Zdravím všechny cestovatele,
chtěl bych poprosit o radu ohledně cesty z Bali (jedno odkud) na Borneo, kde chceme pokračovat v cestování z Kutchingu na sever před Brunej do Kota Kinabalu.
Rádi bychom se dostali na Borneo lodí. Má s tím někdo zkušenosti z nedávné doby??
Budu rád za jakoukoli radu.
Ne, neni to mozne. Zadna komercni lod z Bali neobeplouva cele Borneo do Kuchingu. Pokud chces z Bali na Borneo, paj jedine let na Balikpapanu, nebo mozna nejaky trajekt. Lodi bych fakt nejel, kdyz jsou letenky za par korun.
Pravda napřímo tam nic není, ale je možné jet na indonéskou část a pak přejet do Kutchingu?? (Cestujeme dlouho, takže volíme radši levnější dobrodružství lodí 🙂
Balikpapapan – Kuching je absolutní BLBOST!!
1,Najdi si na netu jízdní řád PELNI …
2,Kuching – pravidelná busová doprava z Pontianak = Pontianak >PELNI
3,nevím co vás zajímá v Kuchingu, Sabbah je podle mně zajímavější ( i když Mulu je v Sarawaku 🙂 )
4.pokud vás netrápí čas, je poměrně zajímavá varianta Pelni na západní pobřeží Bornea – Balikpapan/Tarakan > pak možno tajetem do Tavau a jste v Mlajzii ….
5,pak by vás možná mohlo zajímat zajet z Samarinda lodí po Mahakan nahoru… Dál než do TiongOhang/Tion Buu nemá cenu – Cesta do Long Apari vhledem k ceně dopravy :-(,
5, podle reakcí lidí co jsem potkal je mnohem víc dole po řece než honě nahoře – je tam strašná spousta přistěhovalců z celé ID , kterí Dajacké tradice tvrdě válcujou
6, Z Tawau – je kousek do Semporna = nástupní místo na Mabul=nástupní místo na Sipadan
7,ze Semporna kousek do Sandakan ….
8, cestou na západ do Kota Kinabalu máte Gunung Kinabalu
9,pokud chcete navštívit Mulu – jednoznačně letecky !!! z Kuchng/Miri nebo KotaKinabalu/Miri …
Ze Surabayi nebo Semarangu se da dostat trajektem do Pontianaku a odtud pak autobusem do Kuchingu. Nejsem si ale jista, jestli je to PELNI. Spolecnosti je vic a jejich informace (a pokud maji weby) jsou spis v indonestine.
Tak jsme to riskli!
Pelni ship jezdí ze Surabaye do Pontianaku. Do Surabaye se dá snadno sehnat klimatizovaný dálkový autobus z Kuty a lístky na loď se dají zařídit také v Kutě přímo v kanceláři Pelni. Cena byla 275 tis. rupíí a celá cesta tak pro dva do Pontianaku nevyšla ani na 1700 Kč.
Ekonomická třída je ale MEGAPUNK!!!
Loď Binaiya, která tuhle trasu jezdí má kapacitu asi 960 míst a z toho je 920 economy class! (Těžko to ale dodržují)
Cesta trvala 52 hodin a místo na spaní má každý takové jaké si na začátku uhájí. My ubránili jednu z mála rohových sedaček na chodbě a lidi leželi a seděli celou plavbu na všech volných, možných i nemožných místech na lodi. Sociální zařízení téměř nula, smrad, jídlo které je v ceně, pro nezkušeného nepoživatelné.
Prostě HELL!
Blahopřeju 🙂
Jsem rád že se nic nezměnilo – je to peklo, je to indon, je to způsob jak se dostat na odlehlý místa za málo rupek.
Já jel svýho času Maumere-Makassar-PalePale-Balikpapan, vybojovaný místo v mezipatře na schodišti. Kdykoli znovu…
Klimatizovaný busy a letadla moc cestovatelských zážitků nepřináší …
Tip měsíce: Turecko
Top 10 míst v Istanbulu
Úchvatná krajina Kappadokie: skály tu připomínají obří údy
Zvláštní jezera v turecké střední Anatolii: Nar, Meke, Çıralı obruk
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
Snow Film Fest je po roce opět tady! Filmy plné adrenalinu, humoru, i dojetí přichází do vašich kin
Bangkokský chinatown – pravé srdce města
Saúdská Arábie jako neprobádaný klenot. Matěj Krč bude v Biu Oko vyprávět o svém putování
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.