Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je možné dostat se v pořádku do NY spojem z Krakova (s LOT Polish Air) přes Vídeň (s Austrian Airlines), ! kde je 110 minut na přestup !. Přestupuje se do letadla jiné společnosti.
Je 110 minut na přestup dostačujících?
Vím, že se doporučují 3 hodiny na „bezpečný přestup“. Když bychom letadlo z Vídně nestihli, je to naše smůla nebo máme nárok na nové letenky? (předpokládám, že cílová destiance bude NY -> máme nárok na nové letenky).
Nejvíc by nám vyhovovalo koupit si letenky z Krakova, ale jet rovnou do Vídně a nastoupit až tam, ale to není možné 🙁
Otázkou nikdy není „čas na přestup“ (výchozí let může být klidně zrušen nebo přesměrován jinudy, autobusem atd.), ale zda jsou lety (i naprosto nekonečného počtu různých(!!!) společností) na jedné letence.
Pokud ANO, míč je vždy na straně přepravce a on se postará o Tvoji (příp. i ubytování na cestě v případě potřeby, stravování atd.) dopravu do cílové destinace – může i naprosto jinou trasou-divertem! Takže Vídeň je skutečně nepodmíněným bodem přepravy.
Příklad: Koupíš si na jednom portále jednu letenku a na jiném portále další navazující se stejným přepravcem. A přepravce si umyje ruce a negarantuje Ti nic, co by návaznost zaručovalo. Takže se vždy bedlivě musíš pídit, zda jsou všechny segmenty cesty uhrazeny najednou na jedné letence! Za časy na přestup v rámci jedné cesty ručí prodejce a přepravci. A to je merito věci:-)
Předpokládám, že všechny lety budou na jedné letence, když si to objednáme z jedné stránky (kayak.com) (Krakov – NY s přestupem ve Vídni a zpět Chicago – Krakov s přestupem v Berlíně).
Nebo je snad možné, že nebudou?
Pokud to má jeden jediný rezervační kód (FLIGHT BOOKING REF: pro každého cestujícího nebo i pro oba dohromady – ETKT je pak pro každého cestujícího unikátní), tak by to mělo být ok:-)