Ahoj cestovatelé.
Chtěl bych poprosit o zkušenosti z dubajského letiště. Letím z Prahy do Dubaje se Smartwings. Zde přesedám na let do Bombaje a následně do Bankoku. Oba dva lety s Jet Airways. Přiletím i odletím z terminálu 1. Z Prahy budu mít palubní vstupenku a zavazadla odbavená pouze do Dubaje. Chtěl jsem se zeptat, zda je v Dubaji pro vyzvednutí a znovuodbavení zavazadel na další lety nutné opustit tranzitní zónu a tedy jestli jsou zapotřebí víza. Zatím se mi podařilo získat pouze protichůdné informace… Podle mapy terminálu je baggage claim až za pasovou kontrolou. Děkuji všem za informace a zkušenosti.
To jsi skoro na hranici risku, pokud letíš bez přímo navazujícího letu (na jedné letence), tak i bez víza. A co s check-in(em)!!!???
Selský rozum by napovídal, řešit:
1) check-in na tranzitní přepážce
2) a zavazadlo tamtéž popř. na reklamacích zavazadel (ale ty bývají až za či paralelně s baggage claim).
Doporučuji Ti tedy vřele JIŽ OKAMŽITĚ NYNÍ PŘED ODLETEM z prahy kontaktovat přepravce, co Ti prodal segment následující tj. Dubai-Mumbai! A zeptat se ho, jak hodlá v Dubaii akceptovat:
1) jak Tebe,
2) tak Tvé zavazadlo před odletem…
Pokud se Ti zpozdí let z Prahy, staneš se nežádoucím oříškem v tranzitní zóně země, kde mají Češi a další Východoevropané vízovou povinnost při vstupu…
A strávíš tam příp. i několik dnů a pokud nenalezneš pokračování, pošlou Tě v nejhorším i šupem zpátky do Prahy s low cost dopravcem, co Tě tam (bez víza) dovezl:-(
Vízum je nejlevnější pojistka v tomto případě před komplikacemi…
Pokud neopustíš tranzitní prostor víza nepotřebuješ. Já tak dělal s ČSA Dubai a pak se SriLankan Air Kochin v Indii.
Proc mas takto koupenou letenku? bylo to levne nebo jaky je duvod?
Jo bylo to levne pro pobyt v Jižní Indii a na Srí Lance pro daný termín z Prahy.
Pokud mu propadne navazující letenka, tak má vazny problém a možná i zkazenou celou dovolenou. Osobně bych si nikdy nekoupil další segment low cost, dokud bych nebyl na miste resp. si mezi přiletem a dalším létem na jiném letence zařídil dostatečný layover a vízum.
To už záleží na něm jak je zkušený cestovatel. Mít čas na pohodový přestup a plán „B“. Jinak SriLankan nejsou low-cost, není problém tam přebukovat let pokud není svátek.
Juraja_hip – moc nerozumím Tvým radám/neradám:
Kdyby byl „zkušený cestovatel“, vyřešil by si to (např. variantu a riziko „no-show“) s přepravcem co je v pořadí druhý dříve, nežli by u low-cost Smartwings koupil první letenku!
„Pohodový přestup“ mohu odhadovat po Evropě, ale ne u Středního Východu. U Evropy za pár desítek € v případě nouze pořídím jinou navazující letenku (obdobu divertu u ne lowcostu) s jiným přepravcem – a za pár hodin zpoždění doženu.
Navíc nemám omezení stran komplikovaně získatelného víza – vyjdu z tranzitu a přehodím si znovu zavazadlo přes check-in. V případě problémů si rovněž vezmu hotel – a vymyslím co dál.
Čas strávený čekáním na náhradní variantu strávím probhlídkou Dubai nebo koupáním se atd. A ne nervama někde v tranzitu – s registrovanou bagáží odhozenou kdoví kde:-(
Díky všem za reakci. Jo, letenka byla levná…
Souhlasím s tím, co říkáš. Já si to riziko taky uvědomuju – v tomhle případě je to holt něco za něco. V tranzitu bych samozřejmě zůstat viset nechtěl… Na přestup mám dost času a víza se dají zařídit na místě. Na další let se odbavím na tranzitní přepážce, to vím. Šlo mi o ty zavazadla. S Jet Airways komunikuju, snažím se to s nimi vyřešit. Když tak poletím jenom s příručním zavazadlem…
držím ti palce – ale víza až na místě není v uae vůbec žádná legrace! Dřív stačilo si koupit v tranzitu voucher na dražší hotel mimo letiste a odevzdat pas do depositu. To už teď pro Východoevropany nejde.
Zdravím, já to zažil loni v dubnu. Přiletěli jsme s Pegasem do Dubaje a odlétali s FlyDubai do Kathmandu. Snažil jsem se všechno zjistit dopředu, ale byl to strašný problém se domluvit na dálku. Vždycky mi odpověděli, že všechno je OK, že je bezplatný transfer z jednoho terminálu na druhý a pak ouha, byly problémy. Zavazadla jsou až za pasovkou a bez víza neprojdeš, to není šance. Musíš na Merhabu a tam nechat přeložit zavazadla a za to se platí, ale už si nepamatuju kolik, musel bych hledat v papírech už založených. Myslím, že nejlepší varianta je hned jít na Merhabu a počítat s nějakými náklady navíc. Ještě bylo vtipné, že jsme letěli 4 a při cestě tam nám to dali zaplatit každému zvlášť a nazpátek jsme stejnou částku zaplatili jen jednou. Nepochopili jsme to, ale měli jsme radost, že jsme ušetřili. Ještě jsem zkusil natychlo najít kolik se platí a myslím, že je to 44 USD.
Ahoj Josefe, děkuji za tvou zkušenost. Do Merhaba service jsem taky psal, tohle je možná nejrozumnější varianta. Fakt je, že než shánět na místě v nouzi víza je lepší si za stejné (možná i menší?) peníze a bez nervů zařídit asistenci místních… Takže Merhaba, nebo baťoh přes rameno. 🙂
Rady-nerady, každý má nějaké zkušenosti, nějaké zaručené informace… když chce jít do města, musí mít víza, když chce mít své bágly a znovu se odbavit musí mít víza, při přesunu na jiný terminál víza. Ať si zaplatí a tečka, nic neřeším na místě. My měli bágly z Prahy do Colomba, dvě různé letenky, nic jsme neřešili, víza na Srí Lanku předem zajištěné. Akorát skoro půl dne jsme se váleli na letišti. Ušetřili jsme pár tisícovek, tak jaký risk bez víza nebo že mu uletí letadlo… Chápu, že když nastane problém je malér, ale ten ti může nastat i s vízy v kapse. A pak bábo raď. To za ušetřené víza rovno koupím letenku od nás do Indie resp Thajska. Jak říkám, každý má nějaké rady, informace, hlavně ten co ho tu furt mažou…
ked presadas v Bombaji, nezabudni si zobrat visacku na KAZDE prirucne zavazadlo, aby si na ni dostal razitko od sekuritaku, byva tam dost naval na medzinarodnych security check, az nestracas cas.
S přestupem na letišti v Dubaji je to v tomto případě (když máš dva různé dopravce na dvou letenkách), že si kontaktuješ společnost Marhaba a oni ti přeložení zavazadel a jejich odbavení na Tvůj let zajistí. Samozřejmě se za to platí (pokud neletíš jeden z letů s Emirates nebo Fly Dubai).
Nebo si můžeš vyřídít víza na 96h u přepážky společnosti Arabian Adventures, stojí to 150 USD, takto na místě. A pak si jít odbavit zavazadla sám. Pas se do depozitu v žádném případě během pobytu na tato víza NEDÁVÁ, normálně zůstane cestujícímu.
On arrival, the passengers are directed to transfer desk ‚E‘ or ‚B‘ located in Terminal1 (T1), where the Dnata transfer desks are located.
For Bags checked to Dubai (DXB) only, Dnata will send an OBTM message for retagging and bags will be retagged and input into the BHS system for delivery at BOSS 1(OAL sorting area.)
The connecting flight is opened for check-in, 3 hrs. prior departure. Dnata will check-in passenger. No chargers are levied to EK passengers, provided the passenger shows his inbound flight as EK.
Notes:
It is recommended that bags are checked in to DXB (Dubai) only, as there are no interline agreement with the carriers which are non- IATA.
Passengers connecting to / inbound from other airline flights are charged a fee.
Passenger Transfer Services with baggage identification service Per Passenger AED 300
Group Transfer Services with baggage identification service Per Passenger rate applicable for 2nd passenger and above AED 250
kdyz jeste chvili pockas, viza uz nebudes potrebovat 😉
kdyz jeste chvili pockas, viza uz nebudes potrebovat 😉
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
Vodopády kam se podíváš…
Cestobraní – festival, na který se nezapomíná
Dokonalé holení nejen na cestách
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.