Jedeme autem – stále máme jedno místo – jedu já – pracující studentka 22let s postarším párem, kteří již v Norsku několikrát byli… Předpokládané náklady při obsazenosti čtyřmi lidmi v autě je 10.000,-/osoba.
Neváhejte mne kontaktovat!!!
Všechny dotazy ráda zodpovím =) můj email: ha***********@gm***.com
Program: 27. – 30. 6.
V prvních dvou dnech projedeme přes Německo, Dánsko do Švédska (dva krátké trajekty, tzv. „sweden ticket“: Puttgarden-Rodby a Helsingor-Helsingborg); přes Jönköping a kolem Stockholmu, dál po pobřeží Botnického zálivu. Třetí den dosáhneme švédsko-finského pomezí; podél řeky Tornio pojedeme Laponskem po finské straně přes Muonio. V Laponsku překročíme norskou hranici a vstoupíme do nejseverněší norské země Finnmarkenu. Navštívíme město Kautokeino, sídlo sámského parlamentu a podél řeky Tana /finsko-norská hranice/ přes Utsjoki dorazíme večer 4. dne anebo další den dopoledne na Tana Bru, most přes řeku Tana, významný bod na norské magistrále E6 a poslední možný přechod přes řeku, která ústí do Tanafjordu oddělujícího dva hlavní cile naší cesty, poloostrov Nordkinn a poloostrov Varanger v Barentsově moři.
1. – 6. 7.
Následujících pět až šest dní chceme strávit v polárních pustinách Nordkinnu a Varangeru. Z vesnice Mehamn se pokusíme dvoudenním trekem dostat až na nejsevernější bod pevninské Evropy, mys Kinnarodden nebo na některý další, méně vzdálený výběžek Nordkinnu u Gamviku. Budeme se rozhodovat podle momentální situace. Na Varangeru dojedeme tundrou a kamenitým fjellem do přístavu Berlevag s výstupem na vrchol Tanahorn, navštívíme i další dva přístavy proslulé lodní trasy Hurtigruten na březích Barentsova moře: Batsfjord a ostrovní Vardo. Bude-li čas, zajedeme i do největšího města ve Finnmarkenu, Kirkenes na norsko-ruské hranici.
7. – 9. 7.
Zpáteční cesta z Vardo na jih má dvě varianty: po severním norském pobřeží přes Altu a Narvik, kolem ledovce Svartissen do Bodo nebo kratší a především rychlejší cesta vnitrozemím Finnmarky a Nordlandu, přes švédské Abisko do Narviku; získaný jeden den pak věnovat fjordům a ostrovům kolem Bodo.
10. – 12. 7.
Posledních 2500 km opět má dvě varianty: přes pustiny švédských horských krajů Jämtland, Haerjedalen a Dalarna do Östersundu a odtud přes Falun, Stockholm a Helsingborg zpět do Prahy nebo stále po norské magistrále E 6 přes Trondheim a Oslo do Göteborgu a na trajekt v Helsinborgu.
Ahoj Veroniko, Norsko me uz dlouho laka. Napis mi prosim mail. Dik Vojtech.
on*@ce*****.cz
Ahoj, mejl se mi vrací jako nedoručený… Můžeš napsat ty mne? ha************@gm***.com