Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro HedvabnaStezka.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých článků o zemích světa, cestopisy, reportáže. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s cestovatelskou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce HedvabnaStezka.cz
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda je teoreticky možné projet z Maroka přes Západní Saharu, Mauritánii, Mali, Alžírsko do Tuniska vlastním autem. Za každou odpověď děkuji.
V
Zkušenosti čtenářů
Charles
Bez problemu se dostanes pres Maroko do Mauretanie, kde jakmile se zacne stmivat te policie zastavi a nenecha te pokracovat za tmy. Prujezd jizni casti Mali je mozny, naproti tomu cela oblast Sahelu je nepristupna diky aktualni situaci. Cesta Gao – Tessalit – Bordj Moktar/Hranice s Alzirskem – Bidon V -Tanezrouft – Reggane – Adrar je nerealizovatelna: Adrar des Ifhoras je utocistem AQMI a hranice je uzavrena z alzirské strany. Sleduj trochu vyvoj udalosti v te oblasti! Potahnout az do Niamey v Nigeru a zkusit to pres Tahoua – Agadez – Arlit – In Guezzam/hranice s Alzirskem a dale Tamanrasset – In Ekker – In Salah – El Golea neni taky k nicemu, protoze oblast od Agadez na sever je stejne nejista a uzavrena. I kdyz site AREVA v Arlitu asi ted bude dobre hlidany… Alzirska viza se vydavaji pro individualni pocestne s autem pouze pokud se predlozi potvrzeni, ze po celou dobu cesty budou zadatele doprovazeni 4×4 alzirske cestovky. Pro sever (po Ouargla – Ghardaia, snad i Timimoun) by to melo byt mozne, dale na jihu i obvykle okruhy kolem Djanet a Tamanrassetu jsou zruseny a pro nastavajici sezonu nejiste. Vse jsem si ted vecer overil z frankofonnich zdroju. Asi jsem te nepotesil, ale bohuzel bude jeste treba nejakou dobu pockat, a doufat, ze se situace zklidni…
Tak v první řadě děkuji za tak obsáhlé info. Docela mě překvapilo jak je to v ALžírsku 🙁 spíš jsem čekal, že se nedostanu přes Západní Saharu kvůli minovým polím. O aktuální situaci v Mali vím. Přes Niger a Lybii do Tuniska je to asi nesmysl, že?
Charles
Vojtěch:
„Zapadni Sahara“ je de facto administrativne a ekonomicky soucasti Maroka. Miny jsou jen tesne u casti alzirske a hlavne mauretanske hranice, jinak je pohyb bez rizika. Asfaltovka vede az na marockou celnici Guerguarat na prechodu do Mauretanie. V Maroku mluv jen o „Jiznich Provinciich“ a nebo o „Marocke Sahare“. Pres Niger, at uz trasa o ktere jsem mluvil a nebo pres Iferouane a bud Adrar Bous, sever Ténéré k Mont Gauthier a Djanet a nebo – teoreticky – az pres Chirfa (Falaises de Kaouar), obe jen v minimalne dvou 4×4 s dostatecnou rezervou vody a nafty, jsou nerealizovatelne. V cele oblasti se pohybuji jak katiby AQMI tak paseraci drog a cigaret, prekupnici zbrani z Libyjskych arsenalu Khadafiho armady a nekontrolovane skupiny banditu nejruznejsiho zamereni. Kdysi se dalo jet z oblasti Kaouar po vychodni strane Plateau de Djado pres Madama a Tumu Tajahri do Murzuq ve Fezzanu, jizni casti Libyie. Ovsem Libye je dnes rozlozena na Tripolitansko, Cyrenaiku a Fezzan a de facto jako stat neexistuje, tudiz neexistuje. A na jihu neni ani policie ani armada, ktera by sekurizovala oblast. Snad jsem ti odpovedel.
Ivan
Nemá cenu objevovat Ameriku (Afriku), v Africe jsou zaběhané relativně bezpečné trasy, objevovat nové je spíš pro fajnšmekra, který se v regionu vyzná, možnosti jsou omezené… Doporučuju nastudovat běžné tranzitní trasy…
Jo Charlesi, odpověděl :). Existuje aktuálně nějaká realizovatelná trasa v severní Africe? Nebo si mam vybrat spíš jinou oblast? A jaký trasy si myslel Ivane?
Charles
Vojtěch:
Dobra otazka, odpoved: myslim ze neni. Pozemni Hranice Maroko – Alzirsko je zavrena. Prujezd samotnym severnim Alzirskem je mozny, Tuniskem taky. Projet Libyi do Egypta by za dane situace obnaselo asi tolik administrativnich prekazek, ze by to nebyla zadna cestovatelska radost. Nebudu to rozvadet, protoze nemam konkretni posledni informace. Ale da se udelat pekna cesta Maroko – Mauretanie – Mali – Bourkina – Benin – Togo a pres stejne zeme zpet. Pokud se ti jedna vylozene o Severni a ne Zapadni Afriku, a nehonis se za poctem „udelanych“ zemi, ktere bys pak mohl exhibovat, tak osobne doporucuji v klidu projet a objevit Maroko mimo obvykle turisticke destinace. Nabizi hory jak zelene (Rif, Stredni Atlas) tak aridni (Anti-Atlas, Sarho, Siroua), mesta, stredomorske i atlanticke pobrezi (kazde je jine), aridni presaharskou krajinu s nekolika vzorky pisku v dunach, odlehle pisty ale i dobry asfalt. Ale to je jen muj osobni nazor na Maroko – presto, ze jsem v minulosti vsechna saharska mista, o kterych jsem psal vyse (v Mali, Nigeru, Libyi, Alzirsku…) nejednou navstivil. Je na tobe se rozhodnot….
Moc děkuji za tvůj čas a informace Carlesi! Maroko bych chtěl určitě dobře prozkoumat. Nejde mi vyloženě o severní Afriku, ale chtěl bych do toho zahrnout kousek Sahary. Takže ta trasa co si psal je pěkná, jenom nevím jestli má cenu navštívit Togo a Benin. Timbuktu v Mali je asi dost rizikové, co?
Jinak mě ještě zajímá nějaký okruh po blízkém Východě a střední Asii, ale to zase jindy :).
A trasa Maroko – Mauritánie – Mali – Mauritánie – Alžírsko – Tunisko? Šlo by to v Alžírsku už tady bez toho doprovodu?
Ivan
Vojtěch:
Mám pocit, že hranice Mauritánie – Alžírsko není otevřená…
Jinak mám známého, který se živí tím, že koupí starou dodávku, nacpe ji staýma krámama, nejlépe elektronikou a jede všechno prodat do Toga, všechno prodá a zpátky letí…
Berberka
Vojtěch:
Ahoj …Já si taky myslím, že z Mauritánie do Alžírska nelze …a z Alžířska do Tuniska si myslím, že to je taky zavřené ale jistá si nejsem …Vojto, a o fakt jenom Maroko – Západní Sahara – Mauritánie – Mali ??? To by ti nestačilo … Do toho bych šla i já,-DD
Charles
Berberka:
Dobra zprava, ktera by mela zjednodusit spojeni Maroko – Senegal: v pondeli 4.11. byla v Rabatu podepsana konvence o autobusove doprave. Za Maroko podepsaly autobusove spolecnosti Supratour a CTM (Compagnie de Transport Marocain), za Mauretanii dopravce Tayba(filialka NOIUGUED) a za Senegal TAL (Transport Afrique Logistique). Uvidime, kdy se to autobusove spojeni skutecne realizuje. Zdroj: http://www.yabiladi.com/articles/détails/20730/ouverture-liaison.
Ivan: To je zajímavé, co dělá tvůj známý. Kdybys k tomu ještě něco bližšího řekl byl bych rád.
Berberka: Na turistika.cz píšou, že je to otevřené, ale rizikové. Tak nevim. Trasa Maroko – ZS – Mauritánie – Mali by mi stačila, ale nechce se mi stejnou cestou nazpátek a rád bych se podíval i Alžírsko, Tunisko.
Charles: To je dobrá zpráva, ale já bych radši cestoval vlastním autem, než byl závislý na místní dopravě.
S tím Alžírskem a Tuniskem máš ale bohužel smůlu .. Tam musíš jedině individuálně .. Taky bych tam ráda, ale né takovým komplikovaným způsobem jako ty … nic ve zlém ,-DD Tak nemusíš stejnou cestou zpátky .. vezmi to až do Gambie a odsud leť domů …
Berberka
Berberka:
Já nevím, prostě mě to přijde tak jak píšeš hrozně komplikované, ne-li nebezpečné .. Nikdo takhle, co to sleduju, nejel …
Jsem dobrodruh a velkej, tak kdybys to třeba zrealizoval .. dej echo …
Škoda, že jsou na této úžasné stránce takoví zakomplexovaní lidé :(!
Karakoram
No až se vrrátím v létě z Asie tak si koupím karavan a budu nomádit po Marroku, jenže to je ještě daleko.tedka mám jiný starosti a radosti. Ale na poušt v noci se těším ikdyž podzřívám, že je to jako na moři.
Bez problemu se dostanes pres Maroko do Mauretanie, kde jakmile se zacne stmivat te policie zastavi a nenecha te pokracovat za tmy. Prujezd jizni casti Mali je mozny, naproti tomu cela oblast Sahelu je nepristupna diky aktualni situaci. Cesta Gao – Tessalit – Bordj Moktar/Hranice s Alzirskem – Bidon V -Tanezrouft – Reggane – Adrar je nerealizovatelna: Adrar des Ifhoras je utocistem AQMI a hranice je uzavrena z alzirské strany. Sleduj trochu vyvoj udalosti v te oblasti! Potahnout az do Niamey v Nigeru a zkusit to pres Tahoua – Agadez – Arlit – In Guezzam/hranice s Alzirskem a dale Tamanrasset – In Ekker – In Salah – El Golea neni taky k nicemu, protoze oblast od Agadez na sever je stejne nejista a uzavrena. I kdyz site AREVA v Arlitu asi ted bude dobre hlidany… Alzirska viza se vydavaji pro individualni pocestne s autem pouze pokud se predlozi potvrzeni, ze po celou dobu cesty budou zadatele doprovazeni 4×4 alzirske cestovky. Pro sever (po Ouargla – Ghardaia, snad i Timimoun) by to melo byt mozne, dale na jihu i obvykle okruhy kolem Djanet a Tamanrassetu jsou zruseny a pro nastavajici sezonu nejiste. Vse jsem si ted vecer overil z frankofonnich zdroju. Asi jsem te nepotesil, ale bohuzel bude jeste treba nejakou dobu pockat, a doufat, ze se situace zklidni…
Tak v první řadě děkuji za tak obsáhlé info. Docela mě překvapilo jak je to v ALžírsku 🙁 spíš jsem čekal, že se nedostanu přes Západní Saharu kvůli minovým polím. O aktuální situaci v Mali vím. Přes Niger a Lybii do Tuniska je to asi nesmysl, že?
„Zapadni Sahara“ je de facto administrativne a ekonomicky soucasti Maroka. Miny jsou jen tesne u casti alzirske a hlavne mauretanske hranice, jinak je pohyb bez rizika. Asfaltovka vede az na marockou celnici Guerguarat na prechodu do Mauretanie. V Maroku mluv jen o „Jiznich Provinciich“ a nebo o „Marocke Sahare“. Pres Niger, at uz trasa o ktere jsem mluvil a nebo pres Iferouane a bud Adrar Bous, sever Ténéré k Mont Gauthier a Djanet a nebo – teoreticky – az pres Chirfa (Falaises de Kaouar), obe jen v minimalne dvou 4×4 s dostatecnou rezervou vody a nafty, jsou nerealizovatelne. V cele oblasti se pohybuji jak katiby AQMI tak paseraci drog a cigaret, prekupnici zbrani z Libyjskych arsenalu Khadafiho armady a nekontrolovane skupiny banditu nejruznejsiho zamereni. Kdysi se dalo jet z oblasti Kaouar po vychodni strane Plateau de Djado pres Madama a Tumu Tajahri do Murzuq ve Fezzanu, jizni casti Libyie. Ovsem Libye je dnes rozlozena na Tripolitansko, Cyrenaiku a Fezzan a de facto jako stat neexistuje, tudiz neexistuje. A na jihu neni ani policie ani armada, ktera by sekurizovala oblast. Snad jsem ti odpovedel.
Nemá cenu objevovat Ameriku (Afriku), v Africe jsou zaběhané relativně bezpečné trasy, objevovat nové je spíš pro fajnšmekra, který se v regionu vyzná, možnosti jsou omezené… Doporučuju nastudovat běžné tranzitní trasy…
Jaké tranzitní cesty máš na příklad na mysli? A aby se člověk uměl v regionu vyznat je potřeba ho prozkoumat, ne?
Jo Charlesi, odpověděl :). Existuje aktuálně nějaká realizovatelná trasa v severní Africe? Nebo si mam vybrat spíš jinou oblast? A jaký trasy si myslel Ivane?
Dobra otazka, odpoved: myslim ze neni. Pozemni Hranice Maroko – Alzirsko je zavrena. Prujezd samotnym severnim Alzirskem je mozny, Tuniskem taky. Projet Libyi do Egypta by za dane situace obnaselo asi tolik administrativnich prekazek, ze by to nebyla zadna cestovatelska radost. Nebudu to rozvadet, protoze nemam konkretni posledni informace. Ale da se udelat pekna cesta Maroko – Mauretanie – Mali – Bourkina – Benin – Togo a pres stejne zeme zpet. Pokud se ti jedna vylozene o Severni a ne Zapadni Afriku, a nehonis se za poctem „udelanych“ zemi, ktere bys pak mohl exhibovat, tak osobne doporucuji v klidu projet a objevit Maroko mimo obvykle turisticke destinace. Nabizi hory jak zelene (Rif, Stredni Atlas) tak aridni (Anti-Atlas, Sarho, Siroua), mesta, stredomorske i atlanticke pobrezi (kazde je jine), aridni presaharskou krajinu s nekolika vzorky pisku v dunach, odlehle pisty ale i dobry asfalt. Ale to je jen muj osobni nazor na Maroko – presto, ze jsem v minulosti vsechna saharska mista, o kterych jsem psal vyse (v Mali, Nigeru, Libyi, Alzirsku…) nejednou navstivil. Je na tobe se rozhodnot….
Moc děkuji za tvůj čas a informace Carlesi! Maroko bych chtěl určitě dobře prozkoumat. Nejde mi vyloženě o severní Afriku, ale chtěl bych do toho zahrnout kousek Sahary. Takže ta trasa co si psal je pěkná, jenom nevím jestli má cenu navštívit Togo a Benin. Timbuktu v Mali je asi dost rizikové, co?
Jinak mě ještě zajímá nějaký okruh po blízkém Východě a střední Asii, ale to zase jindy :).
A trasa Maroko – Mauritánie – Mali – Mauritánie – Alžírsko – Tunisko? Šlo by to v Alžírsku už tady bez toho doprovodu?
Mám pocit, že hranice Mauritánie – Alžírsko není otevřená…
Jinak mám známého, který se živí tím, že koupí starou dodávku, nacpe ji staýma krámama, nejlépe elektronikou a jede všechno prodat do Toga, všechno prodá a zpátky letí…
Ahoj …Já si taky myslím, že z Mauritánie do Alžírska nelze …a z Alžířska do Tuniska si myslím, že to je taky zavřené ale jistá si nejsem …Vojto, a o fakt jenom Maroko – Západní Sahara – Mauritánie – Mali ??? To by ti nestačilo … Do toho bych šla i já,-DD
Dobra zprava, ktera by mela zjednodusit spojeni Maroko – Senegal: v pondeli 4.11. byla v Rabatu podepsana konvence o autobusove doprave. Za Maroko podepsaly autobusove spolecnosti Supratour a CTM (Compagnie de Transport Marocain), za Mauretanii dopravce Tayba(filialka NOIUGUED) a za Senegal TAL (Transport Afrique Logistique). Uvidime, kdy se to autobusove spojeni skutecne realizuje. Zdroj: http://www.yabiladi.com/articles/détails/20730/ouverture-liaison.
Jaj ..to vypadá dobře ,-))
Ivan: To je zajímavé, co dělá tvůj známý. Kdybys k tomu ještě něco bližšího řekl byl bych rád.
Berberka: Na turistika.cz píšou, že je to otevřené, ale rizikové. Tak nevim. Trasa Maroko – ZS – Mauritánie – Mali by mi stačila, ale nechce se mi stejnou cestou nazpátek a rád bych se podíval i Alžírsko, Tunisko.
Charles: To je dobrá zpráva, ale já bych radši cestoval vlastním autem, než byl závislý na místní dopravě.
S tím Alžírskem a Tuniskem máš ale bohužel smůlu .. Tam musíš jedině individuálně .. Taky bych tam ráda, ale né takovým komplikovaným způsobem jako ty … nic ve zlém ,-DD Tak nemusíš stejnou cestou zpátky .. vezmi to až do Gambie a odsud leť domů …
Já nevím, prostě mě to přijde tak jak píšeš hrozně komplikované, ne-li nebezpečné .. Nikdo takhle, co to sleduju, nejel …
Jsem dobrodruh a velkej, tak kdybys to třeba zrealizoval .. dej echo …
Škoda, že jsou na této úžasné stránce takoví zakomplexovaní lidé :(!
No až se vrrátím v létě z Asie tak si koupím karavan a budu nomádit po Marroku, jenže to je ještě daleko.tedka mám jiný starosti a radosti. Ale na poušt v noci se těším ikdyž podzřívám, že je to jako na moři.
Tip měsíce: Turecko
Top 10 míst v Istanbulu
Úchvatná krajina Kappadokie: skály tu připomínají obří údy
Zvláštní jezera v turecké střední Anatolii: Nar, Meke, Çıralı obruk
Knižní tipy
SOUTĚŽ: Co je nového v JOTA, aneb cestování s knihou
Časopis Travel Life píší cestovatelé pro cestovatele, tak CESTUJ!
Nové články
Chichén Itzá a Mayové
Snow Film Fest je po roce opět tady! Filmy plné adrenalinu, humoru, i dojetí přichází do vašich kin
Saúdská Arábie jako neprobádaný klenot. Matěj Krč bude v Biu Oko vyprávět o svém putování
Vybavení na cesty
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
Darn Tough BEAR TOWN MICRO CREW
Turistická ponožka s neotřelým designem a doživotní zárukou, na každou štreku.