Ahoj všici, byl někdo v Maroku tak, že si tam půjčil auto (nebo tam dojel)? Chtěla bych vědět, jak jsou sjízdné silnice třeba v oblasti Jebel Toubkalu, Ait-Benhaddou a dál na jihovýchod směrem k dunám a přes kaňony Ziz a Todra na sever k Fezu. Sice jsem se z různých webů dozvěděla, jak v království investují zběsile do silnic, ale po lednové zkušenosti z Kuby už se radši ptám, jestli není třeba offroadu :). Jestli to např. s Peugeotem Partner projedeme… Díky.
Ahoj Miso,
loni na jare jsme plne nalozenym obycejnym osobakem ujeli po Maroku asi 2 000 km, naprosto bez problemu. Ait Benhaddou, Merzouga, Atlas – vse perfektne sjizdne. Samozrejme ve mestech docela zmatek, ale to asi cekas 🙂
Děkuji mnohokrát, tak to už nezbývá jen se těšit.
Peugeot Partener je jedno z nejuzivanejsich aut v Maroku a mistni s nim jezdi i po pistach do mist, kde jeste neni asfalt. Jinymi slovy nedelej si zadne starosti s prujezdnosti silnic a cest. Letos od prosince neprselo takze i na ztracenych pistach v Atlase nejsou zadne skody zpusobene vodou. To, ze nektere cesty jsou uzke, je nutno brat jako fakt. Ale vzdy je mozno se vyhnout, Marokanci jsou v takovem pripade velmi ohleduplni a zrucni. Nejkrasnejsi mista objevis, pokud se vydas po malych cestach, ktere na mape mnhody ani nejsou znacene. Hlavni tahy maji provoz kolem mest husty, ale v celku neni problem. Ve mestech jed spise pomalu, zapomen na predpisy a prednosti a spise hledej opticky kontakt s ostatnimi ridici, kdyz udelas male gesto rukou at jede ten druhy, vzdy ti odpovi podekovanim.
Díky za super vyčerpávající odpověď. Super.
co bolo na mojej reakcii arogantne? len mi prislo zvlastne ze spominas kubu. ak by si spomenula napr. alzirsko, tunis, mauretaniu tak by mi to divne neprislo len kvoli tomu ze tam sa ta podobnost ciest da chapat. ale to je jedno. neboj sa. maroko je civilizovana krajina a cesty su uplne perfektne.
Ahoj,
já se přdávám, infrastruktura je v Maroku v překvapivě dobré kondici. Některé cesty, udávané v lonely planet byly dokonce vysfaltované, s nejmenším autem (Kia picanto) se dalo dostat víceméně všude. Naproti tomu jsme před cca čtyřmi lety museli kvůli záplavám a „unesené“ silnici objet asi 500km, protože silniční síť v Atlase je opravdu řídká. Nicméně to byl zřejmě jen jednorázový extrém. Hodně štěstí.
Ahoj, chystám se v září do Maroka na rodinnou dovolenou a objevil jsem dva cíle které bych chtěl navštívit jednak Khettara water irrigation system a jednak merzougu. Jelikož budeme bydlet v Saidii, chci si půjčit auto a zajet tam, našel jsem několik cest. Sháním tak informace, jak je to s půjčením auta, s cenami za benzín atp. Nemá někdo zkušenost jestli je lepší použít kombinaci silnic ze saidy A2, N15, N13, nebo N2, N17, N10, N13? Předem díky za radu. Honza
Saidia – Merzouga: prvni varianta pres: Oujda – Guercif – N13 – Errachidia – Erfoud atd. je 665 km. Druha variante pres: Oujda – Bouafra – Boudnif – source Bleu de Meski – atd. je 680 km, cili prakticky totez. Prvni varianta vede aridni zvlnenou krajinou, druha varianta presaharskou planinou (vychodni cast Plateau du Rekkam), pro nekoho nudna cesta, pro jine radost jet „nekonecnym“ prostorem s tim zvlastnim saharskym pocitem volnosti. Osobne bych asi jel jednou cestou tam a druhou zpet. Silnicni infrastruktura je v Maroku velmi dobra, jak jsem to psal pro Misu. Asfalt vede do Merzugy temer az pod duny. Cena nafty je 8,24 Dh/litr, benzin 12,- Dh/litr (zdrazeni od 02.06.2012).
Děkuji za informace. Nevíte ještě jak je to tam s půjčovnami? Honza
Pujcoven aut je tdy hodne, jak zastupci velkych mezinarodnich, tak i mistnich marockych, ktere nejsou o nic horsi. Po mych osobnich zkusenostech davam prednost mistnim. Pujceni lze domluvit bud pres Internet a nebo po prijezdu na miste. Jako kauci berou pujcovny otisk bankovni karty. Pri prebrani auta: 1)“Carte grise“; 2) Potvrzeni o platne technicke kontrole (nalepka na prednim skle + formular kontrolniho uradu; 3) formular pro konstat v pripade nehody; 4) telefonni cislo mobilu pujcovny; 5) Pojistku pro auto. Doporucuji dohlednout, aby pojista pokryvala vsechna rizika. Pojistka ale plati jen pro asfalt, jakmile se s normalnim autem vydas na pistu, pripadna skoda neni kryta. V pojistkach chteji mezinarodni pojistovatele spoluucast nekdy az do 13’000,- dirhamu, marocke pujcovny se spokoji se spoluucasti 6’000,- dirhamu (podzim 2010). Obecne se da rict, ze s pujcenim auta neni problem a je to nejlepsi zpusob jak si klidne projet Maroko vlastnim tempem.
My platili a Europecar za den necelych 30 Eur, vše bylo naprosto v pořádku, měli jsme úplně nové auto. Lze vrátit v jinném místě. Jsou tam i levnější místní, ale nechtěli jsme riskovat, že v případě bouračky, nebudem mít donrou pojistku nebo něco podobného.
Ja jsem si pujcovala auto, Logan a platila 270DH na den, zakladni pojistka.
Jinak kdyz jedes do Erg Chebbi a hledas-li prijemne ubytovani a event. vylet do pouste s prespanim v dunach, mohu ti poradit dobre misto, kde uz i nas znaji a skoro mluvi cesky take, ha ha.
Jinak ja bych take navrhovala jednu cestu dolu a druhou zpet, jak pise Charles.
Silnice jsou dobre, jen jezdi pomalu a dodrzuj rychlosti, policajti to hlidaji. Ale hlidaji i bezpecnost turistu, takze se neobavej, kdyz te zastavi, but v pohode.
Prieji prijemnou krasnou dovolenou, Maroko je nadhera. Ja tam jezdim leta, ted jsem se zase vratila a uz bych jela zase.
Tady se muzes podivat na kus Erg Chebbi a jine:
http://www.youtube.com/watch?v=t-vVmxCf_uU&feature=channel&list=UL
Děkuji Všem za informace.
Zdravím vás!
Vzhledem k tomu, že je tady vás více, co jste si půjčovali auto v Maroku, chtěl bych se zeptat – jak je to s tou kreditní kartou, o které všude na rezervačních systémech píšou, že je nutná?
Mám jen debetní kartu Master Card, ale alespoň je embosovaná. V případě, že by jim tedy stačila embosovaná debetní karta, je nějaký limit peněz na účtu musím minimálně mít, abych ji mohl na rezervaci auta použít?
Děkuji moc za odpověď. Listopadu letíme do Maroka a z těch půjčoven mám trochu strach, i co se týče všeho okolo toho pojištění.
Aj mňa zaujíma zjazdnosť ciest v Atlase a stav snehu, plánujem tam vyraziť v januári na štvorkolke. Možno mi aj poradíte nejaké pekné OFF tripy v pohorí/podhorí ktoré je možné zvládnuť aj v zime.
Maroko sme už na štvorkolkách absolvovali, bolo to však na jar. ďakujem za info
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150726081916789.465345.190734276788&type=3
Pardon, zle som zaradiľ príspevok:
Aj mňa zaujíma zjazdnosť ciest v Atlase a stav snehu, plánujem tam vyraziť v januári na štvorkolke. Možno mi aj poradíte nejaké pekné OFF tripy v pohorí/podhorí ktoré je možné zvládnuť aj v zime.
Maroko sme už na štvorkolkách absolvovali, bolo to však na jar. ďakujem za info
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150726081916789.465345.190734276788&type=3
Ja nevim jak to je s tim, ale rekla bych, ze pujcite-li si auto od mistni pujcovny, tak byste s tim nemeli nebo nemuseli mit problemy, da se to s nimi nejak dohodnout, zatimco od mezinarodnich pujcoven by to asi bylo tezsi.
jasne ze prejdes.cesty v maroku su fajn. a porovnavat kubu s marokom je kapanek divne
A jak to asi mám vědět, že je to divné srovnání, když jsem tam nikdy nebyla? Ale díky i za arogantní odpověď!
Navíc nesrovnávám, ale používám nemilých zkušeností k tomu, abych mohla predikovat další.