Blízký východ

Libanon – lety

Petra

Ahoj, zajímalo by mě, jestli máte někdo v poslední době zkušenosti s přímými lety z Prahy do Bejrútu. Snažím se už delší dobu najít nějaké přímé lety, ale zatím vždy se mi podařilo najít jenom lety s jedním nebo více přestupy. Přitom známí letěli dříve do Libanonu bez přestupů. Nevíte, jestli tedy došlo k nějakým změnám? Dá se těm přestupům nějak vyhnout?

Zkušenosti čtenářů

alena

Myslím, že ČSA do Bejrútu už nelétají. Chystám se do Libanonu začátkem října a hledám aktuální informace o cenách za ubytování, stravování, dopravu atd. Bohužel toho na netu moc není. Jestli máš nějaké poslední zprávy, dej prosím vědět.

jitka
alena:

Ahoj ,
náhodou jsem narazila na tuto diskuzi.Já jsem byla v Bejrutu 2011 v říjnu-sama žena středního věku a moc se mi tam líbilo.Hodně památek.lidi příjený a ochotný,let byl přímy s ČSA,jen ted po tom bombovem atentátu to asi bude napjaté.Jinak doporučuju,bylo to super…

jitka
alena:

ahoj honzo,
tak to jsem nevěděla,jen jsem chtěla přispět,pokud to zas bude jednou možné,kdo se chce vypravit do Bejrútu,stojí to za to.Já jsem takový cestovatel z leknutí,miluju cestování,ale jsem limitována rodinou,obvykle jedu tam kde mám známé z netu,mít přece jenom nějaký záchytný bod(v případě nouze jako samotný cestovatel).Mrkla jsem na tvůj profil,zajímavý a závidím cest.zkušenosti Jitka

Jan

ČSA na jaře kvůli konfliktu v Sýrii zrušila lety do Bejrútu.

Petra

Ahoj Jitko, dělám to úplně stejně, do Libanonu bych se strašně chtěla podívat teď v létě, znám tam pár lidí přes internet, takže si myslím, že kdyby něco, snad bych se na ně mohla obrátit…Akorát přesvědčit rodinu o tom, že je to úplně normální destinace je těžké. 😀 Kdyby jste prosím ještě někdo měl informace o tom, jak se tam dá letět, co nejvýhodněji, byla bych moc ráda. Na ČSA jsem psala, také mi řekli, že z Prahy žádné přímé lety nejsou… podle všeho bude asi nejlepší letět z Berlína přímo, nebo z Prahy s přestupem v Istanbulu. Nevyzkoušel jste někdo některou z těchto možností? Z toho přestupu v Turecku bych byla asi trochu nervózní, nevím jak to při přestupech funguje s kuframa apod… 🙂

Pavel
Petra:

S Lufthansou se dá letět z Prahy do Bejrútu levněji (a hlavně bezpečněji) než s Turky. Zavazadla ti normálně odbaví v Praze až do cílové destinace a o nic se nemusíš starat.

dan
Pavel:

Co je nebezpečného na letu s Turkama? Osobně považuju Turkish Airlines za spolehlivější než Lufthansa.

Pavel
dan:

Turecké, egyptské, tuniské a ruské aerolinky patří mezi těmi co létají do Evropy k těm nejhorším co se bezpečnosti týče.
Co je nebezpečného na letu s Turkish Airlines? Přečti si jak došlo k nehodě TK1951 před pár lety v Amsterdamu. Dokonalá ilustrace toho co je špatně u aerolinek s araby resp. muslimy v kokpitu. V kostce to je celé o kulturních rozdílech, které způsobují že zatímco na západě se postupně dopracovalo k tomu že vznikl celý obor kterému se říká CRM Crew Resource Management který se zabývá tím, aby posádka v krizových momentech pracovala efektivně, asertivně ale jako jako tým a aby „if you see something, say something“ nezávisle na tom jestli jsem kopilot nebo kapitán, tak u Arabů/muslimů tohle nefunguje, protože starší osoba je úctyhodná a je neslušné zpochybňovat její autoritu. V civilním životě je to možná skvělé ale v letectví to je velmi problematické. Takže se stane že přestože ti další dva co byli s kapitánem, který byl kdysi i velký lampasák v tureckém letectvu, možná viděli že je něco před přistáním v Amsterdamu v nepořádku ale báli se ozvat. Výsledek 9 mrtvých. Stejně tak při nehodě Flash Airlines v roce 1998 kdy zase pilotoval jiný lampasák tentokrát z egyptského letectva a po startu začal trpět ztrátou prostorového vnímání – zobák vedle něj seděl a bál se ozvat. Výsledek 140 mrtvých.
Troufám si tvrdit že jiná bude kultura bezpečnosti a údržby v zemi s dlouhou průmyslovou tradicí, učňovským školstvím a v zemích kde mechanici ještě donedávna pásli kozy nebo velbloudy. Některé věci prostě jen z manuálů nevyčteš.
Ostatně srovnání počtu fatálních nehod Lufthansy a Turkish při podstatně větším objemu přepravy u Lufthansy je vypovídající samo o sobě.

azra
Pavel:

no, nevím, já naopak četla na Turkish velmi dobré recenze-tj. v současné době je to kvalitní společnost,
neházela bych to do pytle s dalšími aerolinkami..
letěla jsem s nimi jednou, byla jsem spokojena

Pavel
azra:

Byly to recenze úrovně výcviku pilotů nebo řízení kvality údržby?
Pokud ne, tak to že jsi byla spokojena je sice fajn, ale k meritu věci irelevantní a nijak to nevylučuje klasické „navrch hůj, vespod fuj“.

dan
Pavel:

Pravděpodobnost, že se mnou spadne terecký letadlo se blíží limitně k nule. Kdybych se tímhle zabýval, nesednul bych nikdy v životě do autobusu v Asii nebo v Africe. U aerolinek mě spíš zajímá, jestli se mi po cestě někdě nezatoulá zavazdlo. To se mi u Lufthansy už stalo, narozdíl od Turků, se kterými jsem letěl vícekrát. Argumentace národností posádky mi přijde mimo. Kdyby na tom byly arabské/muslimské aerolinie s bezpečností tak špatně, těžko by mezi TOP 10 aerolinií byly pravidelně min. z poloviny voleny právě arabské, resp. muslímské aerolinie a zrovna tak Turkish airlinec by nebyly např. v roce 2012 zvoleny jako 7. nejlepší aerolinie na světě.
http://www.worldairlineawards.com/Awards_2012/Airline2012.htm

Pavel
dan:

Neargumentuju národností ale společensko-kulturním rámcem. Proč myslíš že třeba Emirates nebo Qatar Airways nabírají především bílé piloty z Evropy a Ameriky?
A ohánět se Skytraxem je k smíchu, jednak proto že recenze toho jak pohodlná jsou sedadla nebo ochotné letušky nemají s tím o čem jsem mluvil nic společného a tyhle jejich srandovní žebříčky už beztak nikdo kdo se o to jen trochu zajímá nebere vážně, vzhledem k cenzuře recenzí a ochotě rozdávat ty legrační hvězdičky podle toho kolik je aerolinka ochotná zaplatit. http://tinyurl.com/c6y4eua

dan
Pavel:

Ok, já ti tvojí paranoiu z arabských/muslimských pilotů neberu. Já na „společensko-kulturní rámec“ aerolinek koukám spíš pohledem, čím exotičtější, tím lepší.

Tom
Pavel:

citam so zdvihnutym obocim a nechapem ako moze byt niekto takto zaujaty..s THY je to menej bezpecne? keby som mal pred sebou Lufthansu a THY tak ani nevaham a siahnem po Turkoch..letel som s nimi snad 15x a dosial nepoznam lepsiu spolocnost…paranoja ako vysita…

Marek Wolf
Tom:

Jaka paranoia drotari? To ze ty nepoznas lepsiu spolocnost (lepsiu nez Ryanair?) neznamena ze ten Pavel nema asi v leccems pravdu.
Neni to tak dlouho co se u Turkish porvali piloti za letu primo v pilotni kabine letadla plneho lidi.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: