Zdravím všechny cestovatele. Na letošní cestu do severního Norska na přelomu června/července hledáme 2 spolucestovatele. Cesta je 16 dní a povede až do Kirkeness. spaní venku, stany, auto – jak to půjde :-), Náklady na cestu, trajekty, dálnice apod. děleno počtem osob ve voze. Popis cesty zde – více info na mailu le*******@se****.cz
Severní Norsko 2015
27. – 30. 6. V prvních dvou dnech projedeme přes Německo, Dánsko do Švédska (dva krátké trajekty, tzv. „sweden ticket“: Puttgarden-Rodby a Helsingor-Helsingborg); přes Jönköping a kolem Stockholmu, dál po pobřeží Botnického zálivu. Třetí den dosáhneme švédsko-finského pomezí; podél řeky Tornio pojedeme Laponskem po finské straně přes Muonio. V Laponsku překročíme norskou hranici a vstoupíme do nejseverněší norské země Finnmarkenu. Navštívíme město Kautokeino, sídlo sámského parlamentu a podél řeky Tana /finsko-norská hranice/ přes Utsjoki dorazíme večer 4. dne anebo další den dopoledne na Tana Bru, most přes řeku Tana, významný bod na norské magistrále E6 a poslední možný přechod přes řeku, která ústí do Tanafjordu oddělujícího dva hlavní cile naší cesty, poloostrov Nordkinn a poloostrov Varanger v Barentsově moři.
1. – 6. 7. Následujících pět až šest dní chceme strávit v polárních pustinách Nordkinnu a Varangeru. Z vesnice Mehamn se pokusíme dvoudenním trekem dostat až na nejsevernější bod pevninské Evropy, mys Kinnarodden nebo na některý další, méně vzdálený výběžek Nordkinnu u Gamviku. Budeme se rozhodovat podle momentální situace. Na Varangeru dojedeme tundrou a kamenitým fjellem do přístavu Berlevag s výstupem na vrchol Tanahorn, navštívíme i další dva přístavy proslulé lodní trasy Hurtigruten na březích Barentsova moře: Batsfjord a ostrovní Vardo. Bude-li čas, zajedeme i do největšího města ve Finnmarkenu, Kirkenes na norsko-ruské hranici.
7. – 9. 7.
Zpáteční cesta z Vardo na jih má dvě varianty: po severním norském pobřeží přes Altu a Narvik, kolem ledovce Svartissen do Bodo nebo kratší a především rychlejší cesta vnitrozemím Finnmarky a Nordlandu, přes švédské Abisko do Narviku; získaný jeden den pak věnovat fjordům a ostrovům kolem Bodo.
10. – 12. 7. Posledních 2500 km opět má dvě varianty: přes pustiny švédských horských krajů Jämtland, Haerjedalen a Dalarna do Östersundu a odtud přes Falun, Stockholm a Helsingborg zpět do Prahy nebo stále po norské magistrále E 6 přes Trondheim a Oslo do Göteborgu a na trajekt v Helsinborgu.