Hledám nějakého pohodáře, který je stejně jako já už od dětství nadšenec do železnice a do cestování vlakem. Můj zájem o vlaky je hlavně z toho cestovatelského a provozního hlediska, nikoliv z toho technického. Zajímám se o vnitrostátní i mezinárodní přepravu : lokálky, regionální a spěšné vlaky, turistické vlaky, noční lehátkové a lůžkové vlaky, jídelní vozy a bistrovozy, expresy, rychlovlaky, úzkokolejky, zubačky, nádraží, jízdní řády, jízdenky, železniční mapy atd. Jsem 52letý pohodový chlapík, který se kromě vlaků a železnic též celoživotně zajímá o některé země a kultury Severní a Východní Evropy (Skandinávie, Benelux, Británie, Pobaltí, Balkán, Kavkaz) a o některé země Asie (Tibet a země tibetského buddhismu, Japonsko a Korea, Indie a Írán). Rád bych s podobným nadšencem a pohodářem podnikal občas společné vlakové výlety doma po českých lokálkách (nejraději mám lokálky na sever od Prahy – na Ústecku, Podřipsku), zajel si vlakem na jednodenní výlety k sousedům do německého Saska (LabeElbe jízdenka) do polského Slezska (Kladsko, Dolní Slezsko, Odra-Nisa) na vícedenní výlety do Rakouska. Samozřejmě výhledově, když budou finance a čas, tak putování po kolejích po nádherném Švýcarsku (Swiss Travel Pass), projet si vlakem Británii, Benelux, Skandinávii, Východní Evropu a Balkán od Maďarska po Turecko (Interrail Pass, Britrail Pass, Balkan Flexi Pass) a pomyslným vrcholem by bylo určitě navštívit a projet si vlakem asijské Japonsko (Japanrail pass), Jižní Koreu, Taiwan, případně možná i Indii a Írán (pokud to teokracie ajátolláhů umožní). Slavnou Transsibiřskou magistrálu jsem částečně projel v roce 2016 z Novosibirsku do Vladivostoku a bohužel díky současné válečné krizi a chování putinovského režimu se patrně do Ruska už nikdy nevrátím, to samé platí o režimu v ČLR, která mi zakázala navždy vstup kvůli podpoře Tibetu. Co se týče samotných vlakových výletů a výprav, tak to velmi rád vždy propojím s ochutnáváním místního dobrého jídla a pití, návštěvou zajímavé kulturní či přírodní památky, poutního místa, trhů a tržnic, knihkupectví a antikvariátů. Zvládnu i lehčí, nenáročný pěší pochod či procházku a co se týče ubytování, tak nejraději mám noclehy v soukromí u místních lidí, případně chatkové kempy, malé pensiony a nouzově také hostely. Takže pokud se v tomto někdo najde velice podobný, tak budu rád a můžeme společně zrealizovat cestovatelské železniční plány. Více po mailu :
ha******@se****.cz
Tak tento inzerát v mírně odlišných variantách čtu už přesně po stodevadesátéosmé 🤪😁🦘.
A zajímáš se také o zrušené či nepoužívané dráhy ? Já je procházím pěšky. Velice zajímavé. Trať z Jablonného v.P. do Svoru, trať ze Zubrnic do Úštěku, s odbočkou do Verneřic, Dolní Bousov – Bakov n.J., Dolní Bousov – Kopidlo, Dětenice – Dobrovice, Chotětov – Skalsko, Protivec – Bochov.
Co se týká zákazu vstupu, vím o ženě, která měla zákaz vstupu, ne teda do Číny, přejmenovala se. A pustili jí. 😁
Zdravím, některé zrušené tratě jsem si částečně prošel. Kdysi dávno třeba Zvoleněves-Vinařice, Verneřice-Lovečkovice, Litvínov-Horní Jiřetín a poměrně nedávno i Zubrnice-Úštěk. Spíše ale se soustřeďuji na jízdy po lokálkách a regionálkách na sever od Prahy. Otřesný a brutální režim v ČLR budu do smrti kritizovat, stejně jako nelidské režimy v Íránu, KLDR, Myanmaru, Saúdské Arábii a nakonec i v Rusku.
A co třebas slavné železniční tratě v USA, Kanadě, Peru, Austrálii a Novém Zélandu ?? A proč třeba v Evropě vynechávat Itálii, Francii a Španělsko ??
Jasně, že v Itálii, Francii a Španělsku je spousta zajímavých místních tratí a k tomu i všechny ty VRT, ale já jsem prostě zaměřen na jiné oblasti v Evropě a ve Světě. A ty slavné výletní vlaky v Americe (Rocky Mountaineer, Canadian Pacific, Belmond Andean), v Austrálii (Indian Pacific), na Novém Zélandu (Northern Explorer, Tranzalpine) a třeba v JAR (Blue Train) jsou přeci jen hóódně drahé a dovolit si to můžou jen pracháči. Mně stačí normální běžné vlaky a normální finančně dostupné výletní vlaky.
Tip měsíce: Etiopie
Mezi vlky a vrcholy: výprava do jedinečné přírody Bale Mountains
Cesta časem: Kmeny a tradice Údolí řeky Omo
Prořezané rty, skarifikace i deformování lebek. Význam tělesných modifikací u etiopských Mursiů
Knižní tipy
Unikátní kultura a náboženství namibijských Himbů a Hererů
Olinalá: poklad na konci světa
Nové články
Vodopády kam se podíváš…
Cestobraní – festival, na který se nezapomíná
Dokonalé holení nejen na cestách
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.