Malajsie, Brunej, Filipíny a Indonésie

Ukončení letu na přestupu Bangkok

Míra

Potřebuji radu! Co musím udělat a jak abych mohl při přestupu v Bangkoku ukončit let a nemusel letět až do Kuala Lumpur (Malajsie). Máme tady hrozně dlouhý čas a já chci stejně zůstat v Thajsku. Co kufry, které budou odbaveny až do KUL?
Jednou jsem to musel řešit při letu ze Států a stálo mě to hrozný ranec!
Díky za rady

Zkušenosti čtenářů

PaV

Nejjednodušší rada je „zdravotní problémy“ (nekončící průjem) např. Cabin crew či poté ýdžent na tranzitní přepážce Ti to ZADARMO zařídí. Musíš tvrdit, že tam máš v místě relatives nebo friends (aby se mohli zříct povinnosti o Tebe dál pečovat). Přebukují Ti na později poslední segment/y. Na ně/j pak už kašli. Důležité je, abys už pak neměl s nimi zpáteční letenku opačným směrem a nemusel to následně řešit a vysvětlovat. Bagáž obvykle doručí k reklamacím zavazadel:-) Odmítni lékařské ošetření – vymluv se, že ho absolvuješ individuálně s relatives:-)

Jana

Mira, ako to dopadlo? Mam rovnaky problem, ale chcem zostat v Hongkongu.

turista

Pokud tam máš hodně času, tak hned při check in řekneš, že se chceš podívat do města a že někomu vezeš nějaký dárek, takže hceš kufry odbavit jenom do Bangkoku, druhá možnost je vzít si zavazadlo, které se ti vejde na palubu avytoupit

Petr
turista:

Tyhle rady jsou nejlepší…
Pokud někdo vynechá jakýkoli segment (let) na cestě TAM, tak riskuje, že se mu automaticky stornuje i zbytek itineráře a bude si muset koupit další letenku aby se dostal do Evropy.

Jana
Petr:

Hej, presne tak..ocenila by som info o ne/vydarenom pokuse, nie radu typu „skus toto“, lebo x podobnych vyhovoriek, ktore nemusia byt k prospechu celej veci, vymyslim aj sama.
Este som zabudla dodat, ze nam nevadi zrusenie zvysku letenky, ani v povodnom plane sme ju nechceli pouzit celu (around the world ticket platny rok s poslednym letom ako navratom do miesta startu. my chceme cestovat este trosku dlhsie, len predposledny let chceme prerusit v mieste prestupu).

Jana
Petr:

Hej, presne tak..ocenila by som info o ne/vydarenom pokuse, nie radu typu „skus toto“, lebo x podobnych vyhovoriek, ktore nemusia byt k prospechu celej veci, vymyslim aj sama.
Este som zabudla dodat, ze nam nevadi zrusenie zvysku letenky, ani v povodnom plane sme ju nechceli pouzit celu (around the world ticket platny rok s poslednym letom ako navratom do miesta startu. my chceme cestovat este trosku dlhsie, len predposledny let chceme prerusit v mieste prestupu).

Jana

Hm, citala som dost nazorov v zmysle, ze je prakticky nemozne ukoncit let v mieste prestupu bez financnych sankcii, pretoze a) aerolinky sa brania strategii tzv. hidden city ticketing, b) checkin batoziny je mozny len do finalnej destinacie, lebo nic ine system pracovnikovi nepovoli (jedine vystavenie novej letenky, co nie je gratis), c) sice tta nikto nemoze prinutit nastupit na navazujuci let a v pripade no show batozinu z druheho lietadla vylozia, ale je tazke vyzdvihnut si ju a extra administrativa moze byt spoplatnena + v pripade listka economy niektore spolocnosti uctuju velke penale za no show (napr. Cathay Pacific) a automaticky zrusia vsetky zostavajuce lety na tej letenke.
Nasla som lrn fantasticke nerealne rady, preto by ma zaujimal, ci sa to niekomu aj realne podarilo bez pridanych nakladov a zbytocnych opletaciek. Nie v USA, kde pri transfere zo zahranicneho na domaci let treba batoh vyzdvihnut kvoli customs a nacheckovat znovu po kontrole.
Mame velke batohy, alternativa len kabinovej batoziny nie je schodna.

Petr
Jana:

Někdy 2008 jsem vzal rodiče (70 a 73) do USA. Letěli jsme do NY s ČSA a letenka vyšla výrazně levněji letět z Krakowa (Krakow-Praha-NY a zpět), tak jsme spojili příjemné s příjemným a udělali si výlet do Krakowa.
Při cestě zpět jsme zašli na tranzitní přepážku ČSA v Praze a sdělili jim že do Krakowa už budu pokračovat jen já, protože jsem tam měl auto, které jsem musel vyzvednout.
Bez problémů a bez sankcí. Během 30 minut měli zavazadla a jeli domů.
Ale šlo o poslední segment itineráře na cestě ZPĚT.

Při cestě TAM jsem to nikdy nezkoušel a ani mne to nenapadlo právě z toho důvodu, že vím že aerolinky si dost hlídají ono „hidden city ticketing“ a neměl jsem potřebu takhle riskovat, že zůstanu někde trčet, protože rezervační systém mi automaticky vystornoval zbytek itineráře.

Jana
Petr:

Parada, dakujem. Este sa mi vybavuje info, ze v EU su uz postihy cestujucich v takychto pripadoch zakazane, ale je to neoverene info, musim to dohladat poriadne pre buduce pouzitie, v Azii nam to nepomoze.

Petr
Jana:

V principu máš samozřejmě pravdu, že by tě nikdo neměl nutit čerpat službu v plném rozsahu podobně jako tě nikdo v restauraci nenutí sníst všech pět knedlíků přestože sis je objednala.
Na druhou stranu aerolinky poměrně logicky tvrdí, že službu jsi si zakoupila v pořadí letů A-B-C-D-E a zpět a že obchodními podmínkami se kterými koupí souhlasíš tě mohou zavázat že v takovém pořadí musí být čerpána a sankce za porušení nejsou nic neetického. A zřejmě mají pravdu, resp. by to asi vyžadovalo soudní spor tento jejich názor zvrátit.
Stejně problematické je to s tím zákazem sankcí o kterém píšeš, který možná existuje… přiznám se že o ničem takovém nevím. Jednak jde o let mezi BKK a KUL tzn. zcela mimo jurisdikci EU a pokud by ti postornovali zbytek itineráře, tak na místě by jsi s tím asi nic neudělala a nezbylo ti nic jiného než si koupit další letenku a vše pak řešit přes ESC nebo soud doma.

turista
Petr:

pri ceste TAM nevim, pri ceste zpet jsem proste vystoupil s tim, ze jsem si vyzvednul zavazadlo, protoze jsem mel dost casu , a odjel jsem do meste, takze pri ceste zpet to jde urcite, TAM, nemam vlastni zkusenost

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: