Ahoj, jedeme na motorkách skrz Čínu, vím, že to není nejjednodušší řešení, ale potřebujeme se dostat domů a skrz Pakistán nás nepustí, tak hledáme vhodnou cestu. Nemá někdo nějaké zkušenosti? Čínská ambasáda nám přislíbila vízum, pokud budeme mít zvací dopis… neznáte někdo nějakou schopnou agenturu, která by se nás ujala? Je to ještě komplikovanější kvůli Tibetu. Každopádně děkuji za každou radu! Kristýna
To fakt chcete jet na motorkách přes Tibet, SZ Čínu a Kazachstán v zimě? Podívej se na průměrné teploty např. v Urumči (a to je celkem nízko položené):
http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cr%C3%BCmqi#Climate
Ten průjezd Tibetu se vám kvůli povinnému doprovodnému vozidlu s řidičem a průvodcem dost prodraží. Pokud nejste masochisti s nadbytečnými penězi, radši domů leťte.
Mám pocit, že je možnost auto nebo moto poslat z Indie nějak lodí. Někde jsem četl, jak se nějací motorkáři báli Pákistánu a nechali si motorky poslat a nebyla to zas až taková raketa… Co jsem slyšel o Číně a vlastním vozidle, tak je to tak pro pracháče a ne pro normální smrtelníky, snad nějakej placenej policejní doprovod…
odporucam zobudit sa, do ciny vam pravdepodobne nepovolia ani vstup s motorkou, import vozidiel je zakazany pokial nie si pracovnik ambasady, inak by tu uz mal kazdy cudzinec davno dovezenu lacnu ojazdeninu, dostat sa da jedine tak k autam po pracovnikoch ambasad alebo cinskej produkcii alebo oficialnemu dovozu novych vozidiel cez importerov s tym ze tieto auta su zatazene cca 100% clom kvoli comu moze byt nejake Mini produkovane v Europe drahsie nz daleko vacsie cinske BMW ci Mercedes
soferovat v cine taktiez nemozes s medzinarodnym vodicakom, Cina nie je clenom klubu krajin akceptujucich medzinarodny vodicak, musis si spravit cinsky, takze zelam prijemne snivanie a neskorsie prebudenie do reality
nevraviac o tom, ze ak budete aj stastni a pustili by vas do tibetu bez motorky (nie je nic nezvycajne ze tam cudzinca nepustia ani ako obycajneho turistu), tak jedine tak s platenym doprovodom v ramci package tour, takze mate dost usmevne predstavy o cestovani v cine, tibet a prekracovani hranic
ak chcete dat motorky tak rusko a kazachstan a mongolsko by mali byt realizovatelne, ale na cinu/tibet by som okamzite zabudol, vzhladom k cenam motoriek v indii je podla mna volovina si tam vozit vlastnu, jednoduchsie si vsade kupit lacnu ojazdeninu ci uz v Indii alebo Vietname podla toho aku trasu kto dava
co by bolo realistickejsie by bolo kupit si v Cine (jazdenu) motorku a jazdit na nej nelegalne bez cinskeho vodicaku, min. v ramci mesta je to viacmenej OK a robi to vacsina cudzincov (aj ked preferovane riesenie je elektromotor nevyzadujuci akekolvek doklady), ale medzimestske trasy navyse skrz celu Cinu by skor ci neskor skoncili urcite na policajnej kontrole
btw. kazda motorka musi mat zvlast doklad, bez ktoreho vam na oficialnych cerpackach ani nic nenatankuju, takze nielen ze nemate cinske vodicaky, musite mat este aj zaregistrovanu motorku v Cine aby ste vobec vedeli oficialne tankovat benzin, aj ked toto min. v pekingu ludia obabravaju falosnymi preukazmi kedze to ma kazdy viacmenej na haku, ale urcite by som sa na to nespoliehal pri jazde skrz Cinu a ta predstava ze by niekoho pustili sameho na vl. vozidle do Tibetu ci Xinjiangu je velmi usmevna
Zdravím po dlouhé době přispívajícího Markoffa. Tentokrát ale nemáš pravdu. Možné to je (včetně Tibetu) a existuje vícero cestovek, které přejezd zorganizují. Třeba tato, která vše hned v úvodu vysvětluje:
http://www.hiddenchina.net/web/eng/self_drive_tours_own_vehicle.html
Dále třeba:
http://www.chinaexploration.com/Overland/Silk-road-Tibet-Self-Driving-Tour.html
http://www.china-driving.com/en/itineraries/driving/
Zde jsou příklady českých cestovatelů, kteří před pár lety přes Čínu projeli vlastním autem:
http://www.oneland.cz/
http://www.czexpedition.cz/2012-09-pres-kundzerab-do-ciny/
Je to ale samozřejmě extrémně drahé a pro jízdu na motorce obzvlášť, protože se musí zaplatit navíc i doprovodné vozidlo s řidičem. Zajištění papírů trvá několik měsíců, takže pro Kristýnu to je nereálné asi i z tohoto důvodu.
na auta sa samozrejme docasne povolenie vybavit da (u motoriek by som bol skeptickejsi), len je s tym absurdne vela papierovaciek a ako som povedal chce to vybavit si aj cinsky vodicak, plus cesta do tibetu to este vyraznejsie komplikuje kde s tym je ese daleko viac papierovaciek, kedy vsetky tieto papierovacky nemusia nevyhnutne skoncit uspesne, financne obzvlast v pripade motoriek je to totalna volovina, je daleko jednoduchsie si kupit motorku v Cine nez riesit tieto papierovacky
ja nevravim ze je to nemozne (aj ked o motorkaroch som velmi nepocul), ale je to prakticky nerealne pre niekoho kto sa na taketo nieco pyta na Hedvabnej stezke, kedze aj na tom tvojom prvom odkaze pisu v podstate to iste co ja:
Theoretically China prohibits foreigners to drive-through with their own car, however, practically it’s indeed possible whether by car, motorbike, 4WD, jeep, motor-home or truck, but you will need special permits for each province your journey takes you. Apart from that, Chinese number plates and a temporary Chinese driving license are required. We can organize you all necessary permits but need a preparation time of around 3 months, so you will need to plan your trip quite some time ahead.
Since all this paper work is more or less the same, no matter for one or several vehicles, it is very costly for one vehicle, so in order to save money, it’s recommended to find like-minded people to share the costs.
Ahoj, díky za odpovědi… s těmi, co nás pošlou do Bohnic jsem počítala 🙂 Máme záštitu velvyslankyně, která nemá problém nás tam pustit… jen musíme najít agenturu, která by se toho nebála, ale bylo nám řečeno, že to jde. Tak snad to bude opravdu reálné. Čínu bychom neřešili, kdyby nám nezatrhli ten Pákistán a o jiné cestě nevím
Do Bohnic vás zatím nikdo neposlal. Jestli chcete čekat měsíce na vyřízení, zaplatit řádově nějakých 5-10 tisíc USD a pak jet na motorce v mrazech po občas zasněžených silnicích, tak si o to ale koledujete, podobně jako plánovaným přejezdem Balúčistánu na motorkách. Myslím, že vaši rodiče jsou rádi, že vám to Pakistánci zatrhli. Jestli stále sníte, další CK je tady:
http://www.cits.net/china-tours/special-interest/self-drive-tours/p071.html
Jiná cesta je: letecky. Možná by šlo poslat motorku lodí do Iránu. Jinak bych doporučil spíš vyrazit do Jižní Ameriky. Tam si takovéto cestování užijete bez obstrukcí, většinou na minimálně zaplněných silnicích a v krásnější přírodě.
Ahoj,
jelikož jsem jedním z Liborem zmiňovaných cestovatelů, kteří vlastním autem přes čínu projeli, mám o možnostech a cenách nějaké povědomí. Poměrně dlouho jsem si dopisoval s lidmi z různých agentur a zjišťoval možné itineráře a ceny. Pokud nemáte možnost průjezdu Pakistánem, zbývá vám pouze cesta z Káthmándú do Tibetu a poté přes Kašgar do Kyrgyzstánu (mezi Indií a Čínou žádné přechody otevřené pro cizince neexistují). Sehnat agenturu, která vám všechny potřebné papíry vybaví opravdu není problém, ale
1. pro tuhle trasu počítejte s cenou blížící se 10 tisícům dolarů
2. agentura musí všechny žádosti podat poměrně hodně dopředu, takže počítejte s minimálně třemi měsíci na zpracování
Je mi líto, pokud jsem vás zklamal. Čína je bohužel místo, kde se nádherné plány vytvořené doma nad google maps střetávají s tvrdou realitou asijské byrokracie asi nejvíc…
Souhlasím s klukama, kteří mají zkušenosti. Především permity do TAO se trochu prodraží (tibetská území a Tibeťany najdete ale i jinde než jen v TAO, zvažte tuto možnost) a zimní měsíce v Turkestánu (Xinjiangu) a na tibetské náhorní plošině vám bude zima….na motorce.
Ahoj, pokud by vás to zajímalo a pro případné další zájemce o takový výlet, tak přejezd Čínou na motorkách není problém, samozřejmě s agenturou a průvodcem. Cesta z jihu na sever 15-20 dní 80.000-100.000kč, bez větších problémů
Bez větších problémů? Jak dlouho bude trvat vyřízení? Částka je to za celou skupinu? Není to náhodou tak, že toto je jen za vyřízení povolení a v Číně budete doplácet za půjčení auta s řidičem (asi terénního) pro průvodce a jejich ubytování v hotelech a jídlo? Nebo jste sehnali průvodce, který pojede s vámi na vlastní motorce?
Cena je za jednoho a není v ní ubytování a jídlo za nás a průvodce. O všechno se stará agentura, takže se dá říct, že čínská část naší cesty bude naprostý luxus oproti zbytku 🙂 Ne že bychom to vyžadovali, ale holt to tam jinak nejde, pravidla jsou pravidla. Jinak pokud to někoho zajímá, tak agentura je Navo-tour a jsou nejflexibilnější a „nejlevnější“
Udělat si čínský řidičák na motorku stojí pár set RMB (DO 2000 CZK), ve velkých městech jako je Peking, Šanghaj, Kanton apod jsou testy i v angličtině. Případně lze na základě zahraničního řidičáku vystavit čínský (neplatí tam mezinárodní). To jen dodáš přeložený český řidičák, papír od doktora a uděláš písemnou zkoušku.
A hurá, nemusíš platit tisíce za průvodce apod.
Kristýno, vy jste taky museli dělat čínské řidičáky, ne? Na základě mezinárodního v ČLR řidit nesmíte.
jo, Kelsang ma pravdu, bud sa da spravit test v anglictine na pocitaci, kviz s viacerymi moznostami a mala by tam byt aj webkamera pre pripad podvadzanie alebo je eventualne mozne zvolit moznost spravit ho v cinstine s prekladatelom, kde ho prekladatel za paricny bonus spravne vyplni
inak si mslim ze si to kristina stale predstavuje velmi jednoducho, jedna vec je co cinania naslubuju a druha vec je potom realita ktoru zazije s dalsim doplacanim…
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
Dokonalé holení nejen na cestách
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.