Ahoj,
Plánujeme třítýdenní cestu po Číně a chtěla bych se zeptat na pár otázek…
První se týká dopravy, víme jistě, že se budeme pohybovat na trase peking, šanghaj, (a možná hongkong), ale v žádném z měst se nechceme zdržet déle než cca dva dny a více nás zajímají menší vesničky po cestě, nějaká ta příroda nebo třeba zapadlejší, ne tolik zprofanované kulturní památky. Tak jsem se chtěla zeptat jaký styl dopravy byste nám doporučili? Vzhledem k tomu, že chceme jezdit po menších kouscích a i do odlehlejších vesniček. Šlo by to vlakem? Jak špatně se teď shánějí lístky? A co autobusy nebo stop?
Další z dotazů se týká víz… Žádal jste někdo o vícevstupové vízum na základě zvacího dopisu? Je opravdu nutné mít zvací dopis úředně potvrzený pokud se jedná o vícevstupové vízum?
A poslední obligátní otázka, nějaký tip, co mi lonelyplanet zapomnělo říct, co cestou určitě neminout? Přemýšlíme, že hongkong úplně vynecháme kvůli tomu vízu, tak byste třeba mohli poradit, jestli by bylo lepší, jestli i tak jet od šanghaje dál na jih nebo to třeba otočit do vnitrozemí?
Všem moc děkuju za jakýkoliv info?
K dopravě:
Vlak je rozhodně dobrý způsob dopravy pro cestování mezi velkými městy, ale až na výjimky se tak nedostanete do menších vesnic. Jízdenky typicky stačí kupovat 2-3 dny dopředu (ale ne vždy).
Autobusy se dostanete do většiny míst, ale zvlášť v odlehlejších místech jezdí třeba jen dopoledne, takže třeba zvládnete jen jeden autobus za den, protože musíte počkat další den.
Počítejte s tím, že vlaková i autobusová nádraží bývají na kraji města, větší města mají nádraží i několik, podle směrů.
Stopoval jsem párkrát po odlehlých oblastech Yunnanu, a šlo to skvěle – ale v civilizovanějších oblastech to může být úplně jiné…
Proč žádáte o vícevstupé vízum? Do Hongkongu Češi vůbec vízum nepotřebují.
Jestli budete chtít navštívit odlehlejší oblasti – malé vesničky, počítej s obrovskou překážkou v Číně – jazykovou bariérou.
Třeba konkrétně v Sechuanu se anglicky nedomluvíš nikde.
Obtížné je i objednat si v restauraci.
Pokud nebudeš mít název vesnice ve znacích, nemáš naději vysvětlit kam vůbec chceš jet.
Také upřednostňuji návštěvu neturistického venkova, ale v Číně to chce připravit cestu „jinak“.
Mapy v Čínských znacích, adresy ve znacích, názvy autobusových nádraží ve znacích a jejich polohu a kterým směrem z něj busy odjíždí …..
!!!! nám nefungovalo GPS – takže ani navigace!!!!!!
možná to bylo technikou, ale i s tím je třeba počítat.
Při stopu stejně nevysvětlíš kam chceš vzít, takže s ním vůbec nepočítej.
Čína je jiná – to není pohodová cesta po Thajsku!
My letíme v lednu 2015 ale jen využijeme 72 hodin na přestup v Kantonu.
V.
Jako inspiraci přikládám naší cestu. Měli jsme úplně stejnou trasu. Cestopis Čína Rozhodně doporučuju jet přes noc vlakem, je to zážitek.
6 rokov v Cine je mozno ako 10-15 rokov v Cesku, takze taky cestopis dnes velku vypovednu informacnu hodnotu nema kedze je dnes vsetko inak nielen co sa tyka cien, ale aj viz, adries uradov atd.
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
Dokonalé holení nejen na cestách
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.