Včera jsme se dohadovali v hospodě jak se může kamarád levně dostat do Maroka po zemi. V roce 2002 se mi to podařilo vlakem a lodí za 3 dny (Praha – Frankfurt, Frankfurt – Paris, Paris – Irun, Irun – Madrid, Madrid – Algeciras, Algeciras – Tanger) i s povinnými místenkami ve třech za 5 900 na osobu tam a zpátky. Byly v tom různé gruppen slevy v Německu, třídenní eurodomino pro Španělsko a tím pádem 50 % sleva ve Francii apod. Taky koruna byla proti EURU strašně super (asi 24). Nepočítal to někdo na kolik to vyjde nyní. Mám takové nepříjemné tušení, že sleva ve Francii už neexistuje.
Tomuto tématu se věnuje článek na tomto serveru: http://www.hedvabnastezka.cz/archive/jedte_tam/afr ika/Marokem_vsemi_dr uhy_dopravy.html – informace jsou z podzimu 2003 a počítá se tam s přeletem nízkonákladovou leteckou společností Stuttgartt – Madrid. V současnosti bych ale zvolila: nízkonákladovkou letadlem Praha – Madrid a pak busem do Algeciras (vlak je dražší), nakonec samozřejmě trajektem. Nebo absolutně nejlevnější variantu: busem na některé německé letiště a odtud nízkonákladovkou nebo charterem až do Casablancy nebo Agadiru.
Dík za info. Ta cena za letecké spojení to je docela husté. Jirka má pravdu, že to jde s Rynem, ale to je myslím bez poplatků a za jednu cestu.
Faktem je, že Francie již opravdu nedává 50 % slevu, máš-li Eurodomino na Španělsko. Navíc ještě ve Španělsku zmizela z JŘ noční (levnější) Estrela co jela z Madridu přímo do Algecirasu a jsou tam jenom Talga a jejich odrůdy. Takže vlakem to vidím nyní skutečně na tu cenu uvedenou v návodě (http://www.hedvabnastezka.cz/archive/jedte_tam/af rika/Marokem_vsemi_d ruhy_dopravy.html) a to ještě s výhradami.
Asi jediná levnější možnost je zpáteční jízdenka EUROLINES za 4400 do Malagy a pak lodičkou do Afriky do Mellili za 700 tam a zpátky. Takže 5100. Možná by bylo dobré jet ale místním busem (5-8 EURO) do Algecirasu (z Malagy) a tam je trajekt trochu levnější a hlavně jede do Tangeru jako východiska cesty. Jinak v Tangeru už zase jezdí vlaky přímo z centra a ne z nádraží 12 km jižně.
Ryanair létá z Frankfurt do Marakéše a Fezu. Dá se koupit i jen jedena cesta. Na říjen se dá sehnat letenka za 2 300,-.
Před třemi lety jsme měli letenku do Maroka za cca 5,500,- s popl…. v květnu. Třeba by se dala opět sehnat nějaká levnější… Nebo letět do Madridu a pak po zemi…
mam tuseni ze clickair lita barcu za nejakych 40E jedna cesta i s poplatky, skyeurope obcas i levnejs. A pres spanelsko to tolik stat nebude
Já mám letenky od studentagency Praha – Barcelona (2300)a pak druhou nezávislou na první Barcelona – Marakéš (3200). Zpáteční i se všema poplatkama mě to celkem vyšlo na 5500,-. Jedu v září a kupaval jsem to někdy v březnu. Takže to chce s předstihem. Když ti tolik nezáleží na datu tak i pod 5000,-
My byli v Maroku letos na prelomu dubna/kvetna (http://picasaweb.google.com/vsrejber). Sehnali jsme letenky s easyjet.com z Berlina do Marakese a z Casablanky do Berlina s prestupem v Madridu. I s busem Student agency do/z Berlina nas to vyslo na pouhych asi 3500 nebo 3700 korun! Letenky jsme ovsem kupovali se znacnym predstihem uz v zime…
Takže vidím, že ať se dělá, co se dělá, pokud se to nezařídí s půlročním předstihem, tak to vyjde vždycky tak od 5000 do 5500. Asi vítězí levná letadla – protože po zemi je tam ještě různá další režie – místenky, MHD, jídlo a pití. Ještě jsem koukal na Eurolines pass, ten je ale v sezoně drahý a navíc ač ty linky jezdí i do Maroka, tak tam neplatí.
Dík za snahu.
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou. UKONČENO
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
Neznámá Mauritánie
Vánoční trhy od Brém až po Berlín.. a mnohem dál
Playa del Carmen
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.