii tak se informuj na jejich velvyslanectvi. Vyrid si vsechno a jed. Ja jsem se timto zpusobem legalne vystehoval do Kanady a to jsem tam prosim nikoho neznal. Nedbej na to co nekdo vyklada a proste zacni na tom pracovat. Imigracni proces je samozrejme komplikovany a bude to stat plno casu, usili a penez, ale vysledek stoji zato! Australie je zeme budoucnosti, lide jsou tam slusni a nezamestnanost minimalni. Sam si nekdy rikam jestli jsem radeji nemel jit do Australie, ale jsem fanda na severni kraje a v Kanade se mi libi to, ze ma jako druhy jazyk francouzstinu.
Ahoj Nikito,taky s manzelem uz dlouho uvazujeme o zivote v Australii i kvuli nasim detem,mame 5leteho a rocniho syna,zili jsme 8let v Irsku,ale tam se nam nelibilo tolik,abychom tam zustali zit a vychovavali deti,uz bychom ten krok nejspis udelali davno,ale kvuli rodine jsme se porad neodhodlali,zajimalo by me jak jste na tom vy,jetli jste nejak pokrocili?Monika.
Nazdar pratele,
Tuhle jsem nejak zabloudil ze Sydney,kde ziji od zacatku 1965,na HedvabnouStezku.Protoze je mi uz pres sedesat a mohl bych tedy radit,posilam par informaci (URLs).
Mozna ze to bude nekoho zajimat..(?) 🙂
http://sydney.edu.au/careers/finding_jobs/australian_job_search_websites.shtml
http://australia.gov.au/life-events
http://www.immi.gov.au/skilled
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday
http://www.humanservices.gov.au/customer/enablers/newly-arrived-residents-waiting-period
http://www.ames.net.au/documents/research-projects/participation-and-employment-a-survey-of-newly-arrived-migrants-and-refugees-in-melbourne
http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/visas-and-immigrating
@ Nikita
Romu a Ukrajincu tady moc nemame, ale Polaku je tady hodne …. a chodi mi do lesa na houby! 🙂
http://www.abs.gov.au/ausstats/[email protected]/Lookup/2071.0main+features902012-2013
Cheerio !
Zdravím
Mohl by jste mi pěkně prosím poradit s některýmy věcmi co se týče cety do AU.
Děkuji
Prajem dobrý deň. Čítam, že žijete v Austrálii od roku 1965.
Mám 56 rokov som vdova.Od 19 rokov som chcela žiť v Austrálii. Myslíte, že mám šancu sa zoznámiť so slušným vdovcom a vycestovať. Anglický jazyk neovládam.
Pekný deň. Katarína
@ Katarína
“ Anglický jazyk neovládam..“ naucit ! 🙂
„Myslíte, že mám šancu sa zoznámiť so slušným vdovcom..“
http://www.rsvp.com.au/group/over+50+fabulous/43.jsp good luck ! ^_*
.. ale nejlepe prijet na par tydnu dovolene a navstivit treba –
http://www.cscountryclub-sydney.com.au nebo http://www.sokolsydney.com – a
trochu se ‚rozhlednout‘ ..
http://slovakcommunitysydney.com
http://australiacon.com
Zdravím, tak mě tak napadlo, hypoteticky samozřejmě, jen že jsem to viděla v nějakém filmu, tak se chci zeptat, ani to nemám v plánu, jen mě to zajímá, tak si neťukejte na čelo ,prosím XD …
Pokud se někdo narodí v Austrálii,tak automaticky získává jejich státní občanství, že ? Takže pokud bych byla těhotná, odjela do Austrálie, tam porodila a moje dítě získalo australské státní občanství, bylo by pak pro mě, jako jeho matku jednodušší získat povolení k trvalému pobytu ? Děkuji moc za odpovědi,netrpělivě čekám 🙂
Haha, zaplatis naklady na porod v radech tisicu dolaru. Mimochodem tusim se ptaji na tehotenstvi u dlouhodobych vis, ve viditelnem stupni nebudes vpustena. Dite narozene v Australia dostane obcanstvi pouze pokud jeden z rodicu je aussie or permanent resident nejmene 2 roky.
Mam tuseni ze ty mas problemy i s jen turist visa….
Hi Katrina
Here is some info –
Australian citizen by birth
Most children born in Australia before 20 August 1986 are Australian citizens by birth unless one parent was entitled to diplomatic privileges or was a consular officer of another country.
Children born after that date are only Australian citizens if at least one parent was an Australian citizen or permanent resident at the time of their birth.
Children born in Australia to parents who are not Australian citizens or permanent residents, automatically acquire Australian citizenship on their 10th birthday if they have lived most of their life in Australia
Children born in Australia whose parents are stateless and not entitled to any other country’s citizenship may in some circumstances be registered as Australian citizens
Zdravim,chtela bych se zeptat jestli nekdo nemate zkusenosti s agenturou g8m8.cz chteli by jsme s pritelem odcestovat do australie a zda se mi ze na internetu toho o aus maji, nejvice ale stejne s toho mame trochu strach, prece jen je to agentura a vim jak to chodi. Pokud ma nekdo nejake zkusenosti budu rada za jakékoliv info:-) Predem moc dekuju 🙂
Měli jsme naplánovaný půlroční pobyt v Austrálii (Perth) od léta s přítelkyní… ta ode mě však před pár dny (a 7 letech) odešla, takže pokud by se našel někdo, kdo by chtěl odjet do Austrálie s veselým sympaťákem, ozvěte se…
Cau Jirko, to musi ted byt pro tebe tezky obdobi, citim s tebou. Ja jsem byla minyly tyden v Sydney (ted uz zas zpatky na Zelandu) a zacinam projizdet na strakach inigracniho me moznosti, jak ziskat pracovni vizum…nic jednoduchyho, ani levnyho…ale odhodlani je silne. Jaky mas plany ty??
Anna Fuksova: zdravim sousedku do kiwis…. Pokud premyslis o prestehovani do AU, tak pokud mas zajem ozvi se mi na email:
ps********@gm***.com
. Muzeme prohodit par vet, a treba bych i s ledascim pomohl. Ziji nejakou dobu v Melbourne…
Ahoj Jirko,mam syna 6mesicu v Sydney,tam se s nim po 3mesicich rozesla pritelkyne po 6letech ,takze muzu dat treba kontakt na syna??Muzete si napsat nazory,popr to tam tahnout spolu???Nema s kym cestovat ,ted skoncil povinna studia a pracuje tam.
Dobrý den
Chtěla bych vás poprosit o pár rad co se týče práce v Austrálii. Je mi 17 let, studuji obchodní akademii, strašně moc bych chtěla po střední odjet pracovat a žít do Austrálii, jelikož tady to stojí za prd (a myslím tím hlavně práci). Údajně činí průměrný plat Čecha 20 000 Kč. Moji rodiče pracují velmi tvrdě a dohromady si vydělají 25 000 Kč (a to ještě splácíme hypotéku) a moje sestra, která má maturitu je už po ukončení střední školy (2 roky) na pracáku. Proto se obávám, že mě tu po střední nečeká žádná budoucno a jediná šance pro lepší a šťastnější život je odcestovat do zahraničí a mě se nejvíce zamlouvá AU. Chtěla bych poprosit o veškeré informace týkající se „papírování“ a co to všechno obnáší. Předem děkuji za odpověď 🙂
Kdyby si toto řeklo těch několik miliard lidí na světě, kteří mají ještě mnohem nižší platy a horší možnosti najít práci, nemluvě o dalších problémech, Austrálie s 22 mil. obyvatel nebo třeba Kanada s 35 by je přijmout nemohly. Proto se také před nimi chrání tak, že bez nějakého přínosu pro tu zemi (zájem ze strany zaměstnavatele z důvodu tam nedostatkové kvalifikace, investování bohatých lidí) máš šanci asi jen, když se vdáš za Australana. I pro ty, co z nějakého jiného důvodu než manželství dostanou povolení k trvalému pobytu, to je dlouhý proces s nejistým výsledkem, kdy se agentuře zaplatí třeba 150000 Kč za právní pomoc. Možná by pro tebe bylo lepší řešení vystudovat nějakou rozumnou VŠ a pak si najít práci v Praze, Brně a možná i jiném větším městě. Pokud do zahraničí, tak raději do EU.
Děkuji za váš komentář.
Kedysi som celkom vážne uvažovala o živote v Austrálii,možno to bolo tým že som len chcela niečo iné,nové,nepoznané,,,,to nás zakaždým láka asi najviac. V mojom okolí mám zopár ľudí ktorý sa tam odsťahovali,počula som len čo to o ich živote tam,ani neviem ako to naozaj je,možno to boli slabé klebety,možno nie to netuším. Austrália je hlavne pre nás európanov veľmi zaujímavá a hlavne iná. Príroda je tam vskutku očarujúca. Nenabrala som odvahu ísť tam,neverila som si možno natoľko,,,:) To už je jedno,tá krajina ma zaujíma aj naďalej,na dovolenku by som rozhodne išla aj to plánujem,,,no žiť asi veľmi nie,momentálne žijem a pracujem v Paríži a som spokojná. Všetkým ktorým sa Austrália páči a hlavne láka držím silne palce,nevzdajte to a hlavne nabrete odvahu,verte si to ej základ 🙂
Ahoj všem chtěl bych se odstehovat do Austrálie natrvalo z celou rodinou, ale nevím jestli to vůbec půjde. Děti se učí už delší dobu angličtinu ve škole, ale s náma s manželkou už je to o dost horší. Ale pokud by to jen malinko šlo tak v tomhle mafiÁnskem státě už moc nechcem žít. Poradí prosím někdo jak by se to dalo udělat.
Ahoj Arthure!
Taky zena KONECNE dospela nazoru, ze tady to moc budoucnost nema. Jazyk je v poho. Zena a deti se nauci. Stejne je musim prvni rok zabezpecit ja. Rad toto tema s Tebou proberu. Mohli bychom podnikat spolecne kroky, abychom si TAM dali spolu par drinku…?! Jarda
Uzijte si svoji naivitu. Zdravim odtam…
Přečti si příspěvek z 8.5. Bez angličtiny to je už teprve nesmysl (u dětí to není podstatné, ty se naučí rychle).
Zdravím všechny. Plánuji pobyt v Austrálii a hledám spolucestovníka, protože ve dvou se to vždycky lépe táhne 🙂 Můj plánovaný odjezd je až na březen, takže ještě dost času 🙂 Kdyby měl někdo stejné plány, ovzěte se, budu ráda 🙂
Ahoj Dito,
jaký typ pobytu v Austrálii (cestování, studium, …) a na jak dlouho plánuješ? Já se chystám na studijní pobyt. Zrovna si zjišťuji informace. Pokud máš zájem, tak napiš.
Jirka
Ahoj, žiju v Melbourne a hledám slečnu 20-30 na spolucestování kolem Austrálie.
Pokud to někoho osloví, napiště mail.
Ahoj, s přítelem se chceme příští rok stěhovat do Australie, konkrétně Sydney. Mohl by nám tdy někdo poradit co všechno musíme vyřídit tady než budeme moct odjet? Pak by nás zajímalo jak je to tam s prací, jde to rychle, nebo pomalu? Jaké jsou platy? Ráda bych to slyšela od někoho, kdo už tam ějakou hvíli žije a může říct z vlastní zkušenosti. Budu moc ráda za každou odpověď, díky 🙂 info prosím na mail:
gu***********@se****.cz
https://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/01backgd.htm
https://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/24overview_skilled.htm
http://www.fairwork.gov.au/Pay/minimum-wages
To jste se jako rozhodli, že se tam odstěhujete, a vůbec nic o tom nevíte? To je neskutečná naivita. Hlavně ta výše platů, to máte ale starosti, ha ha.
Ty budeš zřejmě pěkný negouš, jak tak čtu tvé řádky. Co je špatného na tom, zeptat se na fóru jak to v konkrétní zemi chodí, od toho tyto stránky jsou, nemám pravdu? Co se týče naivity, kterou jsi nejednou zmínil/a, myslím a jsem přesvědčená o tom, že člověk žije takový život, jaký si vybere. Zažila jsem v zahraničí různé ,,nemakačenka“, kteří si věčně stěžovali, jak není práce a že je to stejné jako v ČR, OMYL, já například nikdy o práci neměla nouzi, a taky jsem neuměla ani slovo anglicky, když jsem se do nové země nastěhovala. Trpělivost, vůle a odhodlání dokáží divy. Ty máš zřejmě špatnou zkušenost a tak jsi se rozhodl touto negativní energií zasírat super lidičky, kteří se snaží zjistit pár rad před životním krokem. Přesně kvůli takovým jako jsi ty, se lidi stěhují z ČR ;).
Držím palce všem, kteří si dokáží splnit sen, vše sbalit a hurááá za lepšími zítřky.
Já jsem realista s jen pozitivními životními zkušenostmi, a to i s prací v Austrálii. Reálně to pro většinu lidí z ČR lze jen na černo (kromě tam studujících), což evidentně Vanessa netuší. Mluvil jsem v Perthu i s českou rodinou, která se tam legálně přestěhovala (před 12 lety), ale bylo to velmi náročné (časově, byrokraticky a finančně přes zahraniční agenturu) a plánovali se vrátit do ČR, i když tam mohli zůstat.
Pokud by se Vanessa rozhodla pro jinou zemi, může i uspět. Když ale ani nenapíše, jakou má profesi, zkušenosti atd. a jen se zajímá o výši platů, svědčí to o naivitě. Ty máš plnou pusu optimismu a obecných keců, ale nic jsi tu neporadila (až na tu trpělivost, vůli a odhodlání). Musím jen uznat, že když se budou řídit podle tebe a natlučou si hubu a vrátí se třeba rychle domů bez úspor nebo na základě vyhoštění, bude to aspoň zajímavá životní zkušenost.
Ahoj lidi!
Sny jsou fajn. Vsude se ale musi makat. Je pravda, ze kdykoli jsem byl mimo CR, nemel jsem problem sehnat praci a co vic: uz po 14 dnech jsem dostal pridano. Venku dovedou ocenit nasazeni a pristup. Tady muze clovek makat jak vul a volem zustane. Dostavam de di stadia, ze snim o zivote v Australii. Nejde jen snit. To nestaci. Tak co, lidicky? Jestli chceme vsichni to samy, co udelame? Povidani je malo…
No a naivita a blbost zrejme nezna mezi kdekoli. Myslim, ze budes rada i za turist visa pokud na nej vubec dosahnes.
Vzdyt Jack se stydi priznat i to, ze je slovak.
Jen si tu kecejte 🙂 Ja necestuju abych vsude vydelal a jen pro prachy a prachy jako vy tady.Chodim po svete abych mohl cestovat a mezi tim si i neco vydelal
???
Zdravím je niekto v australi cez visa Skilled Migration? Alebo nejaké pracovné skúsenosti pre vysoko-školákov s titulom z CZ/SVK? 🙂
Máš už víza, alebo len zisťuješ? Aby si dostal visa skilled, musíš mať obor, ktorý vypísali na zozname žiadaných. Ak máš niekoľko ročnú prax, máš šancu ich získať. Absolventi, ktorí neštudovali v AU, a ešte nepracovali, toto vízum väčšinou nedostanú.
To je kruté, neají mladým příležitost.
Tituly z CZ/SVK jsou bezcenne.
tak, tituly v cz/sk jsou bezcenne. Vi se tam moc dobre, ze jsem „cheatters“ a tak takovym papirum neveri. Na druhou stranu se o nas vi, ze jsme pracoviti a nejsme uplne blby a tak jako pomocna sila do kuchyne, nebo jako cisnik – pro zacatek
Len zisťujem lebo som tu nenašiel žiadne info o Skilled visa, pretože nechcem tam isť iba na rok ale skúsiť tam žiť buď AU alebo CANADA. Môj odbor sa nachádza v tom zozname dokonca viackrát, resp. viac pracovných pozícií. Pracovné skúsenosti zatiaľ v odbore nemám ale presun do zahraničia plánujem tak o dva roky, takže dotiaľ nejaké nadobudnem.
Skilled visa sa delia ešte na permanent a sponzorované. Na permanent potrebuješ aspoň 60b, nasponzorované si musíš nájsť ešte sponzorstvo. Potrebuješ na to test IELTS minimálne na 6.0 tzn. nesmieš mať známku nižšiu než 6.0 zo všetkých okruhov a to je za nula bodov.
http://www.visabureau.com/australia/immigration-points-test.aspx
Takže ak vezmeme do úvahy bodový systém vs najvyššia pravdepodobnosť, že by si dostal Skilled visa by bolo:
Mať 25-32 rokov, aspoň Bc. vzdelanie ktoré by ti v AU uznali, tvoje povolanie je vypísané na liste žiadaných, IELTS min. 6.0 (B2 a vyššie) a máš aspoň 3 roky pracovných skúseností v danom obore… a to ešte nie je nič oproti tomu, čo človeka čaká ďalej. Zháňanie referencií od každého zamestnávateľa, písanie career episodes, behanie po úradoch, doktoroch… Snáď už máte reálnejšiu predstavu, čo to asi obnáša. Skilled visa stojí pre hlavného žiadateľa teraz 3600 AUD.
http://www.immi.gov.au/work/pages/work.aspx
http://www.immi.gov.au/Work/Pages/visa-options-comparison-charts.aspx
http://www.immi.gov.au/Work/Pages/skilled-occupations-lists/skilled-occupations-lists.aspx
🙂 prehlidka naivity zde me prekvapila :). Ex emigranti se vraci zpet do cz/sk. Tedy..pokud mohou. Nekteri, kteri tam maji jiz vnoucata – tem se vraci opravdu jen tezko. Zila jsem v Sydney, jiz jsem na northern beaches mela i svuj apartment.. neco o tom vim.
Nenechte se odradit, rozhodne se tam lette podivat, ale PAMATUJTE ze „EXPECTATIONS are killers“. Proste cestujte, pokuste se pracovat, ale NARAZ celou rodinu (i kdyby se vam to melo povest..) nepresazujte. Ne jedno dite pak z takoveho rodicovskeho rozhodnuti ma trauma a nekonci to dobre.
taky mame plno homeless v sydney hodne cizincu jo nikdo na svete na chude neceka chudy clovek v CR zustane chudy v Australii jak se rikalo v CSSR do hospody bez penez nelez uklizecky mame hodne z Filipin a hodne emigrantu posilaji do Kambodze
http://www.chcidoaustrálie.cz – mate-li nějaké otázky, tak nás kontaktujte, Austrálie je nyní naším domovem.
Všichni kdo se chtějí jednou podívat do AUS a na NZ tak se můžete obrátit na největší specializovanou CK na Austrálii a Nový Zéland v ČR – CK Australia Puzzle. Momentálně jsme zlevnili všechny zájezdy a služby, díky nižšímu kurzu AUD. Nenabízíme zprostředkování práce ani pracovních víz, na to jsou jiné agentury, my jsme tady přes zábavu a dovolenou. více na http://www.australiapuzzle.cz
Dobry den ,
Obracim se na Vas s prozvou o pomoc.
Mam za pritele Australana jiz rok a po navstevach a nepredstavitelnem mnozstvi penez utracenych za letenky , jsem se rozhodla pro studium anglictiny na jeden rok .
S pritelem jsme ovsem premysleli nad tim , jak by slo uskutecnit to, aby jsem v AUS po tom rocnim studiu zustala , proto se chci zeptat jestli by svatba vse vyresila ?
Predem moc dekuji za kazdou poskytnutou odpoved.
Neni problem, po svatbe aby jsi tam mohla zustat si musis vyridit tzv. bridging visa, ktere te opravnuje tam zustat a pracovat. Stoji 5000 aud a dalsich 300 za zdravotni prohlidky. Pak po vice nez 2 roky bude nad vami mit immigracni moc kontrolovat jestli bydlite spolu, platite spolecne ucty. proste jestli to neni fingovane. Po vice nez 2 letech muzes zazadat o permanent residency.. Ke svatbe potrebujete podpis 3 rodilych aussies, ze vas snatek je genuine……
http://www.bridgeclimb.com/an-iconic-event-the-first-official-wedding-at-the-top-of-the-harbour-bridge
http://www.bridgeclimb.com/climbs/the-wedding-climb ?
Ahoj, je tu někdo kdo si na vycestování a studium v AU musel půjčit? Pod 100 tisíc se (v kč) nevejdu jak jsem počítala abych vůbec přežila první dny… Nebo je austrálie jen pro bohaté? Tolik peněz dohromady nedám 🙁
http://www.australia.edu/admissions/Financial-Aid
http://sydney.edu.au/study/finances-fees-costs/fees-and-loans/international-student-loan-schemes.html
http://www.studentfinance.uwa.edu.au/loans/international-loan
http://www.finder.com.au/moving-to-australia/loans-for-non-residents
http://www.commbank.com.au/personal/can/student-banking/overseas-students.html
http://www.westpac.com.au/personal-banking/student-banking/s-international-students/
To je realita. AU je drahá. S tím je třeba počítat.
Ahoj, poradí mi tu někdo na začátky v Australii?
Vyplatí se rovnou zapsat na odborný kurz z ČR nebo jet jenom na AJ a pak si pobyt prodloužit přímo v Australii? Jak je to z prací, není problém se sháněním?
Chtěla bych studovat obor accounting nejdříve na college, pak případně na univerzitě.
Přemýšlím o nějakém větším městě Sydney, Melbourne, Perth, atd… 🙂
Chtěla bych vycestovat příští rok, na cestu budu mít zhruba 200.000,-
Děkuji za rady 🙂
Hello Kata
Here’s some info about studying (accounting) and working in Sydney –
studyinaustralia.gov.au
sydneytafe.edu.au/international-students
cdu.edu.au/international/sydney
studyinaustralia.gov.au/global/australian-education/universities-and-higher-education/list-of-australian-universities
australianuniversities.com.au/courses/sydney/study/accounting/campus/c/d/all-accounting/
australianbusinessreport.com.au/the-top-ten-australian-websites-for-jobs
gumtree.com.au – search ‘part time/casual work for students’
Good luck & enjoy your stay !
Primo na kurs… Doporucuji Perth ( moc levnejsi nez Sydney),WA je nejbohatsi stat.
Jinak 200k neni moc, o to musis vic pracovat….
„WA je nejbohatsi stat“
abc.net.au/news/2016-08-02/interest-rates-should-be-zero-in-wa-over-4pc-in-nsw/7681744
abc.net.au/news/2016-05-02/nsw-ranked-as-australias-best-performing-economy-report/7374568
Žije niekto z vás v Melbourne?
I am sure that someone ‚z vás‘ lives in Melbourne. Why do you ask ? (just curious)
Myslela som tým niekoho tu z diskutujúcich na Hedvábné stezce. Niekto, kto z ČR alebo SR odišiel žiť do Melbourne a zostal tam.
Ahoj, mohu se nekoho zeptat jak to udelal s finnancnim krytim ? dekuji
jak to presne myslis ? dekuji.
Zdravim vsechny co jsou v AU a aspon trochu se orientuji v Australskem pristehovaleckem pravu . Ma otazka zni , jako American budu mit problem ziskat pracovni povoleni,permanent residency nebo neco jak mame v USA tzv. Zelena Karta ? Budu mit stejny problem ziskat tohle pracovni povoleni jako lide z Ceska ,Polska a jinych chudych a malo rozvinutych zemi Evropy ,Asie atd? Nebo je mezi USA a Australii nejakej specialni rezim jako treba mezi staty v Evropske Unii ,nebo jak ma prej Australie a New Zeeland ,kdy Novozelandan prej bez nejakych vetsich problemu dostane pracovni vizum v Australii a naopak . Jak se divaji Australene na Americany ? Take jim ohledne prace a staleho pobytu hazeji klacky pod nohy a snazi se jim to maximalne zneprijemnit a odradit je od vyrizeni te permanent residency jako treba Cechum ? …Diky za odpoved Honza
Ahoj, pro US citizens funguji Working holiday visa, jinak to chce sponzora, au partnera nebo zadat na individual skilled visa (tak jako to maji vsechny ostatni zeme – krome jiz zmiovanych Kiwis teda). Zalezi na Tvem povolani, urovni anglictiny a taky veku.
Pokud bys to myslel se stehovanim a praci do AU vazne, tak nejlepsi bude kdyz zkontaktujes migracniho pravnika. Doporucuju Martina Udalla (cesko-australsky pravnik se zamerenim na immigration) – vyrizoval mi trvaly pobyt i obcanstvi
Jako obcana USA te budou respektovat uplne jinak nez vychodni Evropu. Trochu me zarazi proc jako Yankee nejednas primo s australskymi urady nebo nehledas info na australskych diskuzich a ztracis cas v teto zumpe (septic tank).
Ahoj, od dubna žijeme s manželkou v Melbourne. O našich zážitcích, postřezích, shánění bydlení a práce píši blog:
http://korhon.blog.idnes.cz/
Třeba vás zaujme, pobaví, nebo tam najdete odpověď nebo inspiraci. Díky a krásný den.
Australie ma svoje specifika proti jinde. Australie ma nejvice jedovatych potvor, takze kdo zvlast zije mimo mesto, ci podnika vylet musi byt vice na pozoru. Australie je silne byrokraticka, a to rekl bych vice nez USA. Emigrace tak z CR je do AU pro vetsinu lidi tezsi. Do USA alespon vyhraji green card. Nelegalni pobyt je uprimne uplne na velke H… ano lze prodluzovat, zase prodluzovat, vymyslet figle, nekde i jen vycestovat vedle, zase prijet zpet atd. Nevyhoda toho vse je, ze co clovek tam vydela, koupi napr auto, TV, PC… to vse mu muze propadnout, staci jeden problem s uradem a je hotovo. Zabavi a propadne vse. Jako ilegal nejde free cestovat napr do Asie. Vyjedes, ale nevis zda se tam pak vratis zpet, treba te nepusti a papa vse ti tam zustalo.
AU je pro radne lidi, co vice dodrzuji pravidla. Ja volim USA, tam se da snadneji dostat a muzete smajdat po NYC raz dva 🙂
V chude CR take neni zivot spatny, pokud clovek umi a ma nejaky ten milion vydelan, ma se realitivne dobre a take fajn cestuje 🙂 Ze je CR kapitalisticka, mafie? Pokud neni blb, ma sikovnou praci, tak cele dny se muze kyvat na zidly, cumet na film a brat za to i rozumne penize 🙂 A co dovolena? Kolik da firma v Australii dovolene? Kolik da dovolene v USA? Jste radi za 14dnu? v CR lze dnes mit dovolenou klidne 35dnu tj i mesic a pul na cestach a v poho 🙂 Rekne to Amik v USA, hele jedu na mesic tam do Asie vis… a budou myslet ze je mimo 😀
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
Olinalá: poklad na konci světa
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou. UKONČENO
Nové články
Olinalá: poklad na konci světa
Neznámá Mauritánie
Vánoční trhy od Brém až po Berlín.. a mnohem dál
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.