Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro HedvabnaStezka.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých článků o zemích světa, cestopisy, reportáže. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s cestovatelskou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce HedvabnaStezka.cz
Ahoj,
doporučila bych vůbec se na vlaky nezaměřovat, dobře fungují a jsou levné BUSy. Vlakem se jezdí vesměs jen na Maču.
Nějaké dopravní info najdeš na http://www.cestovani.nafoceno.cz
Martin
Ahoj,jasně že v Peru funguje autobusová doprava,ale zažít jízdu vlakem přes Andy je taky zážitek,zjistil jsem,že funguje společnost Ferrocarril Central a nabízí výletní jízdy z Limy do Huancaya za přijatelný ceny,jenom z Arequipy do Puna,zdá se nic moc nefunguje.Trať z Puna do Cuzca,jakož i Macchu Picchu provozují PeruRail a pro cizince pěkně za draho.
Štěpánka
Martin:
Vlaky v Peru jsou opravdu drahé – trasa Arequipa – Puno – beznadějná, stejně Puno – Cuzco a zmiňované Machu Picchu. Rozhodli jsme vlak nebrat a i tak to bylo fajn. Autobusy mají jedinou vadu – cesta trvá nekonečně dlouho. Pro přesun bych volila včas zabookované vnitrostátní lety. Cenově při včasné rezervaci odpovídají lepším autobusovým společnostem.
Michal
Vlaky tam nejezdí, jen na Zmáčklou Piču a stojí kolem 3000 na naše, jeď busem se společností Flores, jsou levný a busy maj lepší než u nás.
Filip
Michal:
A jak je to s dopravou místním vlakem pro domorodce?třeba právě z Cuzka z nádraží San Pedro lokálkou přes všechny ty zigzag výhybky?(Turistické vlaky začínají až v Poroy,přímo z Cuzka nejezdí)Má cizinec šanci se do této lokálky dostat?
hola amigo, vlak Lima Huancayo jezdi dost nepravidelne kvuli zacinajicimu obdobi destu. Arequipa Puno uz 20 let nejezdi osobni vlak zustalo se pouze u nakladniho vlaku – skoda. Zdar Yarda
Filip
Yarda:
Zdarec,a nemá někdo zkušenost s jízdou vlakem přes Andy třeba právě z Limy do Huancaya,nebo nákladním vlakem z Arequipy do Puna?
Martin
Yarda:
Ahoj Yardo! Jaká je ta občasná nepravidelná frekvence spojů na trase Lima-Huancayo? 1x-2x týdně? a mimo období dešťů?
Dají se rezervovat lístky online třeba přes stránky Ferrocarrilcentral na tuto trať ?A také jsou určité informace,že výjimečně pro nějaké skupiny je vypravován charterový vlak z Arequipy do Puna.Dá se to někde zjistit,jestliže to provozuje PeruRail?
Díky za případné info.
Martin
Hola Martine,, odpovidam az ted byl jsem na expedici:-) do Huancaya to jezdi nepravidelne a pokusim se to zjistit a dam Ti odpoved. Z Arequipy do Puna osobni vlaky vubec nejezdi pouze nakladni. Naposledy jelosobni vlak pred 20 ti lety. Zdar Yarda
Martin
Yarda:
Ahoj Yardo,díky za případné info o spojích z Limy do Huancayo.A opravdu je to naprosto jisté,že z Arequipy nic nejezdí?Ani ty občasné charterové turistické spoje?A co takhle jet na nákladním vlaku,dá se to ukecat?
🙂 hola Martine 🙂 opravdu jsem si jist, ze nejezdi zadny osobni vlak z Aqp do Puna:-) nikdy jsem nezkousel premlouvat masinfiru at nas vezme na uhlak:-) Zde jezdi vlaky osobaky : Lima – Huancayo /zjistim kdy a jak/ zpet, Puno-Cusco zpet. Poroy – Aquas Calientes.
Hidro – Aquas zpet. Zdar Yarda
Martin
Yarda:
Ahoj Yardo,díky za zprávy.Třeba to na té trase Arequipa-Puno opravdu nějak jde,uplatit lidi od nákladního vlaku,nebo se vecpat do charteru(ten však opravdu jezdí zcela nečekaně)Co se týče spojů z Limy do Huancaya,nějaké info už z webovek mám,totéž u trati Huancayo-Huancavelica.A také jsem postřehl,že se tu někdo ptá na možnost jet lokálním vlakem přímo z Cuzka z nádraží San Pedro přes ty zigzag výhybky dál do posvátného údolí a ne až těmi turistickými vlaky z Poroy.Víš jako čech žijící v Peru o tom něco bližšího?
Jo a ještě v 90.letech jezdil vlak až do Quillabamby.
Aleš
Martin:
Na Machu Picchu už nejezdí jenom Perurail,ale také další společnost Inca rail,vlaky však začínají až v Ollantaytambo.Mají také levnější turistickou třídu.
Vypadá to,že přímo z Cuzka už nic nejezdí a jezdit nebude,protože je to rychlejší autobusem nebo taxíkem collectivo.Škoda,ta pomalá jízda z centra Cuzka přes ty výhybky okrajovýma chudýma čtvrtěma města s pěknými výhledy měla něco do sebe.
Pepa
Aleš:
Máš recht,ta krkolomná cigcag jízda z centra Cuzka byl nevšední zážitek,teda až na ty děti házející šutry do oken
Jenda
nevím, jak dnes, ale v r. 2007 mi v Limě jeden učitel poudal, že vlaky z Limy nahoru jezděj pro turisty jen na Vánoce a pak v létě, nevím přesné datum, ale je státní svátek. čili 2x ročně.
jemi
Preco chodit do Peru.Na trati Prievidza-Topolcany 44 km ide R 726 60 minut takmer po rovine a v dnesnej dobe.To uz len vlacik na Certovom nose vo vyske takmer 4000m ide pomalsie.U nas na Slovensku to nikoho ani netrcne.
tomi
Expres na Machu Picchu 103 km tri a pol hod.Topolcany-Prievidza 44km 60 minut.Otrasne ostuda EUROPY.
tiburon
Pro rok 2014 by to mělo být
Ferrocarril Central
Turistický provoz Lima – Huyancayo
Lima 07.00 – 19.00; Abr: 17, Jun: 27, Jul: 26, Ago: 29, Oct: 05, 31
Huancayo 07.00 Lima 19.00; Abr: 20, Jun: 30, Jul: 29, Sept:01, Oct:08, Nov: 03
Pravidelný provoz
Huancayo – Huancavelica – nedávno přerozchodováno na normální rozchod – od 24 ledna 2014 doprava zastavena pro povodně a sesuvy půdy.
Tacna – Arica – bez dopravy
Cuzco – Puno – charterový vlak několikrát týdně, nevím, zda letos jezdí, jinak 220USD a navíc mám dojem, že jel, jen když se sešli cestující
Cuzco – MP – Hidroeléctrica – jezdí skutečně dvě společnosti, Perurail dříve z Poroy, nyní mně to ukazuje nejdříve z Urubamby, když trať do Poroy má být v rekonstrukci. Incarail z Ollant. Do lokálního vlaku se normálně nedostanete. Úsek Cuzco San Pedro – Poroy včetně úvratí není provozován (sám jsem tam naposledy jel 2005), onehdy jsem našel nějaký rozvojový materiál podle kterého má být zrušen ve prospěch silnice (tedy jako obvykle likvidace toho nejzajímavějšího).
Jiné peruánské tratě (moc jich stejně není) jsou bez osobní dopravy již dávno, na úsek Arequipa – Cuzco jeden čas existoval také charter.
To je asi vše.
Imari
tiburon:
No to je škoda, že to všechno rušej, člověk už nestihne cestovat tím starým dobrým vláčkem pro domorodce z Cuzka do Macchu.
Hola amigo:-) neboj vlak na MP se nezrusi, ale z mistnima nebudes moci jet to bys musel byt mistni:-) Pojedes turistickym vlakem s ostatnima turistama.
Nova informace vlak Arequipa – Puno mozna zase zacne jezdit mela by ho financovat spolecnost Cerro Verde ktera zde tezi med.
Zdar
Imari
Yarda:
Zdravím Yardo,má ta společnost Cerro Verde na nějakých webovkách info o těch vlacích mezi Arequipa a Puno?
Karel
Yarda:
Jardo v Peru se jako může stát, že cizince odmítnou vzít do domorodého levného vlaku??
tiburon
Pro rok 2014 by to mělo být
Ferrocarril Central
Turistický provoz Lima – Huyancayo
Lima 07.00 – 19.00; Abr: 17, Jun: 27, Jul: 26, Ago: 29, Oct: 05, 31
Huancayo 07.00 Lima 19.00; Abr: 20, Jun: 30, Jul: 29, Sept:01, Oct:08, Nov: 03
Pravidelný provoz
Huancayo – Huancavelica – nedávno přerozchodováno na normální rozchod – od 24 ledna 2014 doprava zastavena pro povodně a sesuvy půdy.
Tacna – Arica – bez dopravy
Cuzco – Puno – charterový vlak několikrát týdně, nevím, zda letos jezdí, jinak 220USD a navíc mám dojem, že jel, jen když se sešli cestující
Cuzco – MP – Hidroeléctrica – jezdí skutečně dvě společnosti, Perurail dříve z Poroy, nyní mně to ukazuje nejdříve z Urubamby, když trať do Poroy má být v rekonstrukci. Incarail z Ollant. Do lokálního vlaku se normálně nedostanete. Úsek Cuzco San Pedro – Poroy včetně úvratí není provozován (sám jsem tam naposledy jel 2005), onehdy jsem našel nějaký rozvojový materiál podle kterého má být zrušen ve prospěch silnice (tedy jako obvykle likvidace toho nejzajímavějšího).
Jiné peruánské tratě (moc jich stejně není) jsou bez osobní dopravy již dávno, na úsek Arequipa – Cuzco jeden čas existoval také charter.
To je asi vše.
Jarda
tiburon:
Arequipa-Puno-Cuzco v roce 2015 nějaké charterové vlaky??
stano
Ola caballero,
Yardo bol som pred par dnami v Arequipe, ale kde je tvoj hostel…Rad by som sa tam stavil, keby som vedel adresu.
Hezký den, mohl by mi někdo říci, zda je tento rok v provozu vlak jedoucí z Sta.Teresa (konkrétně od Hydroelektrárny) do Aquas Calientes (=Machu Picchu Puebla)? Nevím, zda v r. 2010 nebyly koleje mezi Aquas Calientes a Sta.Teresa zavaleny. Z posledních let jsem zatím nečetla od nikoho potvrzení, že by pod Machu Picchu dorazil vlakem odsud , tj. od Hydroelektrárny. Jana
Po zničení mostu u Santa Teresy se tam tudy dostat na MP nedá (nebo jen s pomocí nouzové provizorní lanovky). Snad tam brzo postaví provizorní most. Asi bych se zeptal místních v Cuzcu, jak to aktuálně vypadá.
Lukáš
Libor:
No toho jsem se tak trochu obával.Budeme tam měsíc po tom co vzala most voda,jenže období dešťů ještě pokračuje tak je otázka jestli v tom počasí něco dělají…
Ahoj, nemusíš mít obavy, vlak normálně jezdí dle jízdních řádů Perurail.
Není a nikdy letos nebyla pravda, že by přes Sta. Teresa nebyl přístup k Machu Picchu. Nouzovou lanovku postavili pár hodin po pádu mostu a teď už tam stojí most pro pěší (viz foto níže).
Jediné, co tedy pád mostu způsobil je, že se poslední cca kilometr k nádraží u hydroelektrárny musí jít pěšky.
Pěkné dokumenty, já když si vzpomenu na cesty pana Václava Šolce po peruánských železnicích, to bylo jiný kafe a skoro zadarmo za pár starých solů, tehdy se jezdilo až do Quillabamba,samozřejmě i do Cerro de Pasco, Huancayo a Huancavelica,Arequipa a Mollendo a na jezeře Titicaca byl trajekt.
A pro po, neslyšeli jste o někom, kdo měl bláznivý nápad a šel pěšky celou trasu Pizzarovi conquisty od přístavu Tumbes až do Cuzka dle starých záznamů z kronik ???
Nesmysl. Ten 2. odkaz je 4,5 roku starý a do Santa Maria bylo vyasfaltováno už v květnu 2012. Jestli někdy vyasfaltují a hlavně rozšíří silnici i dál, bude to lepší než dnes, ale pořád o hodně delší cesta než vlakem.
Ten 1. odkaz je o tom, že se vstup na MP přemístí dolů k řece a vzniknou i jiné trasy, aby se turisti trochu rozptýlili do většího prostoru. A budou se i jinak snažit omezit ucpávání davy turistů. To není nic zásadního, jen v hlavní sezóně tj. červenci a srpnu to pomůže od ucpávání cest.
Ohledně vlaků na MP – většinou z Olla, vlaky IncaRail z Poroy a některé přímo z Cuzca. Společnost Machu Picchu Train už neexistuje – sloučena s PeruRail.
Pro místní se občas nějaká ta lokálka vypraví (viděli jsme jednou pár vagonků s dieselovkou odjíždět ze San Pedra nahoru směr Poroy), škoda že cizinci tohle nemůžou využívat-jen ty turistické vlaky
S vlaky je to tak jak píše Libor výše: naprostá většina vlaků k Machu Picchu končí resp. začíná v Ollantaytambo. PeruRail má několik vlaků až do Poroy (asi 20 minut od Cuzco). Jízdní řády vlaků jsou zde: http://www.perurail.com/destination-machu-picchu, http://incarail.com/itinerarios.html.
Z Ollantaytambo to trvá do Cuzco kombíky necelé 2 hodiny.
Kdo se chce projet přes hory i tropy, projít a ušetřit, může na Machu Picchu přes Santa María a Santa Teresa. Obnáší to i 12 km dlouhý pochod nebo cestu vlakem ze stanice Hidroeléctrica (v říjnu 2015: 28 USD). Cesta z Cuzco zabere celý den a je moc hezká.
Petr
A bude obnoven provoz vlaků z Aguas Calientes do Quillabamby ??
Lubor
Tenhle úsek zcela zdemolovala povodeň a sesuvy půdy v roce 1998 při katastrofách El Nino, úsek hydroeléctrica-Quillabamba již nikdy nebude obnoven.
tiburon
úsek hydroeléctrica-Quillabamba již nikdy nebude obnoven.
Aniž bych si dělal o perspektivách tamní železnice jakékoliv iluze, zrovna nyní se v peruánském parlamentu projednává zákon o podřazení rekonstrukce tohoto úseku pod projekty národního zájmu, což nemusí, ale eventuelně může znamenat něco jiného. Souvisí to zřejmě se snahou o rozmělnění přístupových tras k MP.
Alasa
pro Yardu : je nějaká možnost svézt se charterem po trati Arequipa-Puno ??
tiburon
Yarda vám třeba napíše něco jiného, ale obvykle dobře informované švýcarské stránky nic veřejně přístupného nezmiňují; charter podle všeho jen na zvl. objednávku pro 40 a více osob. Bývalo to v občasné nabídce Trains Unlimited Tours, ale to je také pryč. Moc naděje, že by nějaký charter jel a podařilo by se Vám vykomunikovat, že by vás přibrali, nevidím, to už spíš zkusit vetřít se na nějaké cargo, ale to asi legálně nebude jednoduché a jinak záleží na personálu…
Igor
No možná při té latinskoamerické mentalitě a svolností k úplatkům by to mohlo jít nechat se svézt cargem po této krásné opuštěné peruánské trati.
Ahoj,
doporučila bych vůbec se na vlaky nezaměřovat, dobře fungují a jsou levné BUSy. Vlakem se jezdí vesměs jen na Maču.
Nějaké dopravní info najdeš na http://www.cestovani.nafoceno.cz
Ahoj,jasně že v Peru funguje autobusová doprava,ale zažít jízdu vlakem přes Andy je taky zážitek,zjistil jsem,že funguje společnost Ferrocarril Central a nabízí výletní jízdy z Limy do Huancaya za přijatelný ceny,jenom z Arequipy do Puna,zdá se nic moc nefunguje.Trať z Puna do Cuzca,jakož i Macchu Picchu provozují PeruRail a pro cizince pěkně za draho.
Vlaky v Peru jsou opravdu drahé – trasa Arequipa – Puno – beznadějná, stejně Puno – Cuzco a zmiňované Machu Picchu. Rozhodli jsme vlak nebrat a i tak to bylo fajn. Autobusy mají jedinou vadu – cesta trvá nekonečně dlouho. Pro přesun bych volila včas zabookované vnitrostátní lety. Cenově při včasné rezervaci odpovídají lepším autobusovým společnostem.
Vlaky tam nejezdí, jen na Zmáčklou Piču a stojí kolem 3000 na naše, jeď busem se společností Flores, jsou levný a busy maj lepší než u nás.
A jak je to s dopravou místním vlakem pro domorodce?třeba právě z Cuzka z nádraží San Pedro lokálkou přes všechny ty zigzag výhybky?(Turistické vlaky začínají až v Poroy,přímo z Cuzka nejezdí)Má cizinec šanci se do této lokálky dostat?
hola amigo, vlak Lima Huancayo jezdi dost nepravidelne kvuli zacinajicimu obdobi destu. Arequipa Puno uz 20 let nejezdi osobni vlak zustalo se pouze u nakladniho vlaku – skoda. Zdar Yarda
Zdarec,a nemá někdo zkušenost s jízdou vlakem přes Andy třeba právě z Limy do Huancaya,nebo nákladním vlakem z Arequipy do Puna?
Ahoj Yardo! Jaká je ta občasná nepravidelná frekvence spojů na trase Lima-Huancayo? 1x-2x týdně? a mimo období dešťů?
Dají se rezervovat lístky online třeba přes stránky Ferrocarrilcentral na tuto trať ?A také jsou určité informace,že výjimečně pro nějaké skupiny je vypravován charterový vlak z Arequipy do Puna.Dá se to někde zjistit,jestliže to provozuje PeruRail?
Díky za případné info.
Martin
Hola Martine,, odpovidam az ted byl jsem na expedici:-) do Huancaya to jezdi nepravidelne a pokusim se to zjistit a dam Ti odpoved. Z Arequipy do Puna osobni vlaky vubec nejezdi pouze nakladni. Naposledy jelosobni vlak pred 20 ti lety. Zdar Yarda
Ahoj Yardo,díky za případné info o spojích z Limy do Huancayo.A opravdu je to naprosto jisté,že z Arequipy nic nejezdí?Ani ty občasné charterové turistické spoje?A co takhle jet na nákladním vlaku,dá se to ukecat?
🙂 hola Martine 🙂 opravdu jsem si jist, ze nejezdi zadny osobni vlak z Aqp do Puna:-) nikdy jsem nezkousel premlouvat masinfiru at nas vezme na uhlak:-) Zde jezdi vlaky osobaky : Lima – Huancayo /zjistim kdy a jak/ zpet, Puno-Cusco zpet. Poroy – Aquas Calientes.
Hidro – Aquas zpet. Zdar Yarda
Ahoj Yardo,díky za zprávy.Třeba to na té trase Arequipa-Puno opravdu nějak jde,uplatit lidi od nákladního vlaku,nebo se vecpat do charteru(ten však opravdu jezdí zcela nečekaně)Co se týče spojů z Limy do Huancaya,nějaké info už z webovek mám,totéž u trati Huancayo-Huancavelica.A také jsem postřehl,že se tu někdo ptá na možnost jet lokálním vlakem přímo z Cuzka z nádraží San Pedro přes ty zigzag výhybky dál do posvátného údolí a ne až těmi turistickými vlaky z Poroy.Víš jako čech žijící v Peru o tom něco bližšího?
Jo a ještě v 90.letech jezdil vlak až do Quillabamby.
Na Machu Picchu už nejezdí jenom Perurail,ale také další společnost Inca rail,vlaky však začínají až v Ollantaytambo.Mají také levnější turistickou třídu.
Vypadá to,že přímo z Cuzka už nic nejezdí a jezdit nebude,protože je to rychlejší autobusem nebo taxíkem collectivo.Škoda,ta pomalá jízda z centra Cuzka přes ty výhybky okrajovýma chudýma čtvrtěma města s pěknými výhledy měla něco do sebe.
Máš recht,ta krkolomná cigcag jízda z centra Cuzka byl nevšední zážitek,teda až na ty děti házející šutry do oken
nevím, jak dnes, ale v r. 2007 mi v Limě jeden učitel poudal, že vlaky z Limy nahoru jezděj pro turisty jen na Vánoce a pak v létě, nevím přesné datum, ale je státní svátek. čili 2x ročně.
Preco chodit do Peru.Na trati Prievidza-Topolcany 44 km ide R 726 60 minut takmer po rovine a v dnesnej dobe.To uz len vlacik na Certovom nose vo vyske takmer 4000m ide pomalsie.U nas na Slovensku to nikoho ani netrcne.
Expres na Machu Picchu 103 km tri a pol hod.Topolcany-Prievidza 44km 60 minut.Otrasne ostuda EUROPY.
Pro rok 2014 by to mělo být
Ferrocarril Central
Turistický provoz Lima – Huyancayo
Lima 07.00 – 19.00; Abr: 17, Jun: 27, Jul: 26, Ago: 29, Oct: 05, 31
Huancayo 07.00 Lima 19.00; Abr: 20, Jun: 30, Jul: 29, Sept:01, Oct:08, Nov: 03
Pravidelný provoz
Huancayo – Huancavelica – nedávno přerozchodováno na normální rozchod – od 24 ledna 2014 doprava zastavena pro povodně a sesuvy půdy.
Tacna – Arica – bez dopravy
Cuzco – Puno – charterový vlak několikrát týdně, nevím, zda letos jezdí, jinak 220USD a navíc mám dojem, že jel, jen když se sešli cestující
Cuzco – MP – Hidroeléctrica – jezdí skutečně dvě společnosti, Perurail dříve z Poroy, nyní mně to ukazuje nejdříve z Urubamby, když trať do Poroy má být v rekonstrukci. Incarail z Ollant. Do lokálního vlaku se normálně nedostanete. Úsek Cuzco San Pedro – Poroy včetně úvratí není provozován (sám jsem tam naposledy jel 2005), onehdy jsem našel nějaký rozvojový materiál podle kterého má být zrušen ve prospěch silnice (tedy jako obvykle likvidace toho nejzajímavějšího).
Jiné peruánské tratě (moc jich stejně není) jsou bez osobní dopravy již dávno, na úsek Arequipa – Cuzco jeden čas existoval také charter.
To je asi vše.
No to je škoda, že to všechno rušej, člověk už nestihne cestovat tím starým dobrým vláčkem pro domorodce z Cuzka do Macchu.
Hola amigo:-) neboj vlak na MP se nezrusi, ale z mistnima nebudes moci jet to bys musel byt mistni:-) Pojedes turistickym vlakem s ostatnima turistama.
Nova informace vlak Arequipa – Puno mozna zase zacne jezdit mela by ho financovat spolecnost Cerro Verde ktera zde tezi med.
Zdar
Zdravím Yardo,má ta společnost Cerro Verde na nějakých webovkách info o těch vlacích mezi Arequipa a Puno?
Jardo v Peru se jako může stát, že cizince odmítnou vzít do domorodého levného vlaku??
Pro rok 2014 by to mělo být
Ferrocarril Central
Turistický provoz Lima – Huyancayo
Lima 07.00 – 19.00; Abr: 17, Jun: 27, Jul: 26, Ago: 29, Oct: 05, 31
Huancayo 07.00 Lima 19.00; Abr: 20, Jun: 30, Jul: 29, Sept:01, Oct:08, Nov: 03
Pravidelný provoz
Huancayo – Huancavelica – nedávno přerozchodováno na normální rozchod – od 24 ledna 2014 doprava zastavena pro povodně a sesuvy půdy.
Tacna – Arica – bez dopravy
Cuzco – Puno – charterový vlak několikrát týdně, nevím, zda letos jezdí, jinak 220USD a navíc mám dojem, že jel, jen když se sešli cestující
Cuzco – MP – Hidroeléctrica – jezdí skutečně dvě společnosti, Perurail dříve z Poroy, nyní mně to ukazuje nejdříve z Urubamby, když trať do Poroy má být v rekonstrukci. Incarail z Ollant. Do lokálního vlaku se normálně nedostanete. Úsek Cuzco San Pedro – Poroy včetně úvratí není provozován (sám jsem tam naposledy jel 2005), onehdy jsem našel nějaký rozvojový materiál podle kterého má být zrušen ve prospěch silnice (tedy jako obvykle likvidace toho nejzajímavějšího).
Jiné peruánské tratě (moc jich stejně není) jsou bez osobní dopravy již dávno, na úsek Arequipa – Cuzco jeden čas existoval také charter.
To je asi vše.
Arequipa-Puno-Cuzco v roce 2015 nějaké charterové vlaky??
Ola caballero,
Yardo bol som pred par dnami v Arequipe, ale kde je tvoj hostel…Rad by som sa tam stavil, keby som vedel adresu.
http://www.youtube.com/watch?v=U2pGlMYne2A
jízda v Andách vlakem
http://www.youtube.com/watch?v=KrtJcee3WFk
http://www.youtube.com/watch?v=qfK-ngjstJc
Hezký den, mohl by mi někdo říci, zda je tento rok v provozu vlak jedoucí z Sta.Teresa (konkrétně od Hydroelektrárny) do Aquas Calientes (=Machu Picchu Puebla)? Nevím, zda v r. 2010 nebyly koleje mezi Aquas Calientes a Sta.Teresa zavaleny. Z posledních let jsem zatím nečetla od nikoho potvrzení, že by pod Machu Picchu dorazil vlakem odsud , tj. od Hydroelektrárny. Jana
No problém vidím momentálně spíš v tom jak se dostat do Santa Teresy.Zda se že to odnesli most.Jedeme tam koncem března tak nevím jestli to stihnou nějak zprovoznit.http://www.peruthisweek.com/news-bridge-collapses-troubling-tourists-trek-to-machu-picchu-105387
Po zničení mostu u Santa Teresy se tam tudy dostat na MP nedá (nebo jen s pomocí nouzové provizorní lanovky). Snad tam brzo postaví provizorní most. Asi bych se zeptal místních v Cuzcu, jak to aktuálně vypadá.
No toho jsem se tak trochu obával.Budeme tam měsíc po tom co vzala most voda,jenže období dešťů ještě pokračuje tak je otázka jestli v tom počasí něco dělají…
Jano, přečti si odpovědi na vláknu, které jsi pro tuto celkem zbytečnou tázku založila:
http://www.hedvabnastezka.cz/diskuse/jizni-amerika/peru-vlak-sta-teresa-aquas-calientes-/
Ahoj, nemusíš mít obavy, vlak normálně jezdí dle jízdních řádů Perurail.
Není a nikdy letos nebyla pravda, že by přes Sta. Teresa nebyl přístup k Machu Picchu. Nouzovou lanovku postavili pár hodin po pádu mostu a teď už tam stojí most pro pěší (viz foto níže).
Jediné, co tedy pád mostu způsobil je, že se poslední cca kilometr k nádraží u hydroelektrárny musí jít pěšky.
http://www.dojizniameriky.cz/provizornimostMP.jpeg
Na trase Arequipa-Puno to vypadá na nějaké chartery
https://www.perurail.com/charters_routes.php
Slavné to časy někdejší státní peruánské železnice
https://www.youtube.com/watch?v=9HFf3iX7A18
https://www.youtube.com/watch?v=x4AjASZ6ze0
https://www.youtube.com/watch?v=LoFzsGE5zvU
https://www.youtube.com/watch?v=L7NRJid9Ho4
Pěkné dokumenty, já když si vzpomenu na cesty pana Václava Šolce po peruánských železnicích, to bylo jiný kafe a skoro zadarmo za pár starých solů, tehdy se jezdilo až do Quillabamba,samozřejmě i do Cerro de Pasco, Huancayo a Huancavelica,Arequipa a Mollendo a na jezeře Titicaca byl trajekt.
A pro po, neslyšeli jste o někom, kdo měl bláznivý nápad a šel pěšky celou trasu Pizzarovi conquisty od přístavu Tumbes až do Cuzka dle starých záznamů z kronik ???
Již v nedaleké budoucnosti dojde v případě Machu Picchu k zásadním změnám v přístupu jak přímo do lokality tak co se týče dopravy.
http://www.peruviantimes.com/22/the-master-plan-machu-picchu-reconceptualized/24058/
http://www.fertur-travel.com/blog/2010/peruvian-congress-pushes-for-new-road-access-to-machu-picchu/1832/
Nesmysl. Ten 2. odkaz je 4,5 roku starý a do Santa Maria bylo vyasfaltováno už v květnu 2012. Jestli někdy vyasfaltují a hlavně rozšíří silnici i dál, bude to lepší než dnes, ale pořád o hodně delší cesta než vlakem.
Ten 1. odkaz je o tom, že se vstup na MP přemístí dolů k řece a vzniknou i jiné trasy, aby se turisti trochu rozptýlili do většího prostoru. A budou se i jinak snažit omezit ucpávání davy turistů. To není nic zásadního, jen v hlavní sezóně tj. červenci a srpnu to pomůže od ucpávání cest.
Takhle cestoval M.Palin vlakem až do Quillabamba.
https://www.youtube.com/watch?v=NDif5EpuGVQ
https://www.youtube.com/watch?v=qnsdPoTnYWg
Cuzco-Quillabamba vlak
http://latino.foxnews.com/latino/news/2014/11/10/peru-plans-5-bn-rail-project/
Jak dobře funguje nyní v Limě metro ??
http://www.ferrocarrilcentral.com.pe
http://www.perurail.com
Ohledně vlaků na MP – většinou z Olla, vlaky IncaRail z Poroy a některé přímo z Cuzca. Společnost Machu Picchu Train už neexistuje – sloučena s PeruRail.
Už jsme nedávno diskutovali, že IncaRail jezdí podle svého webu jen z Ollantaytamba a některé vlaky PeruRail jedou z Poroy ale ne z Cuzca. Ty, cos tam viděl, mohly být jen záloha.
http://www.hedvabnastezka.cz/diskuse/jizni-amerika/vstup-na-machu-picchu/?page=2#post-251514
Pro místní se občas nějaká ta lokálka vypraví (viděli jsme jednou pár vagonků s dieselovkou odjíždět ze San Pedra nahoru směr Poroy), škoda že cizinci tohle nemůžou využívat-jen ty turistické vlaky
S vlaky je to tak jak píše Libor výše: naprostá většina vlaků k Machu Picchu končí resp. začíná v Ollantaytambo. PeruRail má několik vlaků až do Poroy (asi 20 minut od Cuzco).
Jízdní řády vlaků jsou zde: http://www.perurail.com/destination-machu-picchu, http://incarail.com/itinerarios.html.
Z Ollantaytambo to trvá do Cuzco kombíky necelé 2 hodiny.
Kdo se chce projet přes hory i tropy, projít a ušetřit, může na Machu Picchu přes Santa María a Santa Teresa. Obnáší to i 12 km dlouhý pochod nebo cestu vlakem ze stanice Hidroeléctrica (v říjnu 2015: 28 USD). Cesta z Cuzco zabere celý den a je moc hezká.
A bude obnoven provoz vlaků z Aguas Calientes do Quillabamby ??
Tenhle úsek zcela zdemolovala povodeň a sesuvy půdy v roce 1998 při katastrofách El Nino, úsek hydroeléctrica-Quillabamba již nikdy nebude obnoven.
úsek hydroeléctrica-Quillabamba již nikdy nebude obnoven.
Aniž bych si dělal o perspektivách tamní železnice jakékoliv iluze, zrovna nyní se v peruánském parlamentu projednává zákon o podřazení rekonstrukce tohoto úseku pod projekty národního zájmu, což nemusí, ale eventuelně může znamenat něco jiného. Souvisí to zřejmě se snahou o rozmělnění přístupových tras k MP.
pro Yardu : je nějaká možnost svézt se charterem po trati Arequipa-Puno ??
Yarda vám třeba napíše něco jiného, ale obvykle dobře informované švýcarské stránky nic veřejně přístupného nezmiňují; charter podle všeho jen na zvl. objednávku pro 40 a více osob. Bývalo to v občasné nabídce Trains Unlimited Tours, ale to je také pryč. Moc naděje, že by nějaký charter jel a podařilo by se Vám vykomunikovat, že by vás přibrali, nevidím, to už spíš zkusit vetřít se na nějaké cargo, ale to asi legálně nebude jednoduché a jinak záleží na personálu…
No možná při té latinskoamerické mentalitě a svolností k úplatkům by to mohlo jít nechat se svézt cargem po této krásné opuštěné peruánské trati.
Na PeruRail již mají nějakou novou nabídku na rok 2017 patrně je to drahý spací vlak ve směru Cusco-Puno-Arequipa a zpět :
http://www.perurail.com/trains/belmond-andean-explorer/
Nějakou dobu se pojede mašinou k Machu Picchu jenom z Ollantaytamba :
http://andina.pe/ingles/noticia-machu-picchu-train-route-changed-due-to-heavy-rains-694926.aspx
Jinak doporučuji přespání v Ollantaytambu, jednak je to krásné městečko, je tu méně turistů i ušetříte 1-2 h spánku 🙂 Více fotek i info zde: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=507440456321936&id=496956674036981
https://web.facebook.com/Cestujeme-po-Peru-496956674036981/
Informace o jízdách transandského luxusního nočního vlaku Cuzco-Arequipa
https://www.perurail.com/schedules/belmond-andean-explorer/
https://www.perurail.com/trains/belmond-andean-explorer/
Nejvýhodnějším způsobem dopravy mezi městy je doprava autobusem – https://tp.media/r?marker=15048&trs=69816&p=1764&u=https%3A%2F%2F12go.com%2Fen%2Ftravel%2Fperu&campaign_id=44
Tip měsíce: Mauricius
Mauricius … tak trochu jiná pracovní cesta
Jak prožít na Mauriciu několik měsíců života?
Nejlepší tipy co vidět a zažít na sopečném ostrově Mauricius
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou. UKONČENO
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
Do Španělska za historií, vínem a dobrým jídlem
Švýcarsko s dětmi. Trek po loukách a chatách nad údolím Nendaz
ROZHOVOR: Radek Jaroš – Izolované hory světa jako cestovatelský cíl
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.