Austrálie

První let do Austrálie – vlastní transfer Kuala Lumpur.

Kalmon

Dobrý den,

Abych uvedl moji situaci – chystám se na první delší let do Austrálie, vše „na vlastní pěst“. S létáním nemám moc zkušeností a jednotlivé úkony spojené s létáním jsou mi tedy cizí.

Plánuji koupit letenku přes portál kiwi.com, letenka je za výhodnou cenu, akorát u jednoho přestupu že tří je poznámka „vlastní transfer“, jedná se tedy negarantovaný přestup na letišti v Kuala
Lumpur, konkrétně z terminálu Oman Air na terminál Malaysia Airlines. Na Kiwi píšou, že na přestup je dost času (+-3 hodiny). Vůbec ale nevím, co za ty 3 hodiny budu muset stihnout. Píšou tam i to, že při přestupu bude docházet ke kontrole víz….Nemáte někdo, s tímto konkrétně, nějakou zkušenost? Jak moc času potřebuji na pokrytí všech úkonů (přesun mezi terminály, kontrola víza apod…)

Dva předchozí přestupy při tomto letu jsou v Istanbulu a Maskatu, kde u nich vlastní transfer uveden není…

Případně zdali pro tak dlouhý let nezvazit spíše letenku s garant. prestupem, která je asi o 6-10 tis dražší….Mohl by mi s tímto někdo poradit? Mockrát děkuji.

Přeji všem krásný den,
Daniel.

Zkušenosti čtenářů

P.
Kalmon:

Nevím, jestli je tady přestup garantovaný, ale obecně na tyto společnosti (pro booking to dělá gotogate) jsou časté stížnosti, zvlášť pokud jsou změny.
Fakt chcete 1směrný let? Ty jsou většinou za podobné ceny jako zpáteční a navíc vás nejspíš do letadla do Austrálie nepustí, pokud neukážete nějakou letenku z Austrálie (v termínu, do kdy platí vízum). Pro nejnižší cenu bych při dostatku času letěl nízkonákladovými společnostmi, které bych si vyhledal třeba na kiwi, ale koupil přímo u aerolinky. Mezi lety bych si nechal rezervu aspoň 6 h. (raději 1 až 2 dny), ale stejně je riziko změn a může se to prodražit oproti běžné letence, zvlášť při změnách na poslední chvíli.

Kalmon
P.:

Dobrý den, mockrát děkuji za Vaši odpověď!! Pro mě jako pro začátečníka jsou to moc užitečné informace.

Abych vše uvedl na pravou míru:
Do Austrálie se chystám na výměnný pobyt (formou dobrovolnictví) vízum budu mít na 1 rok s tím, že po 3 měsících musím opustit zemi. V plánu je Nový Zéland, jenže ještě netuším přesně kam…to budu vědět až nejspíše během pobytu v Austrálii. Tedy alespoň tak jsem si to plánoval. Jak by jste situaci řešil vy? Někdo mi také říkal, že úředníkům stačí jen plán cesty bez samotné zpáteční letenky….

K samotnému letu – Podle toho, co píšete mi celkem sedí tato kombinace

https://www.google.com/travel/flights/s/Fag8v3erejgzHofA6

Je to let s celodenním přestupem, pak už jen zbývá k zakoupení letenka Melbourne – Adelaide, což už je v pohodě (odlety skoro každou hoďku)

Jak se Vám tato letenka zamlouvá? Je to dobrá volba? Zpáteční letenku tedy bphuz nechci, protože se nehodlám vracet hned…

P.
Kalmon:

Pokud bude návrat do 1 roku od odletu, mohlo by být nejlevnější koupit zpáteční letenku a pak posunout termín. Posunutí stojí asi do 4000 Kč (aspoň dle mých zkušeností před 6 a více lety), ale záleží na konkrétním tarifu letenky. To je třeba nastudovat před nákupem, kolik stojí a jestli vůbec lze posunout a jestli to lze až do 1 roku. Mohl by být i příplatek za změnu tarifu, pokud by byla malá flexibilita s datem cesty zpět a letenky by byly dražší (třeba jen v dané dny, záleží taky na předstihu nahlášení data odletu – čím dřív, tím menší pravděpodobnost příplatku). Letenka by se mohla koupit s návratem do 3 měsíců (aby nebyly problémy s 1. vstupem) a pak posunout odlet, ale tak, aby po návratu z NZ nebyl později než za 3 měsíce a případně posunout ještě jednou.

Ta cena s China Airlines je asi OK a je i nižší o den či dva dřív. Zpáteční by stála cca 1200 EUR, pokud se zvolí vhodný termín (např. 28.11.). U jiných aerolinek může být cena 1směrné letenky téměř stejná jako zpáteční a pak se zpáteční vyplatí ještě víc. Určitě ale bude působit na úředníky líp než letenka na Zéland. Nejlíp bude koupit ji na webu aerolinky, i když pokud by se dala koupit přes renomovanou firmu jako např. Student Agency, bylo by to OK a komunikace při změně v češtině. Za změnu mají ale příplatek (býval asi 700 Kč). U nejlevnějšího tarifu má China Airlines poplatek za změnu 100 EUR.

S takovým pobytem nemám zkušenost, ale pokud se nejedná o oficiálně schválený výměnný pobyt nebo přes agenturu, která se vyzná, budou téměř jistě problémy bez patřičné letenky ze země do 3 měsíců. Dokonce nebude stačit odjet třeba na týden na NZ nebo jinam, což považují za krátký čas. Takovým lidem další 3 měsíce nejspíš nepovolí, zvlášť když jsou mladí a z chudší země a tím pádem podezřelí z nelegální práce (mají na to statistiky). Otázka je, jestli nepovažují dobrovolnictví za ekvivalent práce (a tedy nelegální bez patřičného schválení). Může to být různé podle občanství daného člověka. Pokud ano, bude třeba říkat, že jde o cestování a můžou chtít doložit peníze a budou mít spousty otázek. To jsem při druhém vstupu za sebou zažil, ale já byl v pohodě, protože jsem byl pryč na 2 souostrovích na 7 týdnů a popovídal jsem o mé cestě vlastním autem. Tady nejde jen o úředníky v Austrálii, ale bez letenky nepustí ani do letadla, kde je nějaký plán cesty nezajímá.

Problém může být podobný i na NZ, ale tam asi ukážete zpáteční letenku. Pokud byste chtěl při letu do Austrálie ukazovat zpáteční letenku (tj. na NZ a z NZ zpět do Austrálie), je to stejné jako bez letenky. Musela by být 1směrná z Austrálie a zvlášť koupená cesta zpět, ale tam to finančně vyjde leckdy na stejno jako zpáteční.

A proč nechcete jet do Adelaide raději busem, který je levnější a uvidíte trochu té Austrálie cestou? Nebo stopem podél pobřeží (z Melbourne ale vyjet nejdřív busem). Kdysi jsem tento úsek jel stopem a lidi mě i párkrát pozvali na přespání domů.

Možná by na některé nejasnosti odpověděl Vráťa z Cairns, který tam má s manželkou agenturu Australia Best Study, což ho živí, ale zrovna je na dovolené v ČR, teď v Praze. Možná by se s ním dalo sejít osobně, ale za větší konzultaci by asi chtěl zaplatit. https://www.youtube.com/watch?v=Lg8CjkoV-8E

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: