Články

ZIMBABWE, ZAMBIE, MALAWI, MOSAMBIK
Nezařazené

Knihy a články o Zimbabwe, Zambii, Malawi a Mozambiku dostupné v češtině.

Heduš na Ho-Či-Minově stezce
Je článek u země, ale zároveň není cestopis ani zajímavé místo

Tak Vás všechny po delší době zdravíme a omlouváme se za zpoždění. Jak jsme napsali minule, tak auto jsme nechali u policistů v bezpečí kasáren a pěšky jsme se vydali směr Vietnam. Odbavení proběhlo rychle a bez problémů a na vietnamské straně nás obklopil houf veksláků. Začali jsme si uvědomovat, že jsme v komunistické zemi díky vekslákům, rudým vlajkám a typickým symbolům komunistů.

Expedice ORANG ASLI 2008

Za pár dní vyrazí Milan Daněk a Alena Žákovská na výpravu po stopách Pavla Šebesty a také za lidmi z „doby bambusové“. Sledujte spolu s námi zprávy z jejich cesty.

Hakuna Matata aneb putování po Keni, Tanzánii a Zanzibaru – 2. díl
Cestopisy a reportáže

Úterý 6.3. Vstáváme brzy ráno a stavujeme se na kafe 5 min cesty od hotelu v local jídelně. Dáváme si trojuhelník ze sladkého těsta a kafe. Otravuje nás žebračka, kterou začne personál posléze přesazovat a varovat ji, ať nám dá pokoj. Dostává pití a jídlo. Chtějí ji nejdřív vyhodit úplně, ale Simon jim říká, ať ji tam nechají. Pak jedeme do Masai Mary. Než dojedeme ke vstupní bráně, kde Simona všichni vřele vítají, vidíme ještě stáda pakoňů, zeber a 12 žiraf (Masai Giraffe), zahlídneme i mangustu, opice, šakaly a Thomson´s a Impala antilopy a dik dik. Cestou nám Simon vysvětluje, že běloch v masajštině se řekne „RAČOBA“, zatímco doposud jsme byli zvyklí na pokřikování ve svahilštině „MZUNGU“.

Expedice Kačna jama 2008 – Zmrzloš Strike
Je článek u země, ale zároveň není cestopis ani zajímavé místo

Přinášíme další zprávy ze speleologické expedice Kačna Jama, která byla podpořena ve třetím kole Expedičního fondu.

Motodovolená 2007 aneb Expedice Montenegro-Drákula

Je 23.6.2007 a my si vklidu vyrážíme na dovolenou. Počasí nám přeje, je slunečno kolem 30 °C. Jedeme přes přechod Halámky na Wien. Po promotání městem pokračujeme směr Sárvár a Keszthely ležící ve spodní části Balatonu. Tady proběhne první svačinka a jedeme dál na Pécs a přes přechod D. Miholjac se ocitáme v Chorvatsku. Za městem

Antarktický deník – 36 hodin nepřetržité práce
Je článek u země, ale zároveň není cestopis ani zajímavé místo

Celkem 36 hodin. Těžko uvěřitelný výkon. Nakládka v přístavu Punta Arenas trvala s použitím techniky stejnou dobu jako vykládka na ostrově, ovšem tady šlo na břeh vše bez jeřábů. Samozřejmě tam se přes noc nepracovalo, ale i tak. Tvrdých 36 hodin, během kterých jsme z ledoborce přemístili na břeh kolem 130 tun materiálu.

Po stopách Mayů až do Mexika
Domorodá etnika

Vydejte se společně s Milanem Kulhánkem po stopách geniálních astronomů starověku, kteří postavili jeden z novodobých divů světa, ale kteří také obětovali své spoluhráče, kterým se nedařilo ve hře Juego de pelota.

Jak na thajský kulinářský zážitek?
Etnokuchyně a recepty

Máte rádi thajskou kuchyni? Konečně můžete odhalit v čem tkví její tajemství a jak a kde se nejlépe naučit vynikající thajské recepty.

Hakuna Matata aneb putování po Keni, Tanzánii a Zanzibaru – 1. díl
Cestopisy a reportáže

Čtvrtek 1.3. Konečně je tu „den D“, den našeho odjezdu do Keni, kde na náš čeká 31 miliónů jejích obyvatel. Máme v kapse letenku za 16.253,– Kč a pas s vízem za 1650,– Kč od Student Agency, dolary a vyrážíme. Odlétáme z Vídně, takže vyjíždíme brzy ráno. Ve Vídni už nás čeká Josífek, přehazujeme věci do jeho auta a odjíždíme od parkálu u Práteru. Najednou zaregistrujeme jak na nás svítí a bliká auto jedoucí za námi a zjišťujeme, že jsme špatně zavřeli kufr a z auta nám vypadla krosna. Pěknej adrenalinovej začátek :o) Na letišti všechno ok a s Egyptair skoro na čas odlétáme. Servis a jídlo je znamenitý, cesta do Caira nám utekla. V odletové hale v Cairu sedíme už s černochy mířícími s námi do Nairobi a máme z nich, pozorujíce je, smíšené pocity.