Ahoj,
letos v cervenci se chystame s kamaradama do Ladakhu. A chtel bych se zeptat, jestli nekdo nema zkusenosti s klasicko cestou z Manali do Lehu. Napriklad jestli se misto v jeapu (buse) zarizuje uz odsud, nebo je to lepsi az na miste? Nacetli jsme toho pomerne dost, ale osobni zkusenost je osobni zkusenost, tak by nas zajimalo, jak takova cesta vypada. Trochu se bojime toho, ze po priletu do Dilli se behem jednoho dne dostaneme do manali a pak behem dalsiho dne budem prejizdet petitisicova sedla? Jsou ty prejezdy v pohode? Nebo nemel nekdo z vas treba nejake vetsi problemy s AMS (horskou nemoci)? Vim, ze to jsou kratkodoby pobyty v tyhle vysce, ale s petitisici nemame zadny zkusenosti. Neni treba lepsi vystoupit nekde po ceste v Darche, ktera ma kolem 3500 m, tam si zatrekovat a pak bud v darche nebo nekde dal po treku (vim, ze tam vede trek smer Padum) nastoupit zpet do busu (jeapu) – vic aklimatizovani? Teda jestli je to vubec mozny. Nevim jestli se v Manali nenaplnujou busy na plnou kapacitu, to by pak asi bylo tezky nekde pristupovat.
Diky moc, budem radi za kazdou radu a prispevek.
Honza
Ríšo,můžu mít taky dotaz:-).A co ta samá trasa na konci září?Jak to vypadá?Dík moc.Peťa
Září je dobrý čas na cestování v Ladakhu. Počasí bývá stabilní (když nepředvede něco neobvyklého jako v létě 2010), již mnohem méně turistů,hezký čas sklizně ječmene.. samozřejmě sněžit v horských sedlech může kdykoliv (i v létě), ale silnice Manali-Leh bývá obvykle sjízdná do poloviny-konce října. Kdybyste chtěli vědět více, prosím napište, rád odpovím. Risa
Děkuju moc.Chcem tam na tři týdny na přelomu září a října,takže z Lehu do Manali asi první týden v říjnu, tak snad to bude ještě sjízdné.Kdyby něco tak napíšem.Ještě jednou dík.Peťa
Ahoj Peťo, my jeli z Lehu do Manali 22.9.2007 a den po nasem prejezdu uz napadl snih a silnici zavreli. Jeden den jsme stravili v Keylongu, ktery se obvykle tranzituje, ale je to moc pekna vesnice. Bohuzel jsme v busu z Lehu dostali mista vzadu na kolech, kde nebylo vubec zadne misto na nohy a nevesli jsme se tam a jeste misto okna bylo jen kus krabice (takze bylo po vyhledech) a ze strechy tou krabici protekala nafta.S manzelem si misto nastesti vymenil malicky (dospely) nepalec, ktery mi potom asi 16 hodin sedel na kline, zatimco mi na rejoicky stekala nafta, ted mi to prijde vtipne, ale tenkrat se mi chtelo brecet:).V Keylongu jsme bydleli hned nad zastavkou v novem penzionku u strasne milych a vzdelanych lidi.
Ahoj,jejda,aha,tak koukám,že co člověk to různý názor.Ríša píše do půlky až konce října a Petra 23.září:-(.To ještě nebudem ani v Indii.Tak uvidíme.
Každý rok je samozřejmě jiný co se týká sněhu, ale obvykle se armáda snaží udržovat silnici sjízdnou co nejdéle kvůli zásobování. Sníh může napadnout kdykoliv i v létě a uzavřít na den-dva sedla. (obvyklé to je u Baralacha a Rothangu,kde navíc celé léto hrozí i sesuvy hlíny a uzavření silnice kvůli monzunovým deštům) Pokud se tak stane, vždy bývá možné dojet busem „pod sníh či zával“ přejít pěšky a na druhé straně pokračovat dopravou, která přijela z druhé strany. Doprava z Leh do Manali je možná a dostupná i džípy- kupujete si místo jako v autobuse (cena kolem 800-1200 Rs podle místa v autě)nebo si můžete pronajmout celý džíp (cca.7-12OOO Rs.) Džípy jsou rychlejší zvládnou celou trasu i za jeden dlouhý den (jen pozor na unavené-usínající řidiče), autobusy jedou dva dny. Státní autobusy zelené HP (což je ta drsárna, kterou popisuje Petra) nocují v Keylongu, soukromé autobusy nocují v Sarchu (stanové tábory.)R.
Děkuju za informace.Takže myslím, že máme šanci projet/projít:-).Ještě jednou dík všem!Peťa
Jojo, my jeli tema nejlevnejsima, protoze jsme jeli do Asie na dyl a fakt jsme dreli budget :), ale ted kdybych jela na mesic treba, tak si objednam dzip a neresim :). Jo, to je mozny, ze silnici pak zase otevreli, navic clovek nemuze Indum ani moc verit :). Kazdopadne si pamatuju usek, jak u cesty cekali obri supi a vsichni rikali, ze cekaji az nejaky autobus zahuci ze srazu, ze budou mit hostinu :). My jeli cestu do Lehu ze Srinagaru a v busu jsem jela na strane srazu, byla jsem vyplasena a cely den nejedla,zatimco Polaci pres ulicku se neustale ladovali susenkama atd. Ale na dalsi ceste sedeli naopak, na strane kde byl sraz a taky celou cestu nejedli, jen koukali pod kola:).
Nejlevnesi cesta busem do Keylongu, a tam pak stopnout truck a jet s nim. Podnikl jsem to a parada. Je to sice delsi jel jsem 3 dny, ale clovek pozna mistni ridice nakladaku a cestu si poradne uzije. Doporucuji
Ahoj Honzo, mam za sebou mnoho ladackých cest, rad povím, co vím. Napis mi na e-mail. R
ahoj Richarde, měl bych na tebe sice jednu, ale podstatnou zásadní otázku. Protože bych chtěl uskutečnit cestu Dilí – Leh (letecky), Leh- Dilí( po „silnici“). Dá se to uskutečnit ve druhé polovině dubna? Domnívám se, že asi v těch sedlech bude dost sněhu. Dík H
Silnice Manali-Leh bývá obvykle uzavřená do konce května ale i konce června, podle množství sněhu v tom kterém roce, největší problém bývá sníh v sedle Rothang (kousek za Manali) a pak v sedle Baralacha (nad Darchou)..Před polovinou června je průjezdnost cesty vždy nejistá, v polovině dubna nemožná! Na webu je indická stránka (v AJ) o sjízdnosti trasy Manali-Leh.(neznám odkaz, najdu-li doplním). Risa
Ríšo, moc děkuji za přesnou odpověď. Byl jsem tím téměř jistý. Poradíš mi nějakou alternativu směrem do kopců? Já totiž můžu jen v tom dubnu. Dík H
Ladakh je možná volba i v dubnu, některé treky jsou choditelné a je tam jen velmi málo turistů. Možná je i návštěva oblastí Nubra (sjízdné po celý rok) či Rupshu (jezera Tso Moriri, Tso Kar) a i po silnici Leh-Srinagar jde jet temeř celoročně až do Lamayuru. Nutný je let tam i zpět. (doporučuji rezervovat přímo u Jet airways či Kingfisher). Další možné oblasti pro návštěvu Garwal, Sikkim, Himachal, Kinnaur, oblast Nanda Devi. Pro více info napis na mail. Rad poradím. Risa