Thajsko, Barma, Kambodža, Laos a Vietnam

Angkor Wat – jak se nejlépe přesouvat po chránovém komlpexu?

Mentolka

Ahoj, chceme si prohlédnout komplex Angkoru (na 3 dny)a zajímalo by mě jak nejlépe se přesouvat mezi jednotlivými chrámy. Rádi bychom viděli i ty vzdálenější. Zajímá nás individuální poznávání…uvažujeme o kolech. Máte s tím někdo zkušenost? Jde si půjčit i motorku?? Díky za odpověď. Mentolka

Markoff

oficialne je poziciavanie motoriek v Siem Reap zakazane aby mali na com zarabat taxikari, takze si mozete pozicat bicykle, pri 3 dnoch by to malo byt na nich OK alebo skusit niekde nacierno zohnat motorku

Markéta

Ahoj,
my si tam pujcili kolo primo v hostelu, kde jsme spali. Nebyly nic moc, takovy krusky bez prehazovacky, ale slo to na nich uplne v pohode. Je tam sama rovina a v parku jsou vyasfaltovany cesty hladkym asfaltem. Trosku jsme jeli i po trave, ale nebylo to skoro nutny, spis jsme chteli. Projeli jsme cely areal za jeden den. Kamosi tam stravili 3 dny, ale nevideli nic navic, spis nektery veci videli 2x a prochazeli to pomaleji. Nevim ktery vzdaleny oblasti mas na mysli, my za ten den najeli 80 km a projeli jsme celou mapu arealu. Jeste se tam da jezdit tuk tukem, ale to pak mas s sebou ridice a my chteli byt nezavisli a myslim ze to slo i taxikem. Kolo bylo fakt super, nemenila bych to.

Lenka
Markéta:

ahoj, takze kolo neni tak spatny napad 🙂 kdyz jsem na SL v Polonnaruwe videla ty chudaky ve vedru pachtit se s kolem, tak jsem ho do Angkoru zavrhla. ale nevim, jestli bych dala 80km.. 🙁 cetla jsem, ze se dost kradou. diky

Radka
Lenka:

My ho v Polonnaruwě měly a bylo to ok. 🙂

ktetteee
Markéta:

Lístky sе vyplatí koupit přes intеrnеt, jsou o trochu levnější, než kdybyste je kupovfli na místě – https://tiqets.tp.st/eZPfmJnG

Martin

Motorka i s řidičem nás na osobu a den vyšla na 5 USD. Je to sice asi 6 let, ale nepředpokládám, že by se to v přepočtu na CZK moc změnilo. Kolo tenkrát stálo 4 USD. Řidiči na vás vždy počkají, kde řeknete. Myslím, že není co řešit.

Markoff
Martin:

minuly rok ma stala 5-6USD uz si ani nepamatam, povodne sme sa myslim dohodli na 6USD, ale kedze som to rychlo obehal kedze ma nic nenadchlo tak som to este ukecal na 5USD 🙂

Ota Veverka
Markoff:

Aha, tak už chápu, proč jinde píšeš, že je Kambodža nezajímavá. No, jestli tě nenadchl jeden z nejnádhernějších chrámových komplexů na světě, pak se opravdu nedivím. 🙂

Lukáš

Kolo se dalo v roce 2009 půjčit asi za 2 dolary, motorkář vycházela tuším na 10 a rikša ještě o něco víc.

doporučuju začít na východ lsunce Angkorem, pak jet proti směru hodinových ručiček malým okruhem, nezapomenout na Ta Phrom a Ta Nei, na západ slunce je dobrý Phnom Bakheng. Pokud budete mít rokšu, tak pak je drsná zácpa na cestě do SR.

Andrea
Lukáš:

My si pujcily motorku na jeden den za par dolaru v hostelu bezproblemu…Jeden den byl tak akorat.projeli jsme vsechno a ke konci to uz bylo dost stereotypni..3 dny si neumim predstavit.

Kuba

Taky jsme Angkor projeli na kole, za jeden den se dá krásně stihnout i to, co je kousek od hlavních cest. Měli jsme vsupenku jen na jeden den, ale před pěti lety ji bylo možné koupit den předem odpoledne a bez problému nás pustili na prohlídku hlavního chrámu už ten večer a druhý den jsme ho mohli vynechat a měli jsme náskok před ostatními .)
Oficiálně tahle možnost nikde popsaná nebyla, ale fungovala.

khonsun

Je tam toho tolik, ze 3 dny je malo. Motorka bez ridice je 0k; kdyz je horko, je to super i k ochlazeni.

ViKo
khonsun:

3 dny je na jednu stranu malo, ale nevim jestli by me to dyl bavilo. osobne si myslim ze dva dny sou optimalni, tri luxus kdyz je dost casu, a vic uz otrava.
motorky se pujcovat turistum nesmi, nejlepsi varianta me prijde moto-riksa za 10usd na celej den (2010) kde pred kazdym chramem ceka a v pripade deste clovek nezmokne

Lucie

My jsme měli vstupenku na tři dny a bylo to akorát. První den mně nebylo dobře, tak jsme využili motorku s řidičem, zavezl nás k těm nejvzdálenějším chrámům. Zbývající dva dny jsme jezdili na kole křížem krážem. Na kole jezdíme dost, ale teda osmdesát km za jeden den na těch jejich vejtřaskách si neumim vůbec představit:-)

Martin S

Byli jsme tam loni v rijnu a tri dny je parada, pokud si to chcete vsechno projet v klidu. Na dva dny vstupne stoji stejne jako na 3dny = 40USD. Kola se daji v pohode pujcit v hotelich za 1USD za den, my ukecali 2USD na 3 dny. Jsou to sice vehikly, ale cesta je prakticky rovina. Prvni den jsme dali velky okruh po zarostlych a mene navstevovanych ruinach, co bylo snad nejlepsi. Dalsi den Bayon s vnitrnim arealem a nejlepsi na konec, Angkor Wat. Na vychod slunce. Ne ze by nas bavily vychody slunce, je to vzdycky voser, protoze tam jsou vsichni. Jenze po rozedneni vsichni zmizi a vy mate cely chram uplne pro sebe. Zbyde tam opravdu jenom hrstka lidi. Vsichni tam chodi az odpoledne, kvuli slunci ktere sviti od vchodove strany a hezky chram osvetluje, jenze dopoledne ho osvetluje slunce z druhe strany, ktera vypada dost podobne :-)), takze davova psychoza :-)……

Frankie

Kolo je absolutní nesmysl, chceš-li vidět všechno (a ty shora píšící bych chtěl vidět, jak zvládli s řádnou prohlídkou opravdu všechno včetně Západního Mebonu, Rulous komplexu apod.) v jednom dni. Kolo má smysl jen při pomalých a časově nenáročných prohlídkách – v tom vedru jinak doslova zdechneš. Nejlepší je pronájem klimatizovaného auta s řidičem, kde se můžeš vždy zchladit a ještě netratíš na čase přesuny.

Palo

A co to skombinovat, ked tam budete 3 dni:
2 dni ma bicykli na pohodu
1 den na motorke navstivit tie najvzdialenejsie chramy.
A 4. den si este motorku nechajte a chodte sa pozriet na jazero Tonle Sap.
Inak pozicanie motorky ani bicykla nebol problem, vacsinou ti tuto moznost ponuknu tam, kde byvas. Mozes sa poobzerat aj v susedstve. Nepocul som, ze by sa tam kradli.

Ota Veverka
Palo:

Kolo není absolutní nesmysl. Angkorský archeologický park (AAP) se na něm dá projet v pohodě, pokud dobře snášíte horko. Jinak souhlasím s Frankiem, za tři dny se to prostě stihnout nedá, je to největší chrámový celek na světě, více než 50km2. Pokud to někdo stihne za den, pak to znamená, že přijel jen proto, aby se mohl pochlubit, že viděl Angkor, ne proto, že ho to skutečně zajímá. Jestliže někomu připadají chrámy stereotypní, je to možná proto, že se nevyzná v jednotlivých architektonických stylech a symbolech a nerozumí tedy tomu, co vlastně vidí.
Pojem nejvzdálenější chrámy je poněkud mlhavý, protože nejvzdálenější chrámy jsou stovky kilometrů daleko a lze je navštívit jedině na motokrosové motorce anebo terénním autem, což je dost nákladné.
Nedoporučuji snažit se půjčit si načerno motorku pro návštěvu chrámů v AAP, je to riskantní. Pokud vás policie přistihne, zaplatíte vysokou pokutu, motorka bude zabavena a její majitel dostane navíc také pokutu (200 USD). V Siem Reapu prostě není pronájem motorek bez řidiče povolen a je lépe to respektovat.
Kolo v dnešní době (2012) najmete za 2 – 4 USD na den, motorka s řidičem vyjde na 10 a tuk tuk na 14 USD malý a 15 na velký okruh. Pokud přijedete mimo hlavní sezónu, dá se to trochu usmlouvat. Taxi vás vyjde 30 – 50 USD na den, podle toho, kam jedete. Nejvzdálenější chrám patřící do AAP je Prasat Banteai Srei, což je 36km od Siem Reapu. Nejstarší osídlení a chrámy jsou v pohoří Phnom Kulen, což je 50km. Do AAP však patří pouze jeho malá část. Ta větší je samostatná a vstupné se tam platí zvlášť, 20 USD na den. Vstupenky do AAP tam tedy neplatí. Další chrámy a starobylá města jsou například na sever od Siem Reapu, Beng Mealea (70km), Koh Ker (130km), Preah Vihear (asi 230km) a Prasat Bakan (120km), na západ Banteay CChmar (cca 160km) a na jih Sambor Prey Kuk (190km), ty však nepatří do AAP. V Kambodži jsou stovky dalších chrámů, to by ovšem bylo na samostatnou knihu.

Palo:

Jo a někdo tady psal, že na západ slunce je nelepší Phnom Bakheng. Ano, pokud vás baví strkat se v davu tisíců turistů. Jestli ne, doporučuji Prasat Pre Rup na velkém okruhu, anebo Phnom Khrom, který se tyčí nad jezerem Ton Le Sap.

Petr

Jednoznačně kolo, po jednom dni s motorikšou jsme mu dali sbohem a půjčili si kola a byli jsme nadšeni. Můžeš se podívat i mimo chrámy k místním lidem, prostě volnost a pohoda. Doporučuji.

Allorka

Ahoj, budeme tam jen dva dny, tak bych se chtěla zeptat, který z chrámů rozhodně nemáme vynechat. Osobně mě nejvíce lákají ty nejvíce skrytý v džungli…Budeme tam v půlce září a pokud to půjde, tak bychom zkusili kolo.

Kamil
Allorka:

Rozhodně si puč kolo – letos stálo 1$ na den (a dostal jsem k němu 1/2l láhev vody). Loni bylo kolo součástí ubytka.
Jestli máš jen 2 dny, tak Malý okruh a druhý den už budeš mít představu na Velký okruh (začátek je společný).
No a skrytý v džungli. Ono to už zas tak pravda není, práce na komplexe jde docela rychle a je to vcelku vyčištěné. Ale stromy tam jsou. Na úplně zarostlý chrám by si musela někam stranou a to za 2 dny nedáš. Já tam byl zatím 2x 3dny a ještě by to jednou chtělo aspoň na týden, stále je co objevovat a těžko něco doporučit.
Každopádně budeš uchvácena i z toho co stihneš za 2 dny a za rok tam budeš chtět znovu 🙂

PS: vstup na centrální věž Angkoru je jen do 17h a vem si něco na sebe, letos prudili se zahalením.

Marie
Allorka:

Kdy se budete vracet do Evropy? Potřebovala bych odtud poslat menší kufřík – nechci to zadarmo.

ROUR

Podle toho článku, je prý nejelšpí volbou se tam vydat na kole nebo pomocí motocyklu „tuk-tuk“ – tedy motocyklus přívěsem 🙂 Já osobně jsem tam nebyl, ale toužím po tom vidět ten chrám!

Petr

Byli jsem teď v únoru, na kolo se nám zdálo moc horko, tuk tuk byl ideál. Počítej ale s tím, že pokud chceš nějkou fotku bez Číňana, budeš muset vyrazit hned ráno.